Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Aihe vapaa
Epäilen onko musta kasvattamaan tuota lasta sittenkään?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="purkaus, post: 29750593"]</p><p>Lapsella on yksi liikuntaharrastus, sen 1,5 tuntia viikossa. Enempää ei ehditä enkä muutenkaan koe tarpeelliseksi montaa harrastusta hankkia, lapsi tosiaan ulkoilee eskarin jälkeen vielä usean tunnin ja ulkoilussa tulee liikuttua, juostua, kiipeiltyä ihan riittävästi. Liika liikkuminen ja riehuminen pahentaa levottomuutta sekin.</p><p></p><p>Toimintaterapeutti on tehnyt lapselle tutkimukset, joissa ADHD poissuljettiin. Lapsella todettiin sensorisen integraation häiriö. Synnytys oli vaikea, lapsi meinasi siihen kuolla. Silloin sanoivat, että hapenpuute voi aiheuttaa jotain hermostoon liittyviä ongelmia, ja myös toimintaterapeutti sanoi että voi johtua siitä tai sitten ei.</p><p>Toimintaterapian arvioon päästiin pari vuotta sitten, kun olin vuoden verran yrittänyt neuvolassa asiasta puhua ja lopulta en suostunut poistumaan neuvolalääkäriltä ennenkuin lapsi sai lähetteen edes johonkin tutkimuksiin. </p><p></p><p>Nuo aistiongelmat on olleet joskus äärimmäisen hankalia, kotiin sain liudan ohjeita ja vuoden verran leikin jotain toimintaterapeuttia kotona, koska jonot oikeaan terapiaan oli pitkät. Hurjasti tehtiin töitä ja hurjasti lapsi on mennyt eteenpäin. Viime syksynä olisi aika tullut, lapsi arvioitiin uudestaan. Eskarinope ja minä täytimme omat lomakkeemme, jotka oli täytetty täysin ristiin; eskarinopen mielestä lapsessa ei ollut mitään poikkeavaa, minä taas tunnistin vielä joitain ongelmia. Päädyttiin kuitenkin, ettei terapiaa aloiteta. Lapsen ongelmat oli jo niin hyvin poistuneet, tai lapsi oppinut niiden kanssa toimimaan, ettei mikään ollut poikkeavaa. Lapsi osaa tarvittaessa keskittyä ja on vaan vilkas ja kova menemään. Itsekin olen muuten koko häiriön olemassaolon lähes unohtanut...</p><p></p><p>Läheisyyttä ja huomiota lapsi tarvitsee ja saa paljon, kotona lapsen kanssa meillä on hyvä ilmapiiri, lapsi on iloinen ja innostunut. Harvoin mököttää tai kiukuttelee. Kavereiden kanssa touhut sujuu.</p><p></p><p>Hälinä ympärillä on lapsella aina laukaissut sellaisen levottomuuden ja häsläyksen päälle, mutta en minä voi niihin syihin puuttua mitenkään. Maailma tulee aina olemaan täynnä hälinää ja ääntä. Samoin jos lasta jännittää, se käyttäytyy noin. Eskaritehtävät lapsen mielestä vaan on yksinkertaisesti tylsiä ja kokee ne usein liian helpoiksi itselleen, tylsistyneenä ei sitten osaa keskittyäkään. Keskittyy kyllä kaikkeen ympärillä tapahtuvaan, huomaa jokaisen liikkeen ja äänen ja on jatkuvasti jotenkin ylivirittynyt, valmiina huomiomaan kaiken. </p><p>Eskarilla ei taida oikein olla keinoja tuon lapsen rauhoittamiseen, minä saan lapsen kyllä kotona useimmiten rauhoittumaan koska olen tätä touhua nyt vuosia katsellut ja tiedän yleensä mistä mikäkin johtuu ja milloin ollaan siinä pisteessä, että homma täytyy katkaista ennenkuin se lähtee käsistä. </p><p>Eilen yksi opettajista hyökkäsi päälleni kuin yleinen syyttäjä, kun lapsi ei ollut rauhoittunut pukiessa ja hänet oli siirretty nukkariin. Olin jotenkin ällistynyt, meinasin kysyä että pitääkö minun nyt helvetti tulla tänne eskariin mukaan jos te ette häntä saa rauhoittumaan?? Minä sekä toimintaterapeutti olemme päiväkodissa puhuneet tavoista mitkä tietyissä tilanteissa voisi auttaa.</p><p></p><p>Viime vuoden ryhmässä hoitajat oli tosi ihanasti mukana helpottamassa lapsen elämää päiväkodissa, mutta tämän vuoden opettajilla asenne on sellainen, että ryhmä on tasan tämmöinen ja siihen on sopeuduttava jokaisen. Eivät puhu minulle päivien tapahtumista yleensä mitään, vasta nyt kun hermo paloi opettajalta ihan kunnolla, niin tuli räyhäämään. Lapsi sanoo, että joku valittaa ja huutaa hänelle kokoajan ja kokee ettei hänestä pidetä eskarissa. </p><p></p><p>Vaikka minä voisin kotona lapsen käytöstä hillitä, niin mitäs ensi vuonna koulussa? Lapsen pitäisi itse osata itsensä hillitä ja löytää keinot siihen. En tiedä miten voin siinä auttaa. Nyt tuntuu pahalta, kun lapsi yrittää olla hyvä ja tehdä kuten pitää, mutta ei vaan kykene siihen. Miten ihmeessä voisin tuota auttaa? En keksi keinoja enää noihin tilanteisiin, jolloin en itse ole paikalla. Joskus mietin, että voiko olla niin että lapsi on saanut kotona liikaa huomiota (asumme kahdestaan) eikä sitten osaa olla päiväkodissa isossa ryhmässä ilman sitä huomiota? On ollut 2 vuotiaasta asti päiväkodissa, tällä hetkellä eskariryhmä on ainakin tosi vilkas ja rauhaton ja siellä joutuu huomiosta varmasti taistelemaan muutenkin. </p><p></p><p>Lapsen sisälle pitäisi saada opetettua joku keino, jolla itse voisi itsensä rauhoittaa. En vaan keksi mikä tuo keino olisi.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="purkaus, post: 29750593"] Lapsella on yksi liikuntaharrastus, sen 1,5 tuntia viikossa. Enempää ei ehditä enkä muutenkaan koe tarpeelliseksi montaa harrastusta hankkia, lapsi tosiaan ulkoilee eskarin jälkeen vielä usean tunnin ja ulkoilussa tulee liikuttua, juostua, kiipeiltyä ihan riittävästi. Liika liikkuminen ja riehuminen pahentaa levottomuutta sekin. Toimintaterapeutti on tehnyt lapselle tutkimukset, joissa ADHD poissuljettiin. Lapsella todettiin sensorisen integraation häiriö. Synnytys oli vaikea, lapsi meinasi siihen kuolla. Silloin sanoivat, että hapenpuute voi aiheuttaa jotain hermostoon liittyviä ongelmia, ja myös toimintaterapeutti sanoi että voi johtua siitä tai sitten ei. Toimintaterapian arvioon päästiin pari vuotta sitten, kun olin vuoden verran yrittänyt neuvolassa asiasta puhua ja lopulta en suostunut poistumaan neuvolalääkäriltä ennenkuin lapsi sai lähetteen edes johonkin tutkimuksiin. Nuo aistiongelmat on olleet joskus äärimmäisen hankalia, kotiin sain liudan ohjeita ja vuoden verran leikin jotain toimintaterapeuttia kotona, koska jonot oikeaan terapiaan oli pitkät. Hurjasti tehtiin töitä ja hurjasti lapsi on mennyt eteenpäin. Viime syksynä olisi aika tullut, lapsi arvioitiin uudestaan. Eskarinope ja minä täytimme omat lomakkeemme, jotka oli täytetty täysin ristiin; eskarinopen mielestä lapsessa ei ollut mitään poikkeavaa, minä taas tunnistin vielä joitain ongelmia. Päädyttiin kuitenkin, ettei terapiaa aloiteta. Lapsen ongelmat oli jo niin hyvin poistuneet, tai