Epäkiitollisimmat työpaikat missä olet ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Missä olet kokenut olevasi arvostusta vailla? Oliko siis minkä alan työtä, mitä teit? Miksi? Oletko edelleen samassa työssä vai lähditkö?

Olen kokenut olevani aika aliarvostettu a) siivoojana b) asiakaspalvelijana, kaikki voivat joko purkaa ärtymystään tai käyttäytyä kuin minua ei olisi olemassakaan. Onneksi molemmat ovat olleet väliaikaisia ratkaisuja.

Kylläse on hoitoala ja eräs tietty osasto. Aika kauhea ilmapiiri koko työyhteisössä oli. Mutta muualla on ollut helpompaa työilmapiirin suhteen. Potilaiden ja omaisten asiattomaan käytökseen ja hoitajan/lääkärin persoonaan kohdistuvaan jatkuvaan kritiikkiin taas ei totu. Se saa voimaan pahoin. Saatan olla väärällä alalla. :(

Mä oon tehnyt kasan erilaisia asiakaspalvelu ja siivousduuneja (mm. toimistosiivous, rakennusraivaaja, tehdassiivous, ikkunanpesijä, peruspesijä(?)...ym.), sekä kassamyyjänä erinäisissä paikoissa. Myös ihan vaan kassana..

Toimistosiivoojaa arvostettiin vähiten, mun ei alunperin edes pitänyt joutua siihen hommaan mutta hyvää hyvyyttäni suostuin hetkeksi, viikon jälkeen sanoinkin jo vastaavalle että hyppään mieluummin parvekkeelta kuin menen enää sinne korppikotkien nokittavaksi. En joutunut uudestaan sinne toimistoille.

Sellasessa monitoimirakennussiivoojan hommassa pomon poikapuoli oli ihan täys k*rpä, enkä saanut ylityö tai viikonloppukorvauksia, lähdin kun ekan liksan kanssa tuli sanomista.

nakkikioskilla nuorena tyttönä.
jumankauta sitä paskaa mitä sai niskaansa etenkin A ) kännisiltä äijiltä jotka vonkasi ja suuttui kun ei suostunut ja B ) nenänvarttaan katselevilta naisilta ( yäk siis daa,kamalaa tääl haiseeki hirveeltä,yhyhyh.

Mansikanmyyjänä, paska palkka ja vittumaiset asiakkaat. Nykyisessä työssä hoitajana paskan kohtelun määrä on vakio, mutta se tuskin siitä miksikään muuttuu.

Tv-kääntäjän ammatti on aika epäkiitollinen. Katsojat vain bongaavat virheitä, joita oikeasti on aika vähän suhteessa käännettyyn materiaaliin, ja heti haukutaan että kyllä kääntäjä oli taas tyhmä. En itse ole mitään huonoa palautetta saanut, mutta nettikeskusteluissa näkee kyllä alan arvostuksen. Korkeakoulutettuja ammattilaisia kuitenkin ollaan, mutta minkäs teet.

Kyl se oli kelalla, hoisin työttömyysturva-asioita ja harva se päivä sateli tappouhkauksia sun muita uhkailuja asiakkaitten osalta, mikä oli todella törkeää, en minä niitä sääntöjä ole keksinyt!

Lentoaseman turvatarkastuksessa. Mitään en kyllä ottanut henkilökohtaisesti, ja siihen työhön voisin vaikka osa-aikaisesti palatakin jos ei tarvitsisi sietää suomalaisia. Kaikki muut kansalaisuudet vielä meni, mutta kun suomalainen joutuu johonkin jonoon, saati tarkastukseen niin voi että. Täytyykö muka minunkin, minähän olen suomalainen?! Joo.

eräässä hotellissa.

Ensinnäkin työ ei ollut ollenkaan sitä mitä luvattiin. Mistään sopimuksista ei pidetty kiinni, kerran olin tulossa töihin niin ilmoitettiin, että olikin minun vapaapäiväni...työ oli kamalaa nöyryytystä, millään tavoin ei opastettu työhön, halveksuttiin, kohdeltiin kuin halpaa makkaraa. Vieläkin tulee huono olo, kun tuota työtä muistelee.

eräs kännyköitä valmistava firma. Aina tein ylitöitä pyydettäessä ja joustin, mut auta armias kun mun auto hajos kesken työmatkan, enkä noinvaan päässytkään töihin, niin kauhee nuhtelu ja työnjohtaja jaksoi siitä aina muistuttaa. Onneksi olin tuolla töissä vaan 4kk :D

eräässä hotellissa.

