Epäpäteviä lääkäreitä?

Minulla on aurallinen migreeni, eikä yksikään reseptiäni uusineista lääkäreistä sanonut, etten saisi yhdistelmäpillereitä syödä. Sanoin kyllä aina, että minulla on aurallinen migreeni. Jokainen lääkäreistä vain sanoi, että infarktiriski on kohonnut, eikä pitäisi olla huolta kun en polta tupakkaa. Myös verenpaineet mitattiin, ja ne olivat hyvät.

Ihmettelen vain, että onko minulla ollut erityisen huono tuuri lääkäreiden suhteen. Kukaan ei edes ehdottanut minulle minipillereitä. Johtuu varmaan siitä, että söin ye-pillereitä ensisijaisesti akneen. Syökö kukaan täällä ye-pillereitä aurallisesta migreenistä huolimatta? Vai ovatko lääkärit sanoneet, että PITÄÄ LOPETTAA HETI ja EI SAA syödä niitä, vai onko se ollut enemmänkin vain sellainen "suositus"?
 
http://therapiafennica.datamappi.com/wiki/index.php?title=Naistentaudit

Tuolla kyllä lukee että aurallinen migreeni olisi ehdoton vasta-aihe etinyyliestradiolia sisältävälle ehkäisypillereille. Suhteellinen vasta-aihe on pelkkä migreeni. Hmm.. pitäisikö kuitenkin vain uskoa lääkäreitä?
 
Itse poden basilaari migreeniä, mikä on vielä pikkuisen eriasia, mutta minulle lääkäri soitti perään että just nyt tällä sekunnilla loppuu sitten niitten e-pillereiden syönti, hän ei ota kontolleen jos musta tulee porkkana tai kuolen..
 
mulle ei ole kommentoitu myöskään migreenistäni. ja olen syönyt yasminelleja. ystävälleni oltiin sanottu, että ei missään tapauksessa saa syödä, jos on migreeni. ja hän lopetti ne. itselläni on lisäksi huono tapa käyttää nuuskaa eli riskit senkun kasva. nämä on alkaneet vaivata tosi paljon mua viime aikoina. lisäksi kun pillerit vaikuttaa mielialaan ja aiheuttaa tiputteluvuotoa. minäkään en halua lisätä riskiä muuttua porkkanaksi. siksi olenkin miettinyt, että siirtyisin ehkäisyssä kondomiin. vaikka se ei ilahdutakaan miestä. menee kuulemma hankalaksi. hän ei ymmärrä näitä pillerien riskiä, kun joku taulapää-akka on joskus saanut vakuutettua hänet siihen luuloon, ettei pillereistä ole mitään haittaa missään tapauksessa... :(
 

Yhteistyössä