lapsi oppinut niiden kanssa toimimaan, ettei mikään ollut poikkeavaa. Lapsi osaa tarvittaessa keskittyä ja on vaan vilkas ja kova menemään. Itsekin olen muuten koko häiriön olemassaolon lähes unohtanut... Läheisyyttä ja huomiota lapsi tarvitsee ja saa paljon, kotona lapsen kanssa meillä on hyvä ilmapiiri, lapsi on iloinen ja innostunut. Harvoin mököttää tai kiukuttelee. Kavereiden kanssa touhut sujuu. Hälinä ympärillä on lapsella aina laukaissut sellaisen levottomuuden ja häsläyksen päälle, mutta en minä voi niihin syihin puuttua mitenkään. Maailma tulee aina olemaan täynnä hälinää ja ääntä. Samoin jos lasta jännittää, se käyttäytyy noin. Eskaritehtävät lapsen mielestä vaan on yksinkertaisesti tylsiä ja kokee ne usein liian helpoiksi itselleen, tylsistyneenä ei sitten osaa keskittyäkään. Keskittyy kyllä kaikkeen ympärillä tapahtuvaan, huomaa jokaisen liikkeen ja äänen ja on jatkuvasti jotenkin ylivirittynyt, valmiina huomiomaan kaiken. Eskarilla ei taida oikein olla keinoja tuon lapsen rauhoittamiseen, minä saan lapsen kyllä kotona useimmiten rauhoittumaan koska olen tätä touhua nyt vuosia katsellut ja tiedän yleensä mistä mikäkin johtuu ja milloin ollaan siinä pisteessä, että homma täytyy katkaista ennenkuin se lähtee käsistä. Eilen yksi opettajista hyökkäsi päälleni kuin yleinen syyttäjä, kun lapsi ei ollut rauhoittunut pukiessa ja hänet oli siirretty nukkariin. Olin jotenkin ällistynyt, meinasin kysyä että pitääkö minun nyt helvetti tulla tänne eskariin mukaan jos te ette häntä saa rauhoittumaan?? Minä sekä toimintaterapeutti olemme päiväkodissa puhuneet tavoista mitkä tietyissä tilanteissa voisi auttaa. Viime vuoden ryhmässä hoitajat oli tosi ihanasti mukana helpottamassa lapsen elämää päiväkodissa, mutta tämän vuoden opettajilla asenne on sellainen, että ryhmä on tasan tämmöinen ja siihen on sopeuduttava jokaisen. Eivät puhu minulle päivien tapahtumista yleensä mitään, vasta nyt kun hermo paloi opettajalta ihan kunnolla, niin tuli räyhäämään. Lapsi sanoo, että joku valittaa ja huutaa hänelle kokoajan ja kokee ettei hänestä pidetä eskarissa. Vaikka minä voisin kotona lapsen käytöstä hillitä, niin mitäs ensi vuonna koulussa? Lapsen pitäisi itse osata itsensä hillitä ja löytää keinot siihen. En tiedä miten voin siinä auttaa. Nyt tuntuu pahalta, kun lapsi yrittää olla hyvä ja tehdä kuten pitää, mutta ei vaan kykene siihen. Miten ihmeessä voisin tuota auttaa? En keksi keinoja enää noihin tilanteisiin, jolloin en itse ole paikalla. Joskus mietin, että voiko olla niin että lapsi on saanut kotona liikaa huomiota (asumme kahdestaan) eikä sitten osaa olla päiväkodissa isossa ryhmässä ilman sitä huomiota? On ollut 2 vuotiaasta asti päiväkodissa, tällä hetkellä eskariryhmä on ainakin tosi vilkas ja rauhaton ja siellä joutuu huomiosta varmasti taistelemaan muutenkin. Lapsen sisälle pitäisi saada opetettua joku keino, jolla itse voisi itsensä rauhoittaa. En vaan keksi mikä tuo keino olisi. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa KOIRA?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Miten Suomi ja Eurooppa palautuisivat ja muuttuisivat jos mustat ja ruskeat poistettaisiin kerralla?
