***Epäsäännöllisen kierron piinaamat***

  • Viestiketjun aloittaja Mammukka81
  • Ensimmäinen viesti
Mammukka81
Heippa!

Löytyisikö muita, joilla syystä tai toisesta tai vaikka kolmannestakin on pitkä tai epäsäännöllinen kierto? Itsellä kp lähentelee varmaan jo 40:ntä...en jaksa edes laskeskella enää. Yhdet menkat vasta olleet imetyksen lopettamisen jälkeen, joten ei tässä varmaan suuremmin kannata vielä huolestua, mutta kieltämättä tää tilanne "vähän" jarruttaa näitä vauvahaaveiluja...

En ainakaan löytänyt vastaavaa pinoa vielä, mutta uskon etten ole ihan ainoa, joka pitkistä kierroista kärsii.

:attn: Huhuu...onko siis muita pitkän kierron piinaamia? :attn:
 
Mammukka81
Hei JaneG ja Bamse! Onko teillä löytynyt jotain syytä noihin kierto-ongelmiin? Mulla oli pilsujen lopettamisen jälkeen tositosi pitkään kierrot ihan sekaisin, mutta sitten 1. terokierrosta plussasin, tyty syntyi tammikuussa 2007. Nyt siis pikkukakkosta jo kuumeillaan...eli kaipa se raskautuminen onnistuu näillä pitkilläkin kierroilla jos vaan ovis tapahtuu, mutta joskus vaan tuskastuttaa tää odotteleminen :headwall: . Kuinka kauan teillä on vauvaa kuumeiltu?
 
Meillä yritettiin esikoista reilu vuosi,tosin siinä välissä oli yksi kohdunulkonen ja nyt on eka yk pikkukakkosesta menossa.Mulla on lievä pco,mikä on ilmeisesti syy näihin pitkiin kiertoihin.Mut luomuna on tärpännyt et kai se ovis ainakin joskus tapahtuu :)
Kun tietäis vaan onko se kp 10 vai 20 :headwall:
 
Syytä ei ole etsitty, mulla ei kuitenkaan koko elämäni aikana ole luomukierto ollut säännöllinen ja vuosittain olen gynellä käynyt. Pillereitä olen syönyt yli 10 vuotta, 15-vuotiaasta asti juuri kiertojen epäsäännöllisyyden takia (vaikka syytä ei varsinaisesti ole tutkittukaan), välissä pari puolen vuoden taukoa. Vauvaa on kuumeiltu joulukuusta 2006.
 
Mammukka81
Uppista vielä :attn: ...huhuilen vielä, jos vaikka löytyisi kirjoittelijoita ihan pysyväksi pinoksi saakka :wave: .

Bamse, me yritettiin esikoista joku 9kk, tosin varsinaisia yrityskiertoja oli paljon vähemmän, kun kierrot oli niin pitkiä. Tais mennä pahimmillaan kolmisen kuukautta ilman menkkoja :/ . Mutta eipä tässä epätoivoon kannata vaipua, tuossa vieressä kun on tuo 8kk pallero, todistusaineistona siitä, että pitkilläkin kierroilla voi raskautua :heart: .
 
Meillä oli kans vähän sama juttu,et kun ei menkkoja ollu joka kuukausi,ni ne yrityskierrotkin jäi vähiin...
Mut nyt vaan peukut pystyyn et tärppäis,kun se tosiaan on mahdollista vaikkei olekaan säännöllistä 28pvän kiertoa...Se vaan helpottais sen oviksen bongaamista :ashamed: :)
 
Täällä kans yks pitkäkiertoinen ilmottautuisi joukkoon. Menossa on tosin vasta eka kierto pillereiden jälkeen et en tiedä onko tämä kuinka pysyvää (toivottavasti ei) :headwall: Joka tapauksessa nyt kp 49 ja en jaksa uskoa et menkkoja ihan heti kuuluu. Odottelen vaan et menis tarpeeks kauan ja voisin hakea lääkäristä terot, jos se auttaisi saamaan kierron käyntiin ja pääsisi kunnolla vauvanteko puuhiin :LOL: Milloin olette marssineet lääkärin juttusille jos kierto on venynyt? Mulle nimittäin sanottiin et pitäis odotella joku 3kk... entä onko muilla ollut pillereiden lopettamisen jälkeen kaikenmaailman raskaus/menkkaoireita? Mulla oli melko pahat siinä kp 28 jälkeen mut ovat nyt tasaantuneet epäsäännölliseksi mahan juilinnaksi. Mikä ei sekään maailman mukavinta ole...
 