Ensinnäkin työ ei ollut ollenkaan sitä mitä luvattiin. Mistään sopimuksista ei pidetty kiinni, kerran olin tulossa töihin niin ilmoitettiin, että olikin minun vapaapäiväni...työ oli kamalaa nöyryytystä, millään tavoin ei opastettu työhön, halveksuttiin, kohdeltiin kuin halpaa makkaraa. Vieläkin tulee huono olo, kun tuota työtä muistelee.

oliko asiakaspalvelua? siivousta? tarjoilua? kuulostaa kauhealta.

[QUOTE="vieras";23988023]oliko asiakaspalvelua? siivousta? tarjoilua? kuulostaa kauhealta.[/QUOTE]

Piti olla vastaanotossa, mutta melkein puolet ajasta jouduin istumaan pimeässä kellarissa, jossa oli hotellin "wellness-osasto" sikäli kun sellaista sanaa voi siitä loukusta käyttää. :whistle: Siellä oli ilma kosteaa, tosi hankala hengittää, jatkuva melu kävi korviin jos oli siis ne porealtaat päällä, niistä tuli kamala ääni koko ajan. Ei nähnyt päivänvaloa koskaan, ruokatauolle pääsi jos ensin soitteli puhelimella, että voisiko joku tulla päästämään tauolle... työntekijöistä ainoastaan yksi oli sellainen, että tuli, että pääsin tauolle, muut oli ylimielisiä. Pahinta oli kuitenkin se, ettei siellä ollut mitään tekemistä. Jokainen voi kuvitella millaista siellä oli, kun ajattelee, että on kosteassa huoneesa, jonne ei tule päivänvaloa, ei ole mitään tekemistä (korkeintaan pari napin painallusta ja valojen sytytys ja sammutus koko päivänä) ja istuu 8 tuntia paikallaan tekemättä mitään. :x Toki kirjoja sai lukea, mutta kyllä sekin pidemmän päälle oli puuduttavaa. Hotellin johtaja lisäksi kyyläsi koko ajan ja valitti joka asiasta. Kamala paikka kerta kaikkiaan.

Piti olla vastaanotossa, mutta melkein puolet ajasta jouduin istumaan pimeässä kellarissa, jossa oli hotellin "wellness-osasto" sikäli kun sellaista sanaa voi siitä loukusta käyttää. :whistle: Siellä oli ilma kosteaa, tosi hankala hengittää, jatkuva melu kävi korviin jos oli siis ne porealtaat päällä, niistä tuli kamala ääni koko ajan. Ei nähnyt päivänvaloa koskaan, ruokatauolle pääsi jos ensin soitteli puhelimella, että voisiko joku tulla päästämään tauolle... työntekijöistä ainoastaan yksi oli sellainen, että tuli, että pääsin tauolle, muut oli ylimielisiä. Pahinta oli kuitenkin se, ettei siellä ollut mitään tekemistä. Jokainen voi kuvitella millaista siellä oli, kun ajattelee, että on kosteassa huoneesa, jonne ei tule päivänvaloa, ei ole mitään tekemistä (korkeintaan pari napin painallusta ja valojen sytytys ja sammutus koko päivänä) ja istuu 8 tuntia paikallaan tekemättä mitään. :x Toki kirjoja sai lukea, mutta kyllä sekin pidemmän päälle oli puuduttavaa. Hotellin johtaja lisäksi kyyläsi koko ajan ja valitti joka asiasta. Kamala paikka kerta kaikkiaan.

huh. ajattelin, että hotelliala vois olla ihan kiva, ainakin väliaikasesti, mutta tuo todella kuulostaa pahalta.

Porrassiivoojana. Asukkaat valittivat jatkuvasti varsinkin keväisin ja syksyisin vaikka tein mitä pitikin. Mutta tottakai sitä kuraa tuli sisään samantien kun olin lähtenyt, varsinkin kun taloyhtiö oli ostanut rappuun siivouksen vain 2 kertaa viikossa. :headwall: Silloin lama-aikana 90-luvun alkupuolella kun vaan ei pienehköllä paikkakunnalla ollut mitään muuta työtä tarjolla. Enää en kyllä menisi, ei tää raihnainen kroppakaan sitä kestäisi, raskas työ kuin mikä, ja järkyttävän huono palkka, nykyrahassa 5 e/ h. :xmas:

[QUOTE="vieras";23987942]Tv-kääntäjän ammatti on aika epäkiitollinen. Katsojat vain bongaavat virheitä, joita oikeasti on aika vähän suhteessa käännettyyn materiaaliin, ja heti haukutaan että kyllä kääntäjä oli taas tyhmä. En itse ole mitään huonoa palautetta saanut, mutta nettikeskusteluissa näkee kyllä alan arvostuksen. Korkeakoulutettuja ammattilaisia kuitenkin ollaan, mutta minkäs teet.[/QUOTE]

