epärehellinen mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja johanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

johanna

Vieras
OLen ollut mieheni kans yhdessä 17v.meillä on neljä ihanaa lasta ,oma talo ja työpaikat. Minä olen maailman onnettomin ihminen. Mieheni on todella hyvä isä,ottaa lapset harrastuksiinssa ja auttaa kotitöissä,mutta hän on epärehellinen minulle toistuvasti.Kuten raha-asioissa. Maksamattomia laskuja löytyy vaikka on sanonut hoitaneensa ne.
Tekee toisin mitä on sovittu,jättää asioita kertomatta ja on sitä mieltä ettei se ole valehtelua jos ei vaan kerro.En voi luottaa häneen enää pienimmässäkään asiassa.Olen jo yhden kerran aikaisemmin joutunut turvautumaan terapiaan ja lääkkeisiin koska jatkuva paha mieli ja itseni syyttely sai aikaan masennuksen. Asiasta puhutaan mieheni kans n. viikon välein ja sitten taas romahtaa, paljastuu jokin asia mikä onkin ollut toisin mitä hän on minulle kertonut.Kyse ei ole komannesta osapuolesta mutta ihan joka päiväisistä asioista.Mielestäni hän on patologinenvalehtelija.
Pelkään että taas masennun koska minulla on jatkuvasti pahamieli ja etsi syytä itsestäni miksi hän kohtelee minua niin epärehellisesti.
Omasta mielestäni olen äiti parhaasta päästä (jos nyt ilkeän vähän itseäni kehua)en käy kun pari kertaa vuodessa bailaamassa,koti on siisti
ruokapuoli kunnossa ja muutenkin vietän hiljaiseloa kotosalla.Mutta minua kohdellaan kuin kodinhoitajaa,mitään arvostusta ei anneta miehen puolelta.Aina kun puhutaan valehtelusta puhutaan pettämisestä, mutta onko toisilla kokemusta muunlaisesta valehtelemisesta?

Mies ei ymmärrä olevansa valehtelija, on ihmeissään ja keksii syitä joihin itsekin uskoo.
Paraslääke ei ole lääkkeiden popsiminen, turruttaa ajatuksen ja ei auta varsinaiseen tilanteeseen.
Valehtelu on sitä mikä ei ole totta.
Pyöriikö sinun elämä miehen ympärillä.Ja maksaako mies vallan ja ainoastaan laskut.

Jättäisit ukkosi kontrolloinnin joksikin aikaa ja onko miehesi vain hajamielinen. Unohtelee maksaa laskut ja sitten keksii hätäpäissään valeita. Onkohan ukkosi jotenkin eksyksissä.

Toiset ovat käytännön ihmisiä ja taas toiset haaveilevat.

On maailman sivu akat tehneet kotityöt ja miehet jonkin verran avustaneet, jos ovat viitsineet. katsomatta siihen onko vaimo työssä tai ei. Kiitosta ei pahemmin heru, jos puhtaita vaatteita ei löydy hyllyltä, niin silloin huomautetaan. Tämä on sitä nykyajan tasa-arvoa ja eikä tasa-arvon aikana tarvitse miehen olla kohtelias.

Kirjoituksesi kuulosti pelottavan tutulta. Olen kokenut paljon samaa. Luulin pitkään, että meillä on hyvä ja tasapainoinen suhde ja perhe-elämä. Mieheni tienasi todella hyvin, lapseni (3kpl) menestyivät koulussa, minulla oli töitä ja kodista huolehdin aina. Siivoilin, kokkasin ja suoraan sanoen passasin miestäni ja lapsiani ja vielä nautin siitä.

Sitten jossain vaiheessa melkein 20 vuoden yhdessä olon jälkeen kaikki alkoi muuttua. Postista tuli maksumuistutuksia milloin mistäkin ja aina, kun kysyin ja otin asioita puheeksi miehelläni oli niihin joku sepustettu vastaus valmiina yms. Mieheni uskotteli sukulaisilleni, että kaikki on niin mahtavasti ja rahaa riittää, vaikka todellisuus oli, että meillä oli todella tiukkaa ja lainoja maksamatta yms. Enkä vielä tänä päivänäkään tiedä, mihin ne mieheni rahat yhtäkkiä olivat menneet, niin ettei hän kyennyt enää pitämään normaaleista arjen menoista huolta. Asiaan liittyi myös monenlaista salailua mieheni puolelta.

Yli vuoden yritin keskustella ja selvittää asioita, mutta mieheni ei ottanut asioita todesta eikä halunnut/antanut mitään vastauksia. Sitten sain tarpeekseni ja lähdin lasteni kanssa. Heti parin kuukauden kuluttua, kun sana oli levinnyt, että olimme eronneet, minulle tuli eri ihmiset kertomaan miehestäni asioita, joita en ikinä olisi uskonut todeksi. Hän oli elänyt täydellistä kaksoiselämää!!!! Aluksi olin mielessäni vihainen näille ihmisille, jotka olivat tienneet yhtä ja toista ja salannet sen minulta! Mutta toisaalta ymmärrän heitä, että ei ole helppoa puuttua toisten ihmisten elämään.

