Epätoivoinen

Hei,

kirjoittelen nyt sitte tänne, ku pakko saada purkaa mieltä. Itellä päällä kauhea vauvakuume ollu jo parisen kuukautta, ja asiasta keskusteltu miehen kans, mutta vastaus sieltä suunnalta on ollu ei. Surullista sinänsä, kun itse olisi todella valmis siihen (ikää vain 21). Mies vaan sanoo ettei oo oikea aika, no millos sitte? Ja kaikenlisäksi kynnyksenä on ollut myös heikko rahatilanne. Oishan se ikävää hommata lapsi siihen keskelle jossei olekaan varaa elättää sitä.. Mutta kai nyt saa jotain tukeja yms? En tiedä, kun olen vasta alkumetreillä asian kanssa. Toivoisin vain, että joku kertoisi kuinka on tässä tilanteessa jaksanut eteenpäin, odottamaan oikeaa hetkeä.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

Mullakin vauvakuumetta, ikää 20. Mutta me ollaan juteltu että odotellaan niitä parempia aikoja (lähinnä taloudellisesti kun mulla esim. opinnot kesken) Sitten vasta. :) Eletään nuoruutta vielä vähän, mihin on kiire?!

niin ja jaksan ihan vaan kun haaveilen tulevasta. Siitä kun minullakin on ammatti ja ehkä ollu vähän töissä, asuttaisiin paremmalla alueella. Ja tankkaamalla tietoa 2+:sta. Niin olen jaksanut odotella, kun tiedän että mies kuitenkin joskus haluaa perustaa kanssani perheen. :heart:

Hei ^^Lila!

Aivan kuin minun näppäimistöstäni tuo teksti. Mulla on ollut vauvakuume näin "pahana" jo puolisen vuotta, mutta yritän hillitä itseni aina.. Olemme molemmat 22-vuotiaita, mulla on masennusta, eikä rahatilannekaan ole maailman paras. Halutaan kyllä kovasti lapsi(a), suunnitellaan perhe-elämää ja ihaillaan tarvikkeita ja vaatteita netistä. Vaikka kuinka toivommekin lasta, en aio jättää ehkäisyä pois vielä pitkään aikaan, koska tuntuu siltä, ettemme ole valmiita.

Tuntuu siltä, ettei malttaisi odottaa. Tai että jokainen mennyt päivä on heitetty hukkaan, jokainen päivä on yksi päivä vähemmän lapsen kanssa.

Paljon jaksamista ap, täytyy kai vaan odottaa, että mies on myös valmis perustamaan perheen. Odottaminen on työlästä, mutta takuulla palkitsevaa. :hug:

mymosa
Jos toinen ei ole valmis niin ei siinä auta kuin odottaa ja puhua asiasta. Ei painostaa.
Itse tein esikoisen aloittajan ikäisenä ja vaikka mies lasta toivoi, ei ollut siihen valmis.. Ja siitäpä ne ongelmat sitten alkoikin ja johtivat eroon. Tukia toki saa ja me ainakin niillä ihan ok pärjättiin. Eihän se mitään juhlaa ollut. Käytettynä saa paljon hyvää tavaraa ja vaatetta.

Heippa ^^Lila ja kaikki muut! :)

Kuulostaa liiankin tutulta teidän tekstit. Minulla on ollut vakavaa vauvakuumetta nyt 3 vuoden ajan, kaverit ja serkut saavat lapsia, vanhemmat ja isovanhemmat kyselevät milloin on meidän vuoro yms., mutta koulu on vielä kesken. Avomies valmistuu kyllä pian ja minullakin vain pari vuotta jäljellä, mutta ei ole vielä lasten aika, vaikka kuinka pienen nyytin meille haluaisin. Vauvakuume sekoittaa pääni ihan totaalisesti. Haalin itselleni kaikenlaista vauvoihin liittyvää ja kidutan itseäni täällä keskustelupalstoilla. Miestä vain naurattaa touhuiluni, mutta mulla alkaa pää räjähtää. En pysty enää kaupassakaan olemaan välittämättä, jos vastaan tulee perhe tai raskaana oleva nainen, suunpielet painuvat alaspäin ja tekee mieli juosta kotiin:'(.

-Piipinen

täällä on aika paljon osittain samassa tilanteessa ja samaa ikäryhmää..:)
meillä tosin ikää kummallakin 19v, vauvaa yritetty jo marraskuusta asti ilman tulosta.
olin kuumeillut jo pitkään ennen yrittämisen aloittamista, ja pettymyshän se on asiat eivät menneetkään niin helposti kun kuvitteli, helposti pitää itsestäänselvyytenä.

lisäksi itselläni on kaksisuuntainen mielialahäiriö, kumpikin käymme koulua, mutta avomies valmistuu keväällä ja aika varmasti työpaikka tiedossa :)
läheisiä on puhuttanut tuo mielenterveyteni, tai oikeastaan jaksamiseni, mutta kun asiaa ajattelee, en tästä tule kuitenkaan sen terveemmäksi mieleltäni, enkä voi tuollaisen asian estää minua hankkimasta jälkikasvua. :stick:

mielestäni on vain niin että ei varmaan koskaan tule olemaan ns. "täydellistä aikaa" lapsen hankintaan. mielestäni itse olemme valmiita, iästämme huolimatta :)

white gold: Ihanaa, että teillä on asiat noin hyvällä mallilla! :) Toivottavasti teillä keväällä menee asiat suunnitelmien mukaan eikä plussaamisessa kestä liian kauaa. Nauti ihmeessä nyt vielä, kun pystyt :heart: Kevääseen ei kuitenkaan niin pitkä aika ole :) tavarahankinnoista sen verran, että vauvanpyyhkeitä ja ruokalappuja on kyllä jo kertynyt kaappiin. Tekisi mieli ostaa kaikenlaista, mutta hillitsen itseni vielä :) Toisaalta, voisihan niitä antaa lahjaksi tuttujen lapsille ja kummilapsille, jos siltä alkaa tuntua :D

sameoldsong: :hug:Mulla on muutamalla kaverilla monta vuotta yritystä ja keskenmenoja takana. Se pysäyttää miettimään, miten pienestä kaikki onkaan kiinni. Sepä tässä juuri jännittääkin, että entä jos en koskaan saakaan lasta. Toisaalta, miksi mulla pitäisi murehtia turhia vielä, kun lastenhankinta ei ole ihan tällä hetkellä ajankohtaista :D Höperyyksiä, mutta sellaista se on. Ei osaa rajoittaa omia hulluuksiaan aina :D Tänään on onneksi ollut hyvä päivä ja iloinen mieli asian suhteen.

-Piipinen

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä