epätoivoinen painonpudotus alkoi...

Sen verran taustaa,että ennen meni keksejä,pullaa ym herkkuja joka päivä aivan liikaa, ja sauna kun on lähes joka ilta lämmin,niin pitihän se saunasiideri ottaa aina...
Nyt tein uuden vuodenlupauksen ja kaikki ylimääräinen pois! Ehkä helpommin sanottu kuin tehty,mutta tänään söin vaan yhden keksin =)
Painoa on 82 kg ja pituutta 170cm.

Tässä tämän päivän syömiset:

aamulla: kuppi teetä hermestas pala ja maitoa liru
3 palaa näkkäriä,päällä oivariini

päivällä: 1 jukurtti ja se keksi :(

nyt iltapäivällä: italianpataa,oli muuten täysjyvä :)
2 palaa ruisleipää ja päällä paprikaa
2 lasia piimää

iltaisin en syö mitään juuri koskaan. Mitä teen väärin vai teenkö? =)
Aiemmin olen aina luovuttanut laihdutukset,mutta nyt päätin olla kesällä häissä hoikemmassa kunnossa <3
 
Kannattaa käyttää jotain netin ruokapäiväkirjaa. Mä käytän kiloklubia suuntaa-antavana välineenä, jolla tarkistan päivän syömisiä. (Kiloklubi)

Äkkiseltään näyttäisi siltä, ettei sulla ole juurikaan kasviksia tai proteiinia ruokavaliossa, lisäksi rasvojen määrä ja laatu voi olla vähän niin ja näin ja hiilareita tulee aika paljon.

Kituuttamalla/nälkäisenä ei kannata olla. Altistaa repsahduksille, kun aiheuttaa hätäistä paikkaussyömistä.
 
  • Tykkää
Reactions: newbie ja Empuuu
moi, ei ei ei tollasta asennetta, tästä alko loistava painonpudotus sulla! muista syödä myös jotain lämmintä. Mä oon päättänyt, ettei paino nouse, annoin sen nousta masennuksen "takia", mutta nyt riittää.. voin laihduttaa sun kanssa jos täällä ei oo ketjua siihen! (mut siis mulla on aina nälkä jos en syö ees esimerkiks vähän seitiä ja höyrytettyjä kasviksia, tai jotain keittoa) älä jätä pois sellasta mikä ei vaan onnistu sulla :) tsemppiä paljon!
 
Sanon heti, etten tiedä mitään laihdutuksesta. Olen aina ollut normaalipainoinen. Silti piti klikata tämä ketju auki, koska sen otsikko oli niin silmiinpistävä. Jos lähtökohtasi on se, että olet jo valmiiksi epätoivoinen, millaiset toiveet sinulla on onnistua tuossa projektissasi? Kysyt, mitä teet väärin. No, kuten sanoin, siihen ruokailuun en osaa sanoa mitään, mutta yhden asian selkeästi teet väärin: olet liikkeellä hirvittävän negatiivisella väreellä ja paitsi tuo epätoivo, myös syyllisyys, tulee kaatamaan motivaatiosi ja motivaation myötä painonpudotuksen. Luovu noista ikävistä tunteista ja tuosta painostavasta syyllisyydestä, jota tunnet jopa yhden keksin tähden. Kun olet myönteinen ja suhtaudut tuohon alkaneeseen ajanjaksoon myönteisenä muutosvaiheena, tulet varmasti onnistumaan. Tämä pätee niin moneen asiaan, että olen aivan varma sen pätevyydestä myös painonpudotuksessa. Tsemppiä laihdutukseen!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: newbie
Kannattaa käyttää jotain netin ruokapäiväkirjaa. Mä käytän kiloklubia suuntaa-antavana välineenä, jolla tarkistan päivän syömisiä. (Kiloklubi)

Äkkiseltään näyttäisi siltä, ettei sulla ole juurikaan kasviksia tai proteiinia ruokavaliossa, lisäksi rasvojen määrä ja laatu voi olla vähän niin ja näin ja hiilareita tulee aika paljon.

Kituuttamalla/nälkäisenä ei kannata olla. Altistaa repsahduksille, kun aiheuttaa hätäistä paikkaussyömistä.
ei oo eka kerta kun mollimelooni vie sanat suustani ja ehdin kirjottaa ennen häntä- eli juuri näin :)
 
Olen pudottanut painoa nyt 10 kuukaudessa noin 20 kg. Kaikki makeat herkut ovat olleet pannassa, samoin vaalea leipä - ruisleipääkin niukasti. Riisit, peruna ja makaronit niukemmalla. Painopiste kasviksissa ja lihassa. Mikäli makeat ovat ongelma, ratkaisu voi olla herkkujen täyshylkäys. Muutamassa päivässä tulee olo, että ei enää kaipaakaan makeaa vaan herkuttelun ilo löytyy tavallisesta ruoasta.

