Epäluuloa ilmassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "HIPPU"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"HIPPU"

Vieras
Mitähän mun pitäis ajatella kun mun kaveri ihan varta vasten soitti mun uudesta työkaverista kenen kans olen aivan vähän tekemisissä työn ulkopuolella, että mun pitäis varoa häntä ja hänen kaveripiiriään.
Mulla nousee aina karvat pystyy varoittelusta. Siis tää mun uus työkaveri on ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen ja sattuu olemaan ihan pidetty ja tykätty tyyppinä. Mun kaveri ei vaan sanonu syytä kun yritin kysyä, että mua nyt kyllä kiinnostaa miksi pitäis varoa ja miksi varoittelet.
Outo juttu ja jäänyt vaivaamaan. En mä ainakaan antais tollaisia inhottavia verhottuja viestejä jos ei jotain syytä takana. Aloin epäillä onko sanojalla ja varoittajalla itsellään jotain salattavaa ja verhottavaa ilkeämielistä minusta kenties, kun tälläisella viestillä liikeellä. Oli pakko vaan nyt purkaa tänne kun mua vannotettiin etten kellekään saa asiasta puhua. Olen pettynyt ja surumielinen.

kaverisi tuntee työkaverisi ja on puhunut sinusta p**'kaa hänelle. Yrittää siis pelastaa itsensä mustamaalaamalla ja vihjailemalla, jotta pysyisit erossa työkaveristasi. Toinen vaihtoehto on, että kaverisi on mustasukkainen eikä tahdo sinun hengailevan työkaverisi kanssa.

Todella kummallista toimintaa aikuisilta ihmisiltä! Kysy suoraan kaveriltasi, mitä hän tarkoittaa pelottelulaan. Jos ei suostu kertomaan, sano että kerrot tämän työkaverillesi ja kysyt tätä asiaa suoraan häneltä. Eiköhän tällä tavalla ala kaverisi paljastamaan yksityiskohtia... Sairasta!

Ja mainittakoon vielä, että jos oma ystäväni olisi esim hengenvaaraan joutumassa tai yms. vakavaa, niin kertoisin kyllä ihan suoraan mitä olen kuullut ja mitä tiedän, jotta ystäväni osaisi pysyä kaukana työkaveristaan.

Kiitos vastauksista. Yritin saada kamultani vastausta, hän ei vaan sanonu kun epämääräisesti, että tän työkamun kaveripiiri on ilkeää ja epäreilua ja muu jäikin siis ilmaan roikkumaan. Mun kaveri oli vaivautunu ja väisteli kysymystä. Niin, on nuo syyt minusta outoja varoitella, mitä irti sain kaveristani kun vastausta pyysin. Ja en tunne tän uuden tuttavani kavereita ollenkaan. En edes nähny missään. Eli en itse olis noin vaan ristiinnaulitsemassa ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras kyylä;25133889:
kaverisi tuntee työkaverisi ja on puhunut sinusta p**'kaa hänelle. Yrittää siis pelastaa itsensä mustamaalaamalla ja vihjailemalla, jotta pysyisit erossa työkaveristasi. Toinen vaihtoehto on, että kaverisi on mustasukkainen eikä tahdo sinun hengailevan työkaverisi kanssa.

Todella kummallista toimintaa aikuisilta ihmisiltä! Kysy suoraan kaveriltasi, mitä hän tarkoittaa pelottelulaan. Jos ei suostu kertomaan, sano että kerrot tämän työkaverillesi ja kysyt tätä asiaa suoraan häneltä. Eiköhän tällä tavalla ala kaverisi paljastamaan yksityiskohtia... Sairasta!

Ja mainittakoon vielä, että jos oma ystäväni olisi esim hengenvaaraan joutumassa tai yms. vakavaa, niin kertoisin kyllä ihan suoraan mitä olen kuullut ja mitä tiedän, jotta ystäväni osaisi pysyä kaukana työkaveristaan.

Kiitos vieras kyylä paljon hyvistä kommenteistasi. Näitä vaihtoehtoja minäkin päässä pyörittelin.

Voi kun olisin saanut kaverilta itseltään vastaukset. Mä itse alan uskoa tohon selkään puukotukseen, että yrittää pelastaa nahkansa. Mä tosiaan en tiedä miksi aina samoihin ihmisiin saa pettyä? Ja niille samoille antaa kerta toisensa jälkeen anteeksi. Omien lasten takia on väleissä oltava kun ovat kaverustuneet. Mä oon tosi pettyny ja tunnen tosi hyväksikäytetyksi oloni. Mutta ei oo eka kerta. Mä tosiaan toivon, että oppisin olemaan kovempi näissä asioissa ja vaatimalla vaatimaan selitystä.

[QUOTE="HIPPU";25134036]Voi kun olisin saanut kaverilta itseltään vastaukset. Mä itse alan uskoa tohon selkään puukotukseen, että yrittää pelastaa nahkansa. Mä tosiaan en tiedä miksi aina samoihin ihmisiin saa pettyä? Ja niille samoille antaa kerta toisensa jälkeen anteeksi. Omien lasten takia on väleissä oltava kun ovat kaverustuneet. Mä oon tosi pettyny ja tunnen tosi hyväksikäytetyksi oloni. Mutta ei oo eka kerta. Mä tosiaan toivon, että oppisin olemaan kovempi näissä asioissa ja vaatimalla vaatimaan selitystä.[/QUOTE]

Kysy kaverilta tunteeko henkilökohtaisesti tuon uuden työkaverisi. Jos ei niin huhuihin et ota kantaa.
Sanot että syykin pitäisi tietää mitä varoa ja miksi.

Ekana tuli mieleen, että työkaverisi on joku miesten nielijä ja vienyt kaverisi miehen. Koska se olisi aika saippuasarjamaista (etkä kertonut henkilöiden sukupuolia, joten tämä voi kosahtaa jos molemmat ei ole naisia). Tuo paskanjauhamisrinki kuulostaisi todennäköiseltä, kun ystäväsi kutsui heitä ilkeiksi tms. Tosin en ymmärrä miksi uusi työkaverisi olisi sinusta jauhanut paskaa... tai ehkä ystäväsi pelkää, että jossain vaiheessa alkaa. Erittäin epäselvää.

Yrittäisin kysyä asiasta lisää. Sillä välin en ehkä ihan kaikkea elämästäni uskoisi työkaverille (siis jos on joku juorukello). Jos ongelma on enemmän työkaverin kaveripiirissä kuin itse työkaverissa, niin voisin kyllä tavata työkaverianikin välillä.

Yhteistyössä