Mammukka81
Moi Peikkotyttö07! Mä taisin odotella aika pitkään pilsujen lopettamisen jälkeen aikoinaan ennenkuin menin gynelle. Mutta mä olinkin silloin tosi rauhallinen vauvakuumeilun suhteen ja osasin ottaa iisisti (toisin kuin nyt :LOL: )...silloin sain terot ja käytin myös ekaa kertaa ovistikkuja ja plussa pärähti :heart: . Eli ainakin siinä kierrossa ovis oli ihan inhimilliseen aikaan, oiskohan ollut kp 15.

Mä oon kanssa kuullut tuosta, että 3kk pitäis odotella menkkoja, mutta luulen kyllä että aika paljon riippuu gynestä, jos haluaa määrätä terot jo aiemmin. Mä oon menossa ens viikolla papan ottoa varten gynelle ja kysäisen myös jos saisin terot jo käyttöön. Saapi vaan nähdä mitä tuumaa, kun synnytyksestä on vasta 8kk ja imetyskin loppui vasta pari kuukautta sitten...pitää mua varmaan ihan höyrähtäneenä kun meen sinne jo vaahtoomaan vauvakuumeisena :LOL: . Ja haluan, että ultraa myös, koska mullakin on ollut kummaa juilintaa ja nippailua alavatsalla :/ ...ei kivaa. Ihan kuin menkat yrittäis tulla, mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu.

Mutta hei "kivaa", kun löytyy kohtalotovereita :hug: , joille avautua näistä ajatuksista. Vauvakuume on kova, mutta pitäis osata hillitä itseään, kun näistä oman kropan aikatauluista ei nyt oikein ota selvää :kieh: ...mutta nyt vaan kaikille peukut pystyyn, malttia matkaan ja tsempit päälle niin eiköhän se siitä lutviinnu ennemmin tai myöhemmin =) !
 
Eli mun tarina on seuraavanlainen:
Synnytys 07/06
Ehkäisy pois 12/06
Imetys loppui 02/07
Ekat menkat 04/07
Tokat menkat 05/07
Menkkojen kp:t oli Huhti ja toukokuun välillä 36 päivää.
Sitten menkat jäi 3 kk pois,ja alkoivat nyt 26.8.
Kp kertyi semmoset 107... :whistle:
Noh,nyt on menossa kp 16.
Ja niin kovasti toivotaan raskautta.
Mutta näillä kierroilla se tuntuu olevan lähes mahdotonta.
Sain lääkäristä primolut kuurin,jota en sitten aloittanut,kun menkat tulikin ihan luomuna.
Nyt vaan jännätään että onko kierto 20 päivää vai 120.... :kieh:
Tooooosi ärsyttävää on!!!
Ovistikkuja oon käytäny nyt kp 10 lähtien,mutta ne on aina antanu negan.Vaikka mun mielestä ovis oli kyllä tossa muutama päivä sitten.
Nooo...Kai tää tästä joskus selkenee.
En uskalla luvata että kirjottelen kovin ahkeraan,mutta yritän kuitenkin.
 
Esikoista yritettiin n. 8 kk ja silloin oli ihan säännölliset 28-29 vrk kierrot. Nyt sitten kun pikkukakkosta lähettiin yritteleen, niin tyhjennysvuodon jälkeen ei ole menkoja näkynyt :kieh: Nyt on kp 51...
 
Heips, täällä yksi joka on ainakin ennen kärsinyt tositosi pitkistä kierroista. Tiedän tosiaan miten turhauttavaa se voi olla! Myös mulla heitteli kierrot 40-60 välillä, joskus jopa enemmänkin. Yritä siinä sitten bongailla ovista |O

Anyway, esikoista aloimme yrittämään 4/04. Tärppi tuli elokuussa ja siinä välissä oli tullut vain yhdet menkat. Tein haamuplussan kp40 mikä oli suuri yllätys, tiesin että yleensä pitkissä kierroissa on ovulaatio todella harvinaista.

