Epäreilua (opiskelusta eri paikkakunnilla).

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Peppi85

Aktiivinen jäsen
28.04.2005
4 115
0
36
Opiskelukaveri aina välillä kertoo, mitä kaikkea sen sisko on saanut jo tehdä ja millaista sillä on ollut koulussa (aloitti viikon meidän jälkeen opiskelun). Me opiskellaan täällä Helsingissä, tää toinen pohjoisessa.

Meillä on ollut vaan kaikkea turhantuntuista, tehtävää toisen perään, atk-koketta, informaatiolukutaidonkoetta, sun muuta ei todellakaan niin tärkeän tuntuista, kun miettii, mille alalle me valmistutaan. Sairaanhoitajiksi siis.

Tää pohjoisessa opiskeleva on mm. päässyt sairaalaan synnytysosastolle tutustumaan päiväksi, jonka aikana oli mm. ollut mukana katsomassa, kun sektio tehdään, tutkinut istukkaa jne.!! Samanaikaisesti me istutaan jossain hemmetin atk-kokeessa, josta ei edes päästä läpi, koska yksi pilkku on väärässä kohdassa ja piste puuttuu :kieh: :headwall:

Raivostuttavaa |O :whistle:

Eipä mulla muuta :laugh:

Onks täällä muuten muita sairaanhoito/terveydenhoito/kätilö-opiskelijoita?

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Ei muuta kuin siirtohaku sinne kaverisi siskon opinahjoon.

No en mä nyt sen takia kuitenkaan oo valmis muuttamaan pääkaupunkiseudulta lähes Lappiin :D

Mut ärsyttää silti, miten erilaista voi opiskelu eri paikoissa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:

No en mä nyt sen takia kuitenkaan oo valmis muuttamaan pääkaupunkiseudulta lähes Lappiin :D

Pyh ja pah, otat pikajunan pohjosiin niin ei tarvitse vanhana katua. Selvästikin asia vaivaa sinua.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:

Pyh ja pah, otat pikajunan pohjosiin niin ei tarvitse vanhana katua. Selvästikin asia vaivaa sinua.

Ihania neuvoja :D En tiiä, onko nää huumorilla kirjoitettu, mut niin mä ne ainakin otan, heh :laugh:

Olipa se niin helppoa... Ei, ei se mua vaivaa niin paljoa, että oikeesti muuttaisin sinne pohjoiseen (ihan ensinnäkin, mies tuskin kovin helpolla suostuisi). Mulla on kaikki täällä pk-seudulla =)

Vois antaa palautetta tai herätellä vähän enemmänkin keskustelua asiasta koululla.

Vähän samanlaista on ollut meilläkin (olen th-opiskelija), ensi viikolla pitäisi vasta ensimmäisten käytännönharjoitusten alkaa. Noin puolet tunneista on ollut aika turhia. Ja todella löysää, useimmiten tunteja on vain 3-4 päivänä viikossa.

Yhteistyössä