Epäonnistunut olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*

Vieras
Hei,

onkohan kyseessä joku keski-iän kriisi, vai mikä... Onko muilla tällaista?

Koulussa olin tunnollinen ja ahkera kympin tyttö. Lähdin opiskelemaan akateemista alaa, joka ei kiinnostanut pätkääkään. Vaivoin olen saanut alemman korkeakoulututkinnon suoritettua, ja jatkuva huono omatunto painaa, kun en ole saanut väännettyä maisterin tutkintoa kasaan (vain gradu puuttuu).

Olen vakinaisessa työpaikassa, joka ei kuitenkaan vastaa koulutustani. Tai siis olen eri alalla, kohtuullisessa asemassa, en johtaja, enkä edes päällikkö, mutta itsenäisessä työssä. Toisinaan pidän työstäni paljonkin, toisinaan koen suurta turhautumista. Sisäinen idealistini haluaisi työn, jolla olisi _merkitys_ (sairaanhoitaja tmv.).

Minulla on ihana aviomies, joka on pelastanut itsetuntoani paremmaksi, sekä kaksi ihanaa lasta. Ulkomaalainen mies on kotimaassaan korkeakoulutuksen saanut, toimii Suomessa siivousyrittäjänä. Yritystoiminta pienimuotoista, mutta ihan toimivaa. Tienaamme kohtalaisesti, mutta emme tosiaan ole rikkaita. Asumme omistusasunnossa, josta on runsaasti velkaa. Meillä on myös toinen laina, jolla olisi tarkoitus rahoittaa loma-asunto kotimaassa.

Kolmas lapsi on tulossa. Välillä talous huolettaa, välillä olen luottavainen. Toisinaan koen, että elämä on vienyt latujaan, ja että olen pärjännyt ihan hyvin. Toisinaan taas koen itseni aivan valtavaksi epäonnistujaksi, joka ei ole saanut mitään aikaan.

Kiitos jos jaksoit lukea loppuun asti.

Olet kuitenkin onnistunut elämässäsi. Pienet ilot ovat niitä arkipäivän iloja, joita muistella kun masentaa. Arvosta elämääsi enemmän.Minun mieheni on vienyt viimeisetkin itsetunnon rippeet.

Hei,

ihanaa, kun joku vastasi :)

Minulla on oikeasti ihana mies! On parantanut itsetuntoani valtavasti ja kestänyt minua kaikkine epävarmuuksineni ja kriiseineni. Välillä sitten poden huonoa omaa tuntoa hänen elämänsä "pilaamisesta", vaikka omasta tahdostaan tänne jäi. Toisinaan mietin, millaista elämämme olisi, jos olisin ollut rohkeampi ja olisimme aikoinaan muuttaneet hänen kotimaahansa - se oli ihan oikeasti vaihtoehto.

Hmm, oikeassa olet. Kyllä minulla on elämässä kaikki hyvin. Mutta miksi ja miten miehesi on vienyt itsetuntosi rippeet?

En tiedä onko muilla samanlaista, mutta itse ainakin koen vastaavaa toisinaan. Tuntuu, etten ole mitään saanut aikaiseksi, etten ole minkään arvoinen, etten ole hyödyntänyt potentiaaliani ja lahjojani tarpeeksi.

Työ ei ole unelmaa, eikä edes koulutusta vastaavaa/oikealta alalta. Kuitenkin töissä on pakko käydä, jos meinaa itsensä elättää. Olen aikataulullisesti myöhässä opintotavoitteistani, olenhan jo 30v ja aloitan maisteriopinnot vasta nyt! Parisuhdetta en kaipaa, tavallaan olen mielissäni, että lapsia (2 kpl) tuli hankittua, vaikkakin avioliittoni lasken elämäni suurimpiin virheisiin.

Aika loppuu kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hei,

ihanaa, kun joku vastasi :)

Minulla on oikeasti ihana mies! On parantanut itsetuntoani valtavasti ja kestänyt minua kaikkine epävarmuuksineni ja kriiseineni. Välillä sitten poden huonoa omaa tuntoa hänen elämänsä "pilaamisesta", vaikka omasta tahdostaan tänne jäi. Toisinaan mietin, millaista elämämme olisi, jos olisin ollut rohkeampi ja olisimme aikoinaan muuttaneet hänen kotimaahansa - se oli ihan oikeasti vaihtoehto.

Hmm, oikeassa olet. Kyllä minulla on elämässä kaikki hyvin. Mutta miksi ja miten miehesi on vienyt itsetuntosi rippeet?

Valehtelemalla, vähättelemällä minua(hän on niin upea ja fiksu),
pettämällä. Ym. Kuitenkin olen onnellinen omista lapsistani. He ovat minun päivieni ilo.
Toivon, että saat oloasi parannettua edelleen. Olen iloinen puolestasi, että olet löytänyt rinnallesi miehen, joka arvostaa ja tukee sinua. Kiitos siitä hänelle! Toivotan kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!! :)

NCM - et ole myöhässä! Aloittaisin itsekin opinnot uudelleen nyt, mutta se olisi liikaa vaadittu muulta perheeltä ja taloudelta. Puntaroin lähinnä sitä, yritänkö pusertaa gradun kasaan ja katsoa mihin se johtaisi, vai alanko jollain konstilla työn ohessa täydennyskouluttaa itseäni nykyiselle alalle.

Ulkomaalaisen vaimo - kaikkea hyvää sinulle myös! Voimia sinulle, jotta voisit irtautua miehestä, joka vie elämänilosi!

Yhteistyössä