Enterorokon tarttuvuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
MOIKKA!

Olen aikuinen ja pe todettiin itselläni enterorokko. Tiistaina nousi korkea kuume, sitten ke ei mitään muuta kuin kurkkukipua ja illalla alkoi kamala kutina käsissä ja jaloissa. Yön aikana sitten nousi rakkulat jalkoihin, käsiin ja suuhun. Kävin saamassa diagnoosin työterveyslääkärillä pe, mutta sairaslomaa en saanut. Mietin huomista töihin menoa, että mahdankohan vielä tartuttaa?Olen lisäksi aivan täynnä vielä nöitä nppylöitä, jotka edelleen kutiavat kamalasta ja käveleminen on kivuliasta.
Onko muilla aikuisilla kokemusta kyseisestä taudista?Meillä lapsilla oli kuumetta, nuorimmalla muutama näppy, miehellä ei oireita.

Mulla sama kun sulla:) Tartutamme seuraavat 2-3 viikkoa ja ennen kuin sairastuimme tartutimme noin viikon ajan ulosteessa virusta luontoon:)
Mulle sanottiin terveysasemalla että ulos ja töihin oman voinnin mukaan, eristämisestä ja kotona olemisesta ei ole hyötyä.Muu perhe tartuttaa vaikka olis oireeton.

Mulla sama kun sulla:) Tartutamme seuraavat 2-3 viikkoa ja ennen kuin sairastuimme tartutimme noin viikon ajan ulosteessa virusta luontoon:)
Mulle sanottiin terveysasemalla että ulos ja töihin oman voinnin mukaan, eristämisestä ja kotona olemisesta ei ole hyötyä.Muu perhe tartuttaa vaikka olis oireeton.

ok. Täytyy sitten oman voinnin mukaan mennä.....ainoa mikä haittaa sinäänsä työtä on tuo kova kipu jalkapohjissa. No onhan tässä vielä tämä päivä aikaa toipua....tai toivoa josko olisi parempi olo.

Yhteistyössä