Epätäydellisen vartalon kesävaatevinkit!

  • Viestiketjun aloittaja Maitopullojalat
  • Ensimmäinen viesti
Maitopullojalat
Hoikka, urheileva, mutta lyhyt- ja paksujalkainen keski-ikäinen naishenkilö. Reidet ja perä on pituuteen ja muuhun runkoon verrattuna järkyt paksut, lihasta on alla mutta perimä huolehtii siitä, että jokainen ylimääräinen gramma kertyy navan ja polvien väliin. Tiukalla dieetillä saisin ja olen saanutkin aina välillä itseni sutjakkaan kuntoon mutta en vaan enää jaksa sitä laskemista ja verenmaku suussa treenaamista. Nyt siis totean että ok, pahalta näyttää mutta tän kanssa eletään.

Kysymys kuuluukin, miten pukeutua keäkuumalla? Shortsit näyttää ihan karmealta, niitä ei edes harkita. Maksimekko houkuttelisi, mutta onko se liian pitkä ja yöpaitamainen, kun kokonaispituus kohdehenkilöllä on huikeat 160cm? Muuten mulla on aina farkut mutta kesällä vois jotain muutakin kokeilla.

Mainittakoon, että muuten kroppa on hyvässä jamassa kahden tenavan jäljiltä, napaa uskaltaa vilauttaa ja hihattomassa esiintyä, vaan tuo pyrstöpuoli tuottaa päänvaivaa.
 
tämäkö
Minä olen myös reitevä ja persevä. Ylävartalo on lähes luinen. Pituutta 166 cm. Maksimekot tekevät näin lyhyestä ihmisestä paksun tantan näköisen. Löysin kivan malliset strets-farkku-caprit, jotka sopivat harvinaisen hyvin vartalomalliini.
 
bud
Pakko oli kirjautua ja kommentoida tähän. Aivan mieletön tyyli sulla on kirjoittaa ja kuvata itseäsi!! :D :) Omaat kirjoittamisen lahjan, jossa on sitä jotakin! Ehkä tahatontakin komiikkaa? Itseironiaa? Joka tapauksessa tsemppiä sulle ja toivottavasti joku osaa vinkata jotain, josta on apua/hyötyä.
 
tämäkö
Jos et ole kovin vatsakas, niin sinulle sopii varmaan saman malliset mekot kuin minullekin eli ylhäältä vartaloa myötäilevät ja helma alkaa levetä vasta lantion kohdalta (ei liian ylhäältä vyötäröltä) ja ulottuu polviin asti (katso itsellesi imartelevin pituus). Kapeat olkaimetkin käyvät, kun ylävartalossa ei ole ylimääräistä. Tämä malli antaa hoikan vaikutelman yläosasta ja piilottaa helman alla ison takapuolen ja reidet.

En muista, mistä aikoinaan ostin farkkucaprit. Mekkoja olen löytänyt Helsingin Itiksen 'nuorisoliikkeistä'. Modtex, Halonen, top10. Hyvin ovat sopineet iltahippaloihin ja rannallekin. Trikoisia ja joustavia ovat kaikki mekkoni, osa juhlavampia ja osa arkisempia, malli on kuitenkin kaikissa sama eli tuo esiin kapean vyötärön ja litteän vatsan ja piilottaa alaosaston.
 
Taskuveenus
Sama vika ja pituutta 162 :D
Periaattees hoikka ja treenattu mutta muhkea alaosa. Pohkeet leviää jo ajatellessa pyöräilyä. Herkut menee takalistoon ja reisiin.

Oon oppinut tykkäämään tuosta räystäspepustani ja on tässä se hyvä puoli, että treenit toimii perään ja reisiin kumman helposti. Pehmuke vain antaa loppusilauksen!
Kellohameet/mekot sopii mielestäni ja just nuo erilaiset caprit joko kivan istuvan topin (korostaa yläkroppaa) tai teepparin kanssa. Sellaisia suht löysiä mutta muotoon ommeltuja kesäpaitoja olen käyttänyt caprien kanssa myös. Tavis shortsit tekee tanttamaisen vaikutelman joten niitä vältän.
Kaikissa hameissa siis sellainen alaspäin levenevä malli on jees ja pituus maks.hiukan polven alapuolelle.
 
Maksimekot ja maksihameet toimii aina. Niitäkin on monen mallista ja näköistä, osa varmasti näyttää yöpuvulta mutta ei kaikki jos oikeanlaisen itsellesi löydät. Pellavahousut ovat myös toimiva juttu, niitäkin löytyy monenlaista mallia. Suorat ehkä sinun tapauksessasi kun haluat peittää jalkojasi.
 
vvvvvvvvv
EI, maksimekko näyttää hyvältä ainoastaan pitkän riu'un päällä! Muilla se näyttää yöpaidalta/säkiltä/kangasrievulta :(

Jos sun yläosa on hyvä, niin korosta sitä, alaosaan yksinkertaiset farkut tai hame.

