Entiset tissille nukuttajat, kuinka nukutatte vauvanne nyt?

Meidän kolmikuinen on aina nukahtanut iltaunilleen vain tissille. Nyt kaikkien allergiaongelmien takia olen harkinnut imetyksen lopettamista tai ainakin vähentämistä mutta mietin, että kuinka ihmeessä saan hänet rauhoitettua unille. Päiväunensa nukkuu ulkona rattaissa ja sammuu oikeastaan jo pukemisvaiheessa itsekseen tutti suuhun mutta yöunille nukuttaminen on onnistunut vain tissin avulla. Pyörii, hyörii, ähisee ja huitoo vaikka kuinka ja aloittaa lopulta sellaisen konsertin joka johtaa muutaman tunnin iltahuutoihin, kunnes lopulta yksinkertaisesti kuukahtaa selkä kaarella syliin. Sellaista en toivoisi ihan joka illalle. Nyt olis nukuttamisvinkit kultaakin kalliimmat.

kaverillani oli saman ongelma. Nukuttaa vauvansa nyt "tissiasentoon" syliin, mutta vauvalla onkin tutti suussa.

Meidän 4 kk oli kanssa kovasti ongelmia iltanukuttamisessa. Huusi sylissä, kunnes nukahti. Nykyään laitan hänet heti röyhyn jälkeen omaan sänkyynsä, laulelen ja silittelen uneen, eikä itke enää yhtään. Uskomatonta mutta totta.

Voimia sulle! :hug:

Meillä on kanssa tapaus, joka tahtoo nukahtamiseen myös sen tissin. Ei pelkästään illalla nukuttamisen yhteydessä, vaan myös yöllä yleensä aina kun herää. Joten et ole todellakaan yksin tuon tilanteen kanssa!
Tyttö täyttää huomenna 6kk, ja myönnettäköön että alkaa itsellä jo univelka painamaan, sekä illat väsyttämään. Ihan samanlaista on meilläkin yleensä, että sängyssään hyöritään ja pyöritään, ja aletaan lopulta mekastus jos ei pääse rinnalle nukahtamaan.

Nyt alkaa tosin olla sillä mallilla, ettei tyttö enää nukahda edes tissi suussa kovin hyvin - tiedä sitten mistä tämä muutos johtuu. Päästää vaan syönnin päätteeksi irti, alkaa katselemaan muualle ja sätkyttelemään, joskus itkeskeleekin (yliväsyneenä kenties). Ennen nukahti onnellisena tissi suussa, illasta toiseen. Tutin kanssa osaa jo jotenkuten nukahtaa omaan sänkyynsä tai minun viereeni, mutta yleensä kitinän tai isomman huudon päätteeksi. Lisäksi meillä heräillään yöunille laiton jälkeen yleensä tunnin, parin välein aika monesti, ennen kuin ne vähän pidemmät pätkät löytyvät. Jos löytyvät! On siis myös ihottumaa ja jonkinlaista allergiaepäilyä, mutta niillä ei periaatteessa ole tekemistä tuon tissille nukahtamisen kanssa, vaan tahtoo heräillä öisin usein ähinään ja hankalaan oloon. Eli on varmaan ilmassa sitäkin, että tyttö haluaa yöllä herättyään tissin usein myös lohduksi jotta saisi paremmin unen päästä kiinni.
Päivisin meillä nukahdetaan myös imetyksen päätteeksi tutti suussa jo kun puen ulkovaatteita päälle ja laitan vaunuihin. Joskus vaatii sen vaunuissa heijaamisen tai kävelylenkin, mutta ilman tissiä siis sujuu päivällä hyvin.

Mutta kun täällä palstalla monet ovat kehuneet tai maininneet Pantleyn unikirjan, ostin sen siis minäkin. Vielä en ole nukahtamistissiltä vieroittamista alkanut harjoitella, mutta ensimmäisen unipäiväkirjan päätin tehdä tänään ja kartoittaa vähän tilannetta. Eli olen täältä palstalta sen kirjavinkin päättänyt ottaa nyt käyttöön, ikävä kyllä tuloksista en vielä osaa sanoa.

Harkitsin eilen illalla ja yöllä ensimmäistä kertaa minäkin imetyksen lopettamista, koska voimat alkavat tosiaan ehtyä ja päivisin jo masentaa koko tulevan illan ja yön ajattelu... :ashamed: ...Mutta haluaisin vielä parisen kuukautta ainakin imettää, jos se vaan on mahdollista.

Siis, joka tapauksessa, itse ajattelin kokeilla Pantleyn vinkkejä. Siis sitä tissiltä irrottamismenetelmää, säännöllisiä rytmejä ja iltarutiineja yms. Samassa veneessä ollaan, toivottavasti molemmillta tulee keinolla tai toisella menestystä jossain vaiheessa! :hug:

Itse tein niin, että heijasin samalla kun imetin, esim. seisoaltaan, ja pikkuhiljaa uniassosiaatio siirtyi imemisestä heijaamiseen. Tämä siis auttaa siihen, että tissiä ei tartte, mutta oma operaationsa on siinä, että saa aina heijaamisen jälkeen sänkyyn nukahtamaan. Myös Pantleyn kirjan irrotusvinkit imetyksen loppuvaiheessa ennen nukahtamista auttoivat.

Syönnin jälkeen sen verran herätän ,että vauva havahtuu ennenku siirrän omaan sänkyyn.Vauva 4 kk kyllä kokeilee välil, josko mua otettas täältä pois, mut ellei show ihan repee niin annan ähistä itsekseen. Yleensä 5 min. ja aa-aa. Oikein" tiukkana" iltana oon nukuttanut kaukaloon ja sit nostanu sänkyy.Kuulemma heräily johtuu siitä, kun herää eri paikasta johon on nukahtanut..(loogista kylläki...).Ekan kanssa jouduimme käymään "unikoulussa" näiden nukkumisongelmien takia, toka laitettiin suoraan omaan sänkyyn ilman mitään extraa, silitys poskelle riitti.
Mut joka lapsi on omanlaisensa joku juttu toimii toisel ja toisel ei.
Siin vaihees ku oman tajunnan taso laskee, niin neuvolan kautta saa apua.
Tsemppiä

Pauzi

Joo, no meillä kans tää sama homma, paitsi et meidän neiti ei syö tuttia. Oon kuluttanut varmaan 50? erilaisiin tutteihin, ja tehnyt kaiken maailman kevätjuhlaliikkeet, mut ei syö niin ei syö... Just sain omaan sänkyyn ekaa kertaa nukahtamaan ilman tissiä. Tassuttelemalla... mut vaikeeta oli ja tunti siihen meni. Toivo elää et kun tyttö "vasta" 5kk niin oppis muutamassa illassa uusille tavoille. Pullollekaan ei ole koskaan nukahtanut, vaan kun ei jaksa enää syödä niin alkaa rimpuilla...

Mä kun luulin olevani ainoo jolla tämä ongelma... :ashamed:

vaunuihin meillä laitetaan poika, siinä sitten työnnellään kynnyksen yli joskus pidemmän, joskus lyhyemmän aikaa jotta nukkuu, nyt on otettu kuvihoihin mukaan se että kun on nukahtanut niin nostetaan siittä sänkyynsä, josko oppisi sinne sänkyynkin joskus..
toisinaan saatan heijailla sylissä ja siirtää sitten vaunuihin kun on nukkunut..
meillä on ainakin unirätti ollut kova sana, sitä kun saa näplätä käsissä niin uni tulee nopeaan, meillä ei poika siis huoli tuttia kanssa ollenkaan..

Meillä oli kanssa samaa ongelmaa,ei nukahtanut kun tissille yöllä,ja kun siitä yritti siirtää sänkyyn,niin itkuhan siitä alkoi.
Monta tuntia sai kävellä asuntoa ympäri,heijata myös rattaitakin tuli kokeiltua,ja mikään ei tuntunut auttavan,mutta sitten puhuttuani tästä neuvolassa,niin sieltä sai hyviä neuvoja.
Niiden avulla ja hyvien hermojen avulla =) illalla tyttö nukahtaa sänkyyn ihan omin avuin samaten yöllä....
Tietenkin illalla ennen nukkumaan menoa vaihdetaan halit ja suukot.
Eli hyvin ainakin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miisa23:
Meillä oli kanssa samaa ongelmaa,ei nukahtanut kun tissille yöllä,ja kun siitä yritti siirtää sänkyyn,niin itkuhan siitä alkoi.
Monta tuntia sai kävellä asuntoa ympäri,heijata myös rattaitakin tuli kokeiltua,ja mikään ei tuntunut auttavan,mutta sitten puhuttuani tästä neuvolassa,niin sieltä sai hyviä neuvoja.
Niiden avulla ja hyvien hermojen avulla =) illalla tyttö nukahtaa sänkyyn ihan omin avuin samaten yöllä....
Tietenkin illalla ennen nukkumaan menoa vaihdetaan halit ja suukot.
Eli hyvin ainakin meillä.
Hei, kerrotko vähän niitä neuvolasta saamiasi vinkkejä nukuttamiseen? Olisi mukava kuulla, millä keinoin edistystä tapahtui. =)

Joo meillä sama "ongelma" :wave: Poika tulee ens viikolla 5kk, ja iltaunille tai yöllä herättyään ei nukaha muuta ku tissille. Päivisin nukkuu ulkona joten luonnollisesti ei silloin tissille nukaha... :LOL:
Nyt oon ruvennu antaan sille sellasen unilelun aina käteen ku rupeen iltasin imettään sitä, niin jospa se sais siitä sellasta turvaa, että sitte joskus ku imettäminen loppuu, niin ois ainakin jotain turvaa... Ja muutaman kerran nyt onkin öisin, ku on heränny ku oon imettänny niin nukahtannu ittekseen ku on räplänny sitä pupurättiä, mutta vain muutaman kerran!

Outoo itelle, ku esikoinen aikoinaan nukahti ihan ittekseen omaan sänkyyn, eikä sitä tarvinnu tissille nukuttaa...

Yhteistyössä