Voi. :(
Te tosiaan teette hyvää työtä, että ihmiset pääsevät katsomaan televisiosta ulkomaalaisia sarjoja, vaikka eivät alkuperäistä kieltä ymmärtäisikään. Mä oon kiitollinen siitä, että Suomessa on ohjelmat tekstitetty eikä dubattu, jotta pääsee kuulemaan ne alkuperäiset äänet ja samalla se on hyvää kielikylpyä. Teidän pitää olla todella kielitaitoisia ja osata kääntää kuullun perusteella se asia tiivistetysti ymmärrettävään muotoon. Ei varmastikaan helppoa, eikä jokaiselta sohvalta huutelijalta onnistuisikaan. Virheitä sattuu väkisinkin itse kullekin. Varmasti teitä arvostetaan, mutta ette ole ehkä niin näkyvissä oleva ammattiryhmä, joten ihmisiltä saattaa unohtua, että joku ihminen tosiaan kääntää ne tv-ohjelmat heille.
Jaksamista.

Porrassiivoojana. Asukkaat valittivat jatkuvasti varsinkin keväisin ja syksyisin vaikka tein mitä pitikin. Mutta tottakai sitä kuraa tuli sisään samantien kun olin lähtenyt, varsinkin kun taloyhtiö oli ostanut rappuun siivouksen vain 2 kertaa viikossa. :headwall: Silloin lama-aikana 90-luvun alkupuolella kun vaan ei pienehköllä paikkakunnalla ollut mitään muuta työtä tarjolla. Enää en kyllä menisi, ei tää raihnainen kroppakaan sitä kestäisi, raskas työ kuin mikä, ja järkyttävän huono palkka, nykyrahassa 5 e/ h. :xmas:

:laugh:..anteeksi. Tuli mieleen se Naapurina Madridissa oleva talkkari :D

Tarjoilijana eräässä ketjuravintolassa. Asiakkaiden valituksen lisäksi työilmapiiri oli huono. Kukaan ei kauaa viihtynyt kyseisessä paikassa, itse erosin vuoden jälkeen, sitä ennen sieltä lähti muistaakseni 5 työntekijää...

myyjänä ruokakaupassa. Yllättävää miten ihmiset kehtaa purkaa asiakaspalvelijan syyksi kaiken vitutuksen ja ongelmat. Sadesäällä osaa etukäteen varautua että kiintiö vittumaisia tulossa.

Teidän pitää olla todella kielitaitoisia ja osata kääntää kuullun perusteella se asia tiivistetysti ymmärrettävään muotoon. Ei varmastikaan helppoa, eikä jokaiselta sohvalta huutelijalta onnistuisikaan.

Mä oon aina luullut että ne sarjat käännetään tekstin perusteella, siis että kääntäjät saa kirjoitettuna ne repliikit, eivätkä välttämättä näe jaksoa, ja siksi siellä on välillä asiayhteyteen sopimattomasti käännettyä juttua.

Voi. :(
Te tosiaan teette hyvää työtä, että ihmiset pääsevät katsomaan televisiosta ulkomaalaisia sarjoja, vaikka eivät alkuperäistä kieltä ymmärtäisikään. Mä oon kiitollinen siitä, että Suomessa on ohjelmat tekstitetty eikä dubattu, jotta pääsee kuulemaan ne alkuperäiset äänet ja samalla se on hyvää kielikylpyä. Teidän pitää olla todella kielitaitoisia ja osata kääntää kuullun perusteella se asia tiivistetysti ymmärrettävään muotoon. Ei varmastikaan helppoa, eikä jokaiselta sohvalta huutelijalta onnistuisikaan. Virheitä sattuu väkisinkin itse kullekin. Varmasti teitä arvostetaan, mutta ette ole ehkä niin näkyvissä oleva ammattiryhmä, joten ihmisiltä saattaa unohtua, että joku ihminen tosiaan kääntää ne tv-ohjelmat heille.
Jaksamista.

Kiitos ihanasta kommentista :)

Nimimerkille "tahra": kyllä varmaankin 99 prosentissa tapauksista on kuva käytössä.

Hotellissa siivoojana.
Yksityinen siivousfirma joten oli KIIRE tehdä urakkaa ja se työnjälki oli kammottavaa!

Mutta ei saanut siivota niin hyvin kun olis halunnu:
esim vessanpöntön ISTUIMIA ei saanut pestä, kun ne "näytti" puhtaalta, mutta sisältä toki.
Allergiahuoneita ei saatu imuroida kun vain jos lattialla näkyi jotain...
Vessassa ei saanut käydä työajalla...

Irtisanoin itteni ja olin karenssissa 3kk (vuonna 1994 tai sinnepäin) ja siinä vaiheessa olin mielummin karenssilla kyllä!!!
Järkky paikka.

Yhteistyössä