Entisestä parisuhteesta... Pitäisikö vaan yrittää unohtaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Erosin 2v sitten 9 vuoden parisuhteesta. Olen sekä suhteen aikana ja sen jälkeen kuullut huhuja että exäni olisi minua pettänyt useita kertoja suhteemme aikana. Exä on systemaattisesti kieltänyt kaikki huhut. Mua jotenkin vaivaa edelleen nämä asiat, joista en tiedä ovatko totta vai ei. Ehkä olisin voinut antaa olla, mutta viimeinen kuulemani juttu muutti sen. Eli suhteen loppuaikana mulla oli vahva epäilys, että miehellä oli jotain sutinaa jonkun pelikaverinsa kanssa (pelasi mm. wowia). Mies kielsi kaiken ja sanoi ettei tarvi olla huolissaan. (En syytellyt vaan kysyin suoraan). Suhteen loputtua ystäväni tuli sanomaan, että "nyt kun ootte eronnut, voin kertoa tämän" ja kertoi miten exäni oli kerskunut ystäväni miehelle, että hänellä on suhde ulkomaalaiseen naiseen ja suunnittelevat tapaamista selkäni takana jne. Kaikkein inhottavinta tässä oli se, että exä puhui mulle tästä naisesta miten heillä synkkaa hyvin ja on aivan mahtava ihminen. Ei vaan koskaan sanonut että on nainen. Kansallisuus oli sama sekä ystävän kertomana että exän kertomana, eli oli kyse samasta ihmisestä.

Mua jotenkin vaivaa nämä, koska jos ne ovat totta, muuttaa se ex-suhteen luonnetta melkoisesti. Itsekin kyllä petin kerran suhteen alussa, tunnustin sen, kaduin sitä ja kävimme sen läpi exän kanssa. Koin aina olevani se "pahis" meidän suhteessa ja mies nosti pettämiseni esiin joka riidan yhteydessä. Lopuksi oli sairaalloisen mustasukkainen, en esim saanut käydä baarissa ilman häntä. Exän kanssa en näistä enää voi/halua puhua enkä nyt kehtaisi niihin naisiinkaan ottaa yhteyttä enää tässä vaiheessa. Tiedän muutaman heistä, jonka kanssa miehen huhuttiin pettäneen minua. Olisiko siis vaan paras yrittää unohtaa nämä asiat? Vai mitä mieltä olette?

Joka vanhoja muistelee, sitä tikulla silmään. Eikös tuo ole joku vanha sanonta. Minusta se pitää ihan paikkaansa kyllä, joten nyt vain katse tulevaisuuteen, eikä kannata enää elää menneessä.

En mä elä menneessä. :) Olen jo päässyt erosta yli. Tällä hetkellä työstän tunnelukkojani ja tämä pohdinta oikeastaan liittyy siihen. Enkä mitenkän jatkuvasti märehdi näitä juttuja vaan pohdin miten voisin hyväksyä, että nuo asiat jäävät ikuisiksi ajoiksi vaille vastausta. Ja että voisin mielessäni lokeroida nuo jutut mappi ö:hön.

[QUOTE="vieras";27316241]Unohtaisin sinuna. Plus että en ihan ymmärrä, siis suhde ulkomaalaiseen pelaajaan? Tapasivatko siis jossain?[/QUOTE]

No "suhde". Eivät tietääkseni olleet tavanneet, mutta suunnittelivat sitä ja olivat ihastuneita toisiinsa. Se näkyi myös facebookissa eromme jälkeen. Ja yökaudet pelasivat ja mesettivät. No joo, kuulostaa ihan typerältä näin kirjoitettuna. :)

No rakastitko eksääsi? Ihan oikeesti. Vai oletteko noin pitkään kun kerran oli tavaksi tullut?

Kuvittelen että jos oli oikeesti elämäsi mies niin tuskin olisit jättänyt ilman pätevää näyttöä. Tai olisit tehnyt kaikkesi voidaksesi voittaa miehesi takaisin. Ehkä toi tunne ja ystäväsi kertomiset vaan antoi sopivan painavan syyn poistua kuvioista....

No rakastitko eksääsi? Ihan oikeesti. Vai oletteko noin pitkään kun kerran oli tavaksi tullut?

Kuvittelen että jos oli oikeesti elämäsi mies niin tuskin olisit jättänyt ilman pätevää näyttöä. Tai olisit tehnyt kaikkesi voidaksesi voittaa miehesi takaisin. Ehkä toi tunne ja ystäväsi kertomiset vaan antoi sopivan painavan syyn poistua kuvioista....

Erittäin hyvä pointti ja varmaan tottakin. Tiedän nyt, että en rakastanut exää vaikka pitkään luulinkin niin. Aluksi olin rakastunut/ihastunut, mutta se hiipui ajan myötä. Exä oli mun ensimmäinen vakava suhde ja voisi sanoa, että ensirakkauskin.

Yhteistyössä