"Epäonnistuneet" lasten synttärit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akkavalta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akkavalta

Jäsen
15.12.2006
651
0
16
Tytyllä oli eilen ja tänään synttärit.
Eilen (oikea synttäripäivä ) annoin omat lahjat ja tänään oli tarkoitus kestitä vieraat. Noh olin siis varannut kaikenlaista syömistä ja rekvisiittaa niin hiljalleen päivän aikana sain kuulla et ei me tullakkaan ja ei meiltäkään tule lapsia jne jne. Meinas mennä hermot vähä kireelle. (tyttö ei ollu moksiskaan mut minä olisin halunnut paljon tenavia juhlimaan)
noh huono päivä kait sit synttäreille mut ois voinut ilmoittaa ajois ettei tule. Noh päivä parani sit kuitenkin. Yksi serkkutyttö tuli ja yksi kaveri joka luuli et ei olekkaan kotona tänään, olikin kotona ja haimme hänet herkuttelemaan. Syöntien jälkeen menimme ulos ja tyttäreni sai kaksi uutta kaveria pihalta ja telmivät pitkän aikaa nelistään. Eli loppujen lopuksi olikin tosi ihana päivä. Herkkuja jäi kyl syömättä paljonkin mut syödään niit sit pikkuhiljaa pois.
Onks muita epäonnen synttäripäiviä?

Meillä oli yhdet tavallaan kerran... :/

Sukulainen toi uuden avokin samalla näytteille, joten miehen aika meni sille lätistessä ja taloo esitellessä, joten valokuvat jäi aika vähälle!

Mä olin silloin ja yhä aika :headwall: :ashamed: :snotty:

Et lapsi jäi huomioitta tyystin, kun SUULAS ja UTELIAS ihminen kävi kaikki läpi ja kolus varastot ja kaapit. :/ :o :headwall:

Meillä ei sinänsä "epäonnistuneita" synttäreitä ole vietetty, mutta esikoinen on myös syntynyt heinäkuussa ja puoli suomeahan on lomalla tällöin.Yleensä tulee kyllä peruutuksia, mutta meillä sukua jo sen verran ja ovat sellaisia, jotka haluavat aina tulla oikeana päivänä jos suinkin mahdollista että väkeä piisaa...Eli kaverit monesti peruuttavat tulonsa lomailun vuoksi, joten tuttua juttua.Mutta ei meilläkään poika tätä harmistele, aina juhlat on ylimmillään sillä porukalla mitä on sillä hetkellä kasassa.Lapset osaa sen taidon onneksi :heart:

meidän pijalla myös synttärit heinäkuussa, vika pvä. Mä vietän niitä aina vasta kun koulut jo alkaneet. tylsä vaivata ihmisiä kesälomillaan tai sitten saa varautua että juur kukkaan ei tulekaan, mikä on tylsää.

Mun tyttölläni oli maaliskuussa 11 v synttärit, kutsui 6 kaveria kukaan ei tullut. 2 peruutti muutamaa päivää aikaisemmin loput juhlapäivänä, oli tytölle kova paikka ja itseänikin tietysti harmitti kun oli laittanut kaikki valmiiksi. Onneksi seuraavana päivänä tuli yks perhe kylään, sitten herkuteltiinkin kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja taavi:
Mun tyttölläni oli maaliskuussa 11 v synttärit, kutsui 6 kaveria kukaan ei tullut. 2 peruutti muutamaa päivää aikaisemmin loput juhlapäivänä, oli tytölle kova paikka ja itseänikin tietysti harmitti kun oli laittanut kaikki valmiiksi. Onneksi seuraavana päivänä tuli yks perhe kylään, sitten herkuteltiinkin kunnolla.

:'( kauheeta....

Tuo on kyllä aika kamalaa lapselle. Meillä kanssa esikon viime synttäreillä kävi niin, että vain 2 kaveria tuli, kun oli monta enemmän kutsuttu. Tietysti parempi kuin ei kukaan, mutta tyttö oli vähän allapäin siksi kun juuri oli parin kaverin synttäreitä vietetty, missä oli paljon porukkaa. Että miksi hänen synttäreille ei tullutkaan juuri ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:

Tuo on kyllä aika kamalaa lapselle. Meillä kanssa esikon viime synttäreillä kävi niin, että vain 2 kaveria tuli, kun oli monta enemmän kutsuttu. Tietysti parempi kuin ei kukaan, mutta tyttö oli vähän allapäin siksi kun juuri oli parin kaverin synttäreitä vietetty, missä oli paljon porukkaa. Että miksi hänen synttäreille ei tullutkaan juuri ketään.

Tosi epäkohteliasta käytöstä näiltä kutsutuilta "kavereilta"! Mitenkähän näiden kavereiden vanhemmat ovat opettaneet kohteliaisuudesta ja "kultaisesta säännöstä"??!!! Kyl 11v jo tajuaa hyvinkin, miltä toisesta mahtaa tuntua kun viimetipassa peruu synttäreille tulon. No, onneksi te olitte saaneet sentäs joitakin vieraita.

meillä poika kutsui 10 kaveria, joista puolet kuitenkin tuli, mutta vähän harmitti pojan puolesta, kun odotti tiettyjä kavereita, ja yhden äiti perui tekstivirstillä vasta puoli tuntia ennen juhlien alkua... kyseessä siis 6 vuotisjuhlat

No meillä oli pojan 1v synttereillä sama juttu että ei kutsutuista päässyt tulee melkein kukaan mutta silloin oli joku flunssa-aalto ja kaikki tuli sopivasti kipeeks että ihan ymmärrettävää.. Eipä toi pätkä siitä mitään tajunnutkaan, oli ilonen ihan niistä vieraista jotka pääsi paikalle =)

Meillä poijan 2v synttäreillä viime vuonna ei tullut kun kummit, mun äiti ja yks perhe kukaan ei ilmottanu mitään ja yhessäkin perheessä on 6henkilöä pahin pois jäänti oli minusta mummin pois jäänti ei viitsinyt tulla kun ukki oli töissä.