Nyt mieheni on todellakin EX-MIES. Ollut jo pian 10 vuotta . Minulla on uusi elämä uuden ihanan miehen kanssa ja läheiset hyvät suhteet niin omiin kuin hänenkin lapsiinsa. En silti väitä, että kohdallasi olisi yhtä traaginen tapaus, mutta muistutukseksi kuitenkin, että näinkin saattaa olla, vaikka kuinka luulisi tuntevansa miehensä. Toivottavasti teillä asiat selkiintyy. Tsemppiä!

Myös täällä kuulostaa niin tutulta, että tuli ihan pahoinvointinen olo.

Ex-mieheni päästeli tuon tuosta valkoisia valheita ja jätti myös asioita hoitamatta siinä määrin, että asiat romahtivat niskaan. Pari kertaa nostin meidät taloudellisesta suosta sopimalla velkojien ja pankin kanssa maksujärjestelyistä. Ja maksoin myös kaiken itse.

Minä typerys yritin pitää kulisseja pystyssä psyyken lääkkeiden voimalla, kun periaatteessahan hän ei ollut tehnyt mitään pahaa!!!! Ei sellaista, mitä olisin voinut kylillä huudella ja syytellä. Jokunen asia hoitamatta!

Muiden valheiden ohella tuli kuvaan mukaan jossain vaiheessa myös muut naiset.

Vihdoin älysin lopettaa yrittämisen ja otin eron. Mikä helpotus, mutta nyt huomaan edelleen olevani niin vaurioitunut, että uudessakin suhteessa epäilen miestä koko ajan. Hän siis maksaa edellisen mokat.

Samanlaista meillä! Jos ei nyt viikottain, niin ainakin kuukausittain paljastuu asioita, lähinnä raha-asioita, joista en ole tiennyt. Tätä on meillä jatkunut siitä lähtien, kun mieheni aloitti yrittäjänä. Suosittelen sinulle, että alat pikkuhiljaa varautua siihen, jos mahdollista, ettet ole riippuvainen miehesi tuloista.

Itse olen kulkenut pitkän tien, hakenut jopa kerran eroakin, jonka uhkauksen seurauksena sain mieheltäni nimen osituskirjaan, hän kun ei halunnut erota, jotta jos hän sattuu tekemään velkoja, en joudu niitä maksamaan ja saan pitää oman omaisuuteni. Meilläkin oli ennen kaikki tilit ja rahat yhteisiä. Miehelläni vain yksinkertaisesti ei pysy rahat tilillä, aina löytyy jotain ostettavaa. lainanlyhennyspäivinä ei useinkaan häneltä löydy rahaa, ilmoittelee vaan, että kohta on tulossa. Voiko olla hermostuttavampaa, ei ihme, että syön verenpainelääkkeitä.

Minunkin mieheni on myös ollut erinomainen isä lapsilleen, nyt onneksi vanhempi jo pois kotoa ja kohta nuorempikin lähtee.

Voimia sinulle.

Sä syöt aivan turhaan lääkkeitä - siis siinä mielessä, että ongelma on miehesi etkä todellakaan sinä!

Hän ei ole terve, patologinen valehtelu ei ole tervettä. Sinun ei pidä joutua kärsimään siitä, mutta kilttinä ihmisenä kärsit turhaan. Jätä tuollainen mies, usko ettei hän siitä muutu miksikään! Hän on sairas eikä sun käytös vaikuta asiaan.

Muuten pisti silmään, kun kirjoitit että teet kotityöt kunnolla ja vietät hiljaiseloa etkä käy missään. Ja sanoit ettei miehesi kuitenkaan arvosta. Tuollainen ei valitettavasti saakaan miehen arvostusta osakseen, vaan sitten jos alat elämään itsekkäästi, alkaa mieskin huomaamaan sun olemassaolon. Nythän olet vain helppo kiltti kotihengetär, ei suhun tarvitse panostaa.

Siinä vasta liemeen joutuu, kun yrittää pyytää ukolta rahaa yhteisiin maksuihin ja kun sitä rahaa ei saa. Vastauksena saa vain, että kohta tulee, tai ei niitä maksuja tarvi eräpäivinä maksaa tms. mukavaa. Ja sukulaisille ym. näytellään niin varakasta miestä että. Ja tietenkin omat auto- ym. maksut hoidetaan, mutta yhteisiin laina- tai ruokakuluihin ei rahaa meinaa löytyä.

Yhteistyössä