Mulla taas on päinvastoin eli yläosa on pehmeä ja rasvainen, vyötäröstä alaspäin olen kapea ja tiukka. Ja usko vaan, tämä on vielä vaikeampi yhdistelmä! Pituutta kun vielä on 173 niin eipä löyty meikäläiselle esim yhtään mekkoa jossa a) olisi vyötärö oikealla kohdalla b) alaosa istuisi hyvin (jos valitsen mekon alaosan mukaan niin yläosa ei mahdu koko vaatteeseen)!
 
Skater-mekkoja ja -hameita, lyhkäsiä ja tyköistuvia yläosia?
Peplum-helmaiset topit ja vaikkapa farkut, trikoopöksyt ym. housut vois myös sopia.

Kuulostaa siltä, että sun kropalle sopii kaikkea tyköistuvaa ja lyhkästä, eli ei mikään "vaikeasti pukeuduttava" ehkä kuitenkaan?
Löysiä ja pitkiä vaatteita välttelisin.
 
Bäärynä
Paitojen peplum-helma ei todellakaan sovi persevälle ja reitevälle! Sehän vain korostaa leveää alaosaa. Volyymi pitää olla yläosassa, alaosaan jotain simmppeliä. Sanoisin, että myös tuollainen skater-mekkokin on vähän kyseenalainen---
 
Vierras
Minusta sulle voisi sopia sellaisetkin mekot mitä on tissien kohdalta vaan tyköistuva ja alkaa heti rintojen alapuolelta leventyä. Riippuu vähän rintojen koostakin, jos on pienet rinnat kunnon wonderbrat tietty tarvii. Mutta myös toki tuontapainen mikä tänne on jo linkattukin joka levenee vyötärön kohdalta. Kannattaa rohkeasti mennä sovittelemaan mekkoja niin se oma tyyli löytyy kyllä. Hameenhelma maksimissaan polveen asti, sitä pidemmät vaan lyhentää sua.
https://www.zalando.fi/rene-derhy-bombay-vapaa-ajan-mekko-bleu-rd521c04u-k11.html


Väljät pellavahousut on kyllä ihanan vilposet kansa kesällä. vaikka kunnon korolla olevien sandaalien kanssa ja tyköistuva yläosa.
 
"Pätkä"
Mitäs sitten sopisi, kun on lyhyt 150 cm ja vatsaa löytyy. Kaikki muut osat on suht sopusuhtaista, mutta maha pömpöttää. Minkälaisia kesävaatteita tälläisen tulisi käyttää?
 
"yks äiti"
Minusta taas caprit ei sovi persevälle ja reitevälle yhtään varsinkaan jos on lyhyet jalat!! Ne näyttää entistä lyhyemmälle ja paksummalle...
Itsekin olen yläosasta pieni mutta iso persus ja paksut jalat, selluakin riittää. Olen yli 170 pitkä joten maksimekot ja hameet ovat mieleen, housuja on helkkarin vaikea löytää :/
 
hieras
Mä olen itse taas todella reitevä, mutta perse/lantio on silti kapea. Mulle sopii hyvin todella leveälahkeiset/leveälahkeiset caprit. Oon kyllä samaa mieltä, että jos on iso perse ei caprit sovi.
 
Maitopullojalat
Tuollaista käytän töissä http://vila.com/vila/long-dresses/tinny-dress/14016519,fi_FI,pd.html?dwvar_14016519_colorPattern=14016519_DarkGreyMelange_374682&forceScope=

Jotenkin kun vyötäröä sais korostettua ilman että yksinkertaisuus kärsii ja hörhelötyyppiä en oo kyllä ollenkaan. Tykkään napakoista vaatteista ja tukevasta materiaalista, liehuvahelmainen kellohame saa jo ajatuksena kurkkua kuristavan tunteen aikaan! Tuntuu että reidet ja perä jää vartiksi hyllymään jos ympärillä on vaatekappale joka ei ollenkan kursi niitä kasaan :D. Verrattuna esimerkiksi juoksutrikoot - leveät pellavahousut. Pellavahousut muuten vois toimia, jos sattuisin löytämään sellaisen mallin joka ei puristaisi reisistä tai vaihtoehtoisesti olisi 20cm liin leveä vytäröltä.

Enää en edes toivo löytäväni hyvin istuvia housuja tästä maailmasta, mut jos tossa kolttuosastossa olis vielä jotain uutta mitä kokeilla.. Empirelinjainen maksimekko kuulostisi ihanan armolliselta, mutta luulenpa vaan että sekin näyttäisi mammavaatteelta jos ei nyt aivan mutsin vanhalta yöpaidalta... Tuntuu niin epäreilulta olla tällainen rumilus! Haluan pitkät raajat, perhana :D!

Kiitos muuten kaikille vinkeistä. Skater-tyyppisestä mekosta en olisi voinut kuvitellakaan aiemmin, mutta pakko se on varmaan käydä kokeilemassa, vaikka pelkäänkin näyttäväni järrrrrkyttävän hirveältä sellaisessa :)
 

Yhteistyössä