Tästä otin opikseni ja laitoin kutsuun ilmoitathan esteestä ja kun tytön 1v juhlat oli vieraista oli ne pois jatka ilmoittivat esteestä saman tein pojan 3v juhliin ja siinä kävi hyvin että ilmoittivat mutta taas mummi ja ukki eivät tulleet se tuntuu pahalta kun vielä lapsi ymmärtää ja huomaa isompa ettei isovanhemmat hänen synttäreillä ole käyneet,(säästän kaikki onnittelu kortit:-) )Pojan synttäri ajankohta on kyl kans huono kesäkuu.

Meillä reilu vuosi sitten kuopuksen 6-vuotispäivät menivät mönkään: Perjantaina yksi kummipariskunta tuli lapsensa kanssa, koska lauantaina eivät päässeet iltavuoron takia. Oltiin menossa kahvipöytään, kun kuopus sanoi, että on vähän paha olo ja alkoi oksentaa. Oksensi koko illan ja seuraavana yönäkin. Jo illalla soitin sukulaisille ja aamulla kavereille, ettei juhlia ole ko.päivänä. Poika nukkui melkein koko päivän. Kavereille järjestin uudet synttärit seuraavalla viikolla ja sukulaiset (asuvat kaikki aika kaukana) kävivät sitten myöhemmin kun pääsivät!

Meillä on kans käynyt niin, että harvoista kutsutuista ( poika on huono ystävystymään ) ei oo sitten tullut kuin 1 tai 2, useinkin on näin käynyt. Osataan onneksi juhlia omalla perheellä, mutta kyllähän lastenjuhlissa pitäisi olla iso liuta lapsia, että olisi riehakas tunnelma. Synttärit onkin meillä aina vähän stressaavaa aikaa ja kaikki on helpottuneita, kun menee ohi.
Se myös kummastuttaa, ettei kumpikaan lapseni ole saanut yhtään kutsua synttäreille, ei esim. nämä, joita me kutsumme, halua vastakutsua. Olemme varmaan hylkiöitä??

Alkuperäinen kirjoittaja törkeää käytöstä:
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:

Tosi epäkohteliasta käytöstä näiltä kutsutuilta "kavereilta"! Mitenkähän näiden kavereiden vanhemmat ovat opettaneet kohteliaisuudesta ja "kultaisesta säännöstä"??!!! Kyl 11v jo tajuaa hyvinkin, miltä toisesta mahtaa tuntua kun viimetipassa peruu synttäreille tulon. No, onneksi te olitte saaneet sentäs joitakin vieraita.

voi kuullostaa liioittelulta mutta mulle on jääny ikuinen trauma siitä kun mun 8 v synttäreille ei tullu kukaan :o aina kun järjestän ihan mitä vaan on mulla kauhee tunne et tuleekohan ketään ja jo kutsuja lähettäessä mulla on sellanen ärsyttävä anteeks nyt kun vaivaan tunne..ja lisään viä et noitten 8 v juhlien jälkeen ei tollasia oharijuhlia oo ollu koskaan eli mistä muusta tää mun epävarmuus juhlia järjestettäessä johtuis??

Meillä ei itsellä ole käynyt näin, mutta eilen 7-vuotias tyttäremme oli kaverinsa synttäreillä ainoa vieras, muitakin kyllä oli kutsuttu. Onneksi kuitenkin tyttäremme pääsi, niin ei päivänsankarilla menneet juhlat aivan ilman kavereita.

Seki sapetti et ku oltas oman perheen kesken voitu juhlia synttäreitä jo sillon ensimmäisenä päivänä, oikeana synttäripäivänä mut siirrettiin se näitten takia jotka ei sit tullutkaan. Tai vanhemmat tuli ja tämä serkku pikasesti kun oli kiire muualle. Koko pöydässä olo ajan kitisi mennään jo, mennään jo, joko me mennään, mää en halua olla enää täällä, me myöhästytään :headwall: sanoinki et mene muualle kitiseen en jaksa kuunnella.
Ajattelin et vihon viimeset synttärit mihin ketään kutsun et vietämme oman perheen kesken. Mut ajatus on tietenkin muuttunut ja ens vuonna pyydän ajoissa ilmoittamaan ketä tulee ketä ei. silloin on esikoinenkin varmaan saanu lisää kavereita. toisaalt en haluaisikaan hirrrveetä lapsilaumaa vaan sukulaislapset ja pari hyvää kaveria riittäis.
toivon et synttäreitten ei tartte mennä siihen et vertaillaan kellä on kalleimmat synttärit ja parhaimmat ohjelmat vaan et hyvät ruoat ja kivat kaverit ois se pääasia.
niinku joululle on käynyt. mitä enemmän lahjoja sen parempi.

Yhteistyössä