Epäilen keskenmenoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Saisinko hieman apua niiltä jotka on saanut keskenmenon ku oma mieli on nyt todella maassa kun en tiedä mitä tapahtuu.
Oon kymmenellä viikolla raskaana ja eilen alko tuleen verta. Sitä ei siis tuu niin, että pikkuhousunsuojaan tulis mitään, mutta aina kun käyn vessassa ja pyyhin, niin paperi on veressä. Samoin pissa on aivan punaista.
Soitin synnärille ja ne sano, että jos en oo kipee ja vuoto ei runsaannu, niin voin olla kotona. Mutta kuitenkin on jotenki niin surullinen olo.

Onko tää selvä keskenmeno vai millaisia tapauksia te muut tiedätte! Kiitos avusta!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en oo tarkemmin tutkinut, mutta alapäästä sitä tulee. virtsaaminen ei käy kipeetä eikä muutenkaan pissaamisen kaa oo ongelmia.

Tulehdus voi olla silti. Oireet voivat olla raskauden aikana varsinkin erilaisia kuin tavallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos tiedosta. pitää alkaa tutkimaan asiaa ja ottaa heti maanantaina yhteys neuvolaan.

Jos on kyse virtastietulehduksesta, kannattaa otta yhteys päivystykseen ja aikaisemmin kuin maanantaina. Tulehdus on jo aika paha, mikäli verta tulee virtsassa.

Ehdottomasti heti yhteys lääkäriin, raskausaikana varsinkin pitäisi virtsatietulehdus saada heti hoitoon. Minulla ainakin terkkarikin säikähti, kun siinä pissassa oli verta ja sain samalta istumalta lääkekuurin (raskausviikkoja oli silloin jotakin 32+ ).

Tuli monta viikkoa mutta kipuja ei ollut. Ei siihen sitten lääkäritkään löytäny mitään syytä, miksi sitä verta tuli. Raskaus jatkui ja sain pienen pojan rv 32 :)

voi olla keskenmeno alkamassa mutta nyt on kyllä vielä niin niukkaa tuo vuoto kuvauksesi perusteella. mulla on yhessä raskaudessa ollu tollasta pientä vuotoa noilla paikkeilla, ja todettiin vain limakalvovuodoksi ja meni ohi ja laps on nyt 9 v.Tiedän äidin jolla oli tollasia vuotoja pitkin raskautta.... jotta ei kannata vaipua masennuksen syövereihin se tulee mikä on tullakseen .....muista että luonto poistaa myös mahd vammaisen lapsen näin jo sikiönä .....vaikka odotusten jälkeen pettymys onkin iso ja surullista aika auttaa sen yli..... :hug: kaikkea hyvää

Sisarellani on kahdessa raskaudessa ollut alusta loppuun asti kuvailemaasi pientä vuotoa ja terveet, täysiaikaiset lapset hän sai.
Minulla itselläni oli esikoisen kohdalla (tosin aika alussa raskautta) joitakin päiviä sellasta punertavanrusehtavaa vuotoa jonka lääkäri selittikin minulle mistä johtuu (tosin nyt en enää muista ku 15v aikaa) mutta johtui siis sikiön kehitysvaiheesta. Myös niinä aikoina ku ilman raskautta menkat pitäs olla saattaa joillakin tulla pientä tuhrua...

Toivottavasti sinulla ja vauvalla on kaikki hyvin :hug: Lepäile, äläkä rasita itseäsi nyt josko se siitä loppuisi.

kiitos vastauksista. äsken kävin vessassa, nyt pissa oli aivan puhdasta ja paperilla koittaessa verta tulee emättimestä, mutta suhteellisen vähän. alavatsassa on myös sellasta pientä kutinaa, ihan niinku menkat alkas.

Yhteistyössä