Enteroviiruksesta/rokosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sairastajan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos tähän samaan saan esittää lisäkysymyksen, kuinka kauan tätä tautia vie eteenpäin sen sairastettua? Kun joku sanoi että vielä pitkään voi tarttua sen jälkeen. Siis mä olen itse ollut. Vielä on suussa rakkuloita ja jalkapohjissa vesikelloja.

Tota en tullu ajatelleekskaan... miten sitä uskaltaa tytön viedä päiväkotiin? ettei vaan tartuta ketään. Meillä ei neidillä suussa oo rakkuloita mitä oon tossa yrittäny ja saanu kattoa. Vaan kädet ja jalat pahimmat. vatsan seudulla on sit punoittavaa näppylää. Oon niin kipeen näköstä "/

Monesta paikasta olen lukenut että eristäminen ei ole tarpeen ja kouluun ja päiväkotiin voi viedä lapsen vaikka näpyt eivät ole kokonaan häipyneet. Rokko tarttuu ennen kuin näkyy oireita ja vielä oireiden loputtua useampia viikkoja. Tietenkään kuumeista lasta joka ei pysty kävelemään rakkuloiden takia ei kannata viedä kouluun eikä hoitoon.

Meillä oireet kesti 3 päivää ja täysi parantuminen viikon.

Alkuperäinen kirjoittaja _:
Monesta paikasta olen lukenut että eristäminen ei ole tarpeen ja kouluun ja päiväkotiin voi viedä lapsen vaikka näpyt eivät ole kokonaan häipyneet. Rokko tarttuu ennen kuin näkyy oireita ja vielä oireiden loputtua useampia viikkoja. Tietenkään kuumeista lasta joka ei pysty kävelemään rakkuloiden takia ei kannata viedä kouluun eikä hoitoon.

Meillä oireet kesti 3 päivää ja täysi parantuminen viikon.

Pahimpien rakkuloiden kohdalta lähti nahka ja se kesti kauemmin kuin viikon parantumiseen, kynsiä ei ole vielä ainakaan lähtenyt.

Entäs sitten perhekerhot, uskaltaako sinne mennä? Tosin me oltiin siellä jo viime viikollakin, siitä seuraavana päivänä sitten tuli mulle enterorokko. Et varmaan ollaan jo sillon sitä tautia sinne levitetty tietämättä.

Viikon verran pahimmat oireet, kuukauden nahkojen lähtemisineen. Kynnet ei ole pojalta vielä irronneet. Eipä noita kai voi pitää niin kauan poissa hoidosta, ja itse olla pois töistä, ettei tartuntavaaraa olis, on niin pitkäkestoinen tauti :/

Yhteistyössä