Pikkukakkosta aloimme suunnittelemaan aika pian esikoisen syntymän jälkeen koska tiesin että kierrot ovat mitä sattuu ja tärppiin voi mennä aikaa. Yritys alkoi 10/05 ja yllätysplussa tuli 5kk jälkeen, tässäkin välissä oli vain kahdet menkat. Plussa tuli tässäkin tosi myöhään, vasta kp53.

Nyt kuumeillaan kolmatta, toinen yrityskierto menossa ja ekan kierron pituudeksi tuli 35. Saapa nähdä miten pitkäksi nämä seuraavat venyy.

Älkää luopuko toivosta! Ovuloida voi tosiaankin myös pitkillä ja epäsäännöllisillä kierroilla :)

Plussatsemppaukset meille kaikille!
 
Mulla alkaa olla ovulaatio-aika,mut ei mitään merkkejä tai tuntemuksia |O :/
Tuleekohan tästäkin nyt sit kierto 40+ :kieh:
Voi itku...No mut esikoinenkin tärppäs pitkästä kierrosta,josko se olis merkki :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
RouvaSumppisuu
Hei taas :wave: ! Aluksi selvennystä: katseltuani niin ihanan symppistä ja kummallista tohtori sykeröä, bongasin sieltä tällaisen uuden nikin itselleni...Mammukoita kun on täällä useampiakin, niin Mammukka81 on nyt RouvaSumppisuu :D .

Ihanaa oli lukea noista Isabel81:n kokemuksista...eli todellakin pitkistäkin kierroista voi raskautua =) . Ei siis todellakaan kannata vaipua epätoivoon. Mulla on torsaina se gyne, joten sen jälkeen oon toivottavasti ainakin hiukan viisaampi tän asian suhteen.

Bamse
, ehdottomasti se oli merkki...jos kerran esikkokin tärppäs pitkästä kierrosta, niin miksei kakkonenkin ;) . Toivotaan ja uskotaan näin!

 
Tämäpä on kiva ketju. :wave:

Täällä myös nyt podettu pitkiä kiertoja. Meidän esikko sai alkunsa toiseen kiertoon pillereiden lopetuksen jälkeen ,vaikka olimme varautuneet paljon pidempään aikaan. Nyt toisesta siis haaveillaa. Meidän esikoinen on reilun vuoden ikäinen ja imetän häntä edelleen aamuin illoin vähän. Menkat alkoivat kesäkussa loistavalla 28 pv: kierrolla. Siitä innostuneena aloitimme vauvelin yrityksen. No seuraava kierto oli 39 pv ja tämä viimeinen 50 pv. Nyt juuri täti vierailulla. Kaapissa odottaa kasa ovistikkuja ,joilla olisi tarkoitus ovista alkaa bongaamaan. Tytön 1-v neuvolassa näistä kierrosta jo juttelin. Käskivät 3 kk odottaa tasaantumista ja sitten varailla lääkärille aika, jos edelleen kierrot pitkiä. Minusta oli positiivista ,että ei tarvi odottaa kuin 3 kk.

Mutta odottavan aika on pitkä niin kuin te varmaan kaikki olette huomanneet. Vaikka meillä on yritystä vasta vajaa 3 kk takana niin on yllättävän rankkaa todeta ,että ei ole raskaana. Ensin on menkat myöhässä ja toivo herää. Sitten tuhlaat useitä testejä ja negaa vain näyttää. Sitten alat odottaa ,että menkat alkaisi...

