enterorokko ja alle 1kk vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolissaan"

Vieras
Meillä on tilanne että isommat lapset ovat enterorokossa ja epäilen että vauvakin on siinä. Tällä hetkellä tukkoinen, yskäinen ja pientä punaista näppylää käsissä ja poskissa. Isommilla myös näppyjä. Onko jollain kokemusta näin pienen enterosta? Itse olen sairastanut monta kertaa ja viimeksi raskausaikana. Nyt vain lievää nuhaa ollut. Vauva on täysimetyksellä. Voiko olla miten vaarallinen? Olen käyttänyt lapsen jo kaksi kertaa lääkärissä oireiden aikana, koska on vielä niin pieni. Enteroksi tuo paljastui vasta nyt kun isommilla nousi näppylät. Sitä on nyt paljon täällä seudulla liikkeellä.

Missä sitä on liikkeellä ja missä vaiheessa raskautta sairastiti sen?

Ot. Olen vaan huolissani, kun itsekin raskaana ja luullut, että vaarallinen tauti silloin.

Tuon ikäinen vauva pitää viedä enterorokossa osasto hoitoon. Oma kokemus asiasta. Laittavat automaattisesti ab tiputukseen 3 päiväksi. Ota heti yhteys lääkäriin mutta älä panikoi, hyvin kaikki menee :) halaus!

Sairastin siinä rv 28 paikkeilla enteron. Tosiaan kaksi kertaa jo lääkärillä käyty. Viimeksi pari päivää sitten. Laittoivat kummallakin kerralla kotiin koska vauva syö, pissaa/kakkaa ja nukkuu hyvin sekä jaksaa olla valveillakin 1-2h pätkiä. Huomenna neuvola. Varmaan siihen uskaltaa odottaa. Kavala tauti kun on todettavissa vasta kun on ollut päällä jo useamman päivän.

JOS enterorokko vie vauvan aina sairaalaan, niin ei kannata odotella aamuun ennenkuin otat yhteyttä lääkäriin. Noin pienellä taudit voivat edetä niin nopeasti, että kannattaa varalta soitella nyt päivystykseen.

Itsellä ei ole kokemusta enterorokosta, muista vauvojen sairasteluista kylläkin. Niissä yleensä ei voi odotella huomiseen.

Yhteistyössä