Omia herkkujani ovat esim. maustamaton jogurtti + mehukeitto (light), pähkinät ym.
 
  • Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Plus sen sanoisin, ettei kannata itseään yhdestä keksistä ruoskia. Eihän sitä kannata syödä, muttei ole maailmanloppu. Totaalikieltäytyminen ja syyllisyydessä kieriskely aiheuttaa vaan hälläväliä-kaikki-on-menetetty -mielialaa.
 
  • Tykkää
Reactions: newbie
Vähähiilarisella ja runsasrasvaisella ruokavaliolla onnistuu laihdutuksessa todennäköisemmin kuin vähärasvaisella ja runsashiilihydraattisella. Joten ei ainakaan kannata mitään rasvattomia ja sokerisia tuotteita alkaa käyttään. :) Aitoa ruokaa!
 
  • Tykkää
Reactions: newbie
"vieras"
Hieno päätös! Mieti vielä, miksi laihdutat. Kun sinulla on mielessäsi selkeät syyt, joiden vuoksi haluat laihtua (terveys, ulkonäkö, et mahdu enää vanhoihin vaatteisiin, haluat olla esimerkillinen lapsille, haluat pystyä tiettyyn urheilusuoritukseen) niin sinulla on motivaatio kulkea tie loppuun ja pysyä perillä :)
 
"susu"
tällä ohjeella laihtuu aika hyvin:
Aamupala:Kaurapuutoa sokeroimattomalla mehkeitolla ja raejuustolla
Lounas:vihreä salaatti jossa kanaa tai kalaa tai lihaa mukana
Välipala:Hedelmä
Lounas:Kanaa kalaa tai vähärasvaista lihaa 1/4 lautasellista,1/4 riisiä tai perunaa,puolet lautasesta kasviksia ja salaattia.
Iltapala:rahkaa ja marjoja
Runsaasti vettä tai maustettua,kaloritonta&suolatonta kivennäisvettä(esim. Novelle).
 
"jannika"
ihan liikaa hiilareita:leivässä on paljon,jugurtissa extra paljon,samoin keksissä.Tuommosella diietillä et jaksa viikkoa pidempään.Syöt liian vähän ja liian hiilaripitoista.Puuroa,marjoja+rahkaa vähärasvaista lihaa,kalaa tai kanaa.Hedelmiä.
 
"vieras"
Tosiaan niinkun on jo sanottu, lisää reilusti kasviksia ja hedelmiä! Lisäksi syöt mielestäni hirvittävän harvoin! Syö useammin ja pienempiä annoksia; aamupala, lounas, välipala, illallinen, iltapala. Äläkä unohda liikuntaa. Kun nämä perusasiat on kunnossa, ja ruokavalio on muuten terveellinen, ei laihdutus kaadu vaikka joskus jonkun herkkupalan nauttisitkin. :) Tsemppiä!
 
"vieras"
[QUOTE="susu";27801061]tällä ohjeella laihtuu aika hyvin:
Aamupala:Kaurapuutoa sokeroimattomalla mehkeitolla ja raejuustolla
Lounas:vihreä salaatti jossa kanaa tai kalaa tai lihaa mukana
Välipala:Hedelmä
Lounas:Kanaa kalaa tai vähärasvaista lihaa 1/4 lautasellista,1/4 riisiä tai perunaa,puolet lautasesta kasviksia ja salaattia.
Iltapala:rahkaa ja marjoja
Runsaasti vettä tai maustettua,kaloritonta&suolatonta kivennäisvettä(esim. Novelle).[/QUOTE]

Öhöm.? Esim. maustamattomassa jugurtissa ei ole hiilareita, paitsi laktoosi. Myös tavallisissa valion ja ingmanin rasvattomissa, maustetuissa jugurteissa sokeri on korvattu aspartaamilla ja asesulfaami K:lla. Mitä hiilareita niissä muka on??
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27801103]Öhöm.? Esim. maustamattomassa jugurtissa ei ole hiilareita, paitsi laktoosi. Myös tavallisissa valion ja ingmanin rasvattomissa, maustetuissa jugurteissa sokeri on korvattu aspartaamilla ja asesulfaami K:lla. Mitä hiilareita niissä muka on??[/QUOTE]

Sori, lainasin väärää tekstiä, piti lainata jannikaa.
 
"susu"
[QUOTE="vieras";27801103]Öhöm.? Esim. maustamattomassa jugurtissa ei ole hiilareita, paitsi laktoosi. Myös tavallisissa valion ja ingmanin rasvattomissa, maustetuissa jugurteissa sokeri on korvattu aspartaamilla ja asesulfaami K:lla. Mitä hiilareita niissä muka on??[/QUOTE]

ap ei kertonut kyseessä olevan maustamaton jugurtti.Oletin että kyseessä on tavallinen jugurtti.
 

Yhteistyössä