Epätietoisuus

Tälle puolelle en ole aikoihin kirjoitellut,
lapsettomuus osiossa minut on voinut nähdä kirjoittamassa useaan otteeseen.

Meillä on takana päin kaksi epäonnistunutta inseminaatiohoitoa ja puolivuotta minulla takana hormonihoitoja (clomifen). Nyt on ensimmäinen lääkkeetön kierto ja puolen vuoden aikana kiertoni tasoittui 28päivään.

Tällä hetkellä minulla on menossa kiertopäivä 34, eli se siitä tasoittuneesta kierrosta. Oireita ei ole suuntaan eikä toiseen, mutta pientä nipistelyä vatsassa tuntuu.

Eilen aamuvirtsasta tein apteekin oman testin johon testiviivan kohdalle piirtyi aivan haalea viiva, alareunasta hieman tummempi, heti testin kastettuani. En tätä voinut todeksi uskoa vaan piti apteekista lähteä hakemaan uusi testi. Viiden tunnin pidättelyn jälkeen clearbluen digitaalinen testi antoi tulokseksi "ei raskaana".

Tänä aamuna testasin vielä testillä jonka herkkyys on 10. En kuitenkaan sitten jostain syystä kai muistanut testiä katsoa testiajan sisällä, mutta myöhemmässä vaiheessa Testin toimivuus viivan viereen oli jälleen piirtynyt hyvin hyvin haalea, ehkä hieman epäselvä, mutta silmin nähtävä viiva.

Onko apteekin oman ja tämän aamuisen testin toiset viivat olleet niitä niin kutsuttuja roskishaamuja vai mistä oikein on kyse?

Minulla todettiin viikko takaperin virtsatietulehdus ja en ole sitä sairastanut sitten pikkulapsi iän. Eilen loppui lääkekuuri - mutta oireet eivät pahemmin ole kaikonneet. Voiko tällä olla vaikutusta testituloksiin? Vai olenko väärässä jos muistelen kulleeni joskus, että raskauden myötä myös VTI:n mahdollisuus kasvaa?

Onhan minulla tuolla vielä yksi testi, mutta en uskalla testata.. Sekin clearbluen. Lapsettomuuspoli luonnollisesti auki vasta ensi viikolla ja ei oikein kehtaisi päivystystä alkaa tämän asian takia vaivaamaan..

Inhottavaa tällainen epätietoisuus.. :(
 
Tee jäljellä oleva testi aamuvirtsasta, ja muista katsoa tulos testiajan kuluessa. Jos tulee haaleakaan viiva, niin tulos positiivinen. Luotettavimmin tuloksen saa aina aamuvirtsasta, vaikka monet sanovat 4 tunnin pidättelyn riittävän. Ei ole kuitenkaan täysin sama asia, koska päivällä juodaan enemmän kuin yöllä, joten yön aikana kertynyt virtsa on siitäkin syystä "vahvempaa" kuin päivävirtsa.

Toivottavasti selityksestä saa selkoa.
 
Minusta apteekin omassa testissä ei ole viivanpaikkaa eli jos jonkinlaisen viivan testiin sait niin minusta tulos on positiivinen :heart: Itse tykkään juuri siksi eniten tuosta apteekin testistä kun sen tulos on mielestäni luotettavin!
 
Sartsa83
Clearbluen testit on yhtä luotettavia kuin muidenkin. Koska clearbluella voi testata ennen menkkojen virallista alkamispäivääkin. Itse olen saanut clearbluella positiivisen, mutta myös apteekin omalla positiviisen. Että luotan molempiin. Olen samaa mieltä kuin masuasukki2010. Aamuvirtsasta on luotettavin tehdä. Itse raskauduin juuri 2. inseminaatiosta. Tsemppiä tulevaan ja toivotaan parasta!!! :heart:
 

Yhteistyössä