Positiivista kyllä huomata ,että pitkässäkin kierrossa voi ovis todella tapahtua. Voipi olla ,että saan vielä käydä ostaan lisää tikkuja. Meinaan kyllä tikuttaa kp 10 alkaen joka päivä niin kauan kunnes jotain tapahtuu :D

Voimia kaikille odotukseen :heart:
 
Minäkin mukaan!
Esikoisen yritys on aloitettu huhtikuussa 07 ja tämä on vasta yk3 pitkien kiertojen (edelliset 44 ja 53) vuoksi. Mietin tässä, että kauanko pitäisi odottaa ennen kuin kyselee asiasta neuvolasta tai lääkäriltä? Kun eihän se periaatteessa olisi lapsettomuushoitoa, vaan kierron säännöllistämistä... Tänään on kp39 ja huomenaamulla ajattelin testata, ihan vain nelosella alkavan kiertopäivän kunniaksi :/

Mitään tuntemuksia ei ole, ei raskauteen viittaavaa eikä menkkojen tuloon viittaavaa. Paitsi että nännit on taas kipeät, mutta niin ne oli myös ekassa kierrossa, eikä sekään mitään merkinnyt. Ovistikkujakin kokeilin kierron alussa, mutta totesin ne niin epäselviksi, että se sitten jäi. Niihinhän saisi kulumaan koko omaisuuden pitkien kiertojen kanssa!

Mutta tsemppiä kaikille, toivotaan säännöllistymistä... :flower:
 
Testasin aamulla ja negahan sieltä paukahti. Eli odotellaan odotellaan. Yritän pitää näppini erossa laatikossa odottavasta testistä ja testaan seuraavan kerran vasta kp50 jos taas sinne asti mennään. Huoh...

Mites teillä muilla?
 
Mistä johtuu, että pitkissä kierroissa ovulaatio olisi harvinaista, niin kuin moni on täällä todennut? Olen siitä lukenut näissä keskusteluissa, mutta kukaan ei ole selittänyt mitään syytä. Mullakin oli pillereiden jälkeen eka kierto 70 (!!) päivää ja nyt on kp 34, että silleen..... Ei ole kyllä kovin mukavaa, ei.
 
Kiki80: Lääkäri selitti sen mulle niin,että kun ovulaatiota ei tapahdu,niin keho ei saa siitä sitä merkkiä tuottaa sitä hormonia mikä käynnistää kuukautiset ja siksi kierto voi olla välillä pitkä...tää oli tällänen maallikon sepustus,jos joku tietää paremmin,niin saa selittää =)
 
Mä kävin gynellä silloin kun toi eka kierto oli jotain 55 päivää. Gyne teki tutkimuksen ultralla ja sanoi, että parin päivän päästä mulla on ovulaatio. Näytti oikein kuvaakin, vaikka en tietysti siitä mitään tajunnut. Eli tiesin, että ovulaatio oli tulossa tuossa tosi pitkässä kierrossa, mutta harmiksi ei sitten kuitenkaan tärpänny. Kysyin siltä gyneltä, että jos nää kierrot venyy edelleen, niin tapahtuuko niissä sitten ovulaatiota. Hän sanoi vaan, että tapahtuuhan se, mutta vaan myöhemmin kuin normaalisti. Että aika vaikee sitä on bongailla.

Jos ei ole ovulaatiota ollenkaan, niin kyllähän ne menkat kuitenkin alkaa, että mistäköhän se "merkki" sitten tulee....

Hmm... Pitäis olla joku lääkäri kaverina, niin sais kysyä näitä asioita juurta jaksain. Mä tietysti haluan uskoa, että se ovis tapahtuu ;) Mullakin oli toi gyne niin kiireinen (ajat oli 20 min. myöhässä), että eipä siinä paljon ehtinyt kysellä. Lasku vaan käteen...
 
...näköjään sulku + pilkku on silmää vinkkaava hymiö... Ajat oli tosiaan myöhässä.

Minäkin olen muuten miettinyt, että mitenköhän nyt pitää toimia, jos kierto taas venyy. Sain silloin gyneltä Terolut-kuurin, jos menkat ei olis alkaneet edellisen käynnin jälkeen. En sitten tietenkään kuuria syönyt, mutta mitäs nyt taas? Eihän noita nyt omin päinkään osaa alkaa ottamaan. Kävin yksityisellä gynellä ja jos sinne varaa ajan, niin 120 e on lasku. Voikohan niiltä kysyä jotain puhelinneuvoa?
 

Yhteistyössä