43 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Purralle tarjottiin vaahtoamiseen jo lisähappea eduskuntaistunnossa
48 min sitten
vierailija
16 Viestiä
Aihe vapaa
3.
"Iltasanomien pääkirjoitus: Kiljusen (sdp) harkitsemattomat puheet satoivat suoraan Putinin laariin – käden nostaminen virheen merkiksi ei nyt riitä"
Tänään 17:31
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Petteri Orpon oikeistohallitus sai Googlen todella ison investoinnin Suomeen
Tänään 17:19
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Kamala Harri on kännissä?
Tänään 16:24
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
6.
"Kimmo Kiljunen (SDP) vaati itärajan avaamista – pyytää nyt anteeksi: ”Kyse oli yksityisajattelustani”"
Tänään 16:15
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Kokoomuksen Elina Valtonen haluaa myydä valtion osakkeet "lypsylehmät"
Tänään 15:55
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Kauanko sinulla säilyisi poikaystävä joka suuttuu kun et voi tavata häntä muutamaan päivään?
Tänään 12:35
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
"Helsinkiläinen koulu jakoi äidinkielen tunnilla härskin seksikirjan oppilaille luettavaksi – ”Hinkkausseksiä”, ”Kuinka k****n saa syvälle suuhun”"
Started by vierailija
Maanantai klo 15:28
Luettu: 1K
Aihe vapaa
2.
Suomessako ei korruptiota? Opetushallitus tilaa kieltenopetusta käsittelevän selvityksen RKP-taustaiselta ajatushautomolta, ja yllätys yllätys...
Started by vierailija
Sunnuntai klo 23:37
Luettu: 773
Aihe vapaa
3.
Relaatio 1071
Started by vierailija
Tiistai klo 12:45
Luettu: 751
Aihe vapaa
4.
Kauppalehti: Pääkirjoitus - OrpoPurran arvonlisäverojen nosto on osoittautumassa virheeksi
Started by vierailija
Sunnuntai klo 22:58
Luettu: 651
Aihe vapaa
5.
”Ilkeät kielet kertovat, ettei Sanna Marin muun muassa tervehtinyt loppuaikoinaan kollegoitaan eduskunnassa.” -No nehän on rehellisiä, ei ilkeitä!
Started by vierailija
Maanantai klo 11:57
Luettu: 563
Aihe vapaa
6.
Banaania kurkkuun ja porkkanaa peppuun – Miksi koulu tyrkyttää tällaista saastaa 12-vuotiaille?
Started by vierailija
Tänään 09:53
Luettu: 490
Aihe vapaa
7.
Yhteys poliisiin tai lääkärille? Sillä vastuunkantajana on ikävä tehtävä: Tuntemani iäkäs autoilija on vaaraksi liikenteessä itselle ja monille muille
Started by vierailija
Sunnuntai klo 20:25
Luettu: 487
Aihe vapaa
8.
Miksi Euroopan pitäisi rahoittaa Ukrainan sotimista?
Started by vierailija
Sunnuntai klo 10:16
Luettu: 484
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Onnenarpa ja Janne Antin
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
Purralle tarjottiin vaahtoamiseen jo lisähappea eduskuntaistunnossa
2 min sitten
Aihe vapaa
3.
Kamala Harri on kännissä?
4 min sitten
Aihe vapaa
4.
Banaania kurkkuun ja porkkanaa peppuun – Miksi koulu tyrkyttää tällaista saastaa 12-vuotiaille?
11 min sitten
Aihe vapaa
5.
Helsingin Sanomat: "SDP ei peruisikaan sosiaalitukien leikkauksia, ja siihen on selvä syy"
13 min sitten
Aihe vapaa
6.
Tanska maailman kilpailukykyisin maa - mistä Suomi voisi ottaa oppia?
14 min sitten
Aihe vapaa
7.
Toukokuiset 2025
Latest: uutamo
22 min sitten
Lapsen saaminen
8.
Helsingin seurakunnan joulukalenteri
24 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Aihe vapaa
Epäilen onko musta kasvattamaan tuota lasta sittenkään?
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu