Enterorokko aikuisella

KiviäkinKiinnostaa

Aktiivinen jäsen
24.05.2007
28 518
23
38
Ihan tähän alkuun huutoa |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O ...näin :ashamed:

Ja sitten se kysymys...Eli miten tästä rokosta selvii hengissä :kieh: :kieh:

Jessus että sattuu suussa rakkulat ja kävely on yhtä vaappumista kun on jalkapohjat rakoilla ja kädetkin on niiiiiin hehkeässä kunnossa että :kieh: :kieh: :kieh:

valivalivalivali :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

Mistä ihmeestä tuollainen suu- ja sorkkatauti tänne Suomeen on tullut, maahanmuutajien mukanako? Minun lapsuudessani ei ko. tautia edes tunnettu.

Juu, kyllä siitä selviää hengissä...Itselläni oli vähän aikaa sitten..tuskallistahan se on ja inhottavaa,mutta siitä selviää...Itselläni oli kädet ja jalkapohjat täynnä rakkuloita ja kurkussa...rakkulat kestivät n. 5-6 päivää ja sitten ne pukeavat ja menevät ohi...ei sitä enää muistakkaan...ei siihen mitään hoitoa ole,lepoa jos ei jaloilla pysty kävelee...:)

Mulla oli kanssa justiin enterorokko ja tosi pahana vielä.En uskonut että selvii hengissä,oli sen verran kivulias.Alko pe ja seuraavana ke alko kivut helpottaa ja elämä voittaa.Nyt onkin sitten käsien rakkulat puhjenneet ja iho lähtee pois.Täytyy yrittää rasvailla ahkerasti.Mutta kärsivällisyyttä,kyllä se kohta helpottaa!

Mä sain tän taudin ilmeisestikin omilta lapsilta. Lasten päiväkodissa on enteroa nyt tosi paljon liikkeellä.
Eilen tuli rakkulat ja tänään niitä on tullut kämmeniin vielä lisää...jiihaaaa :kieh:

Suu- ja sorkkatauti on ihan eri sairaus eikä tartu ihmiselle...

Kiitos haleista
:flower: :flower: :flower:
Eiköhän tämä tästä

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Mä sain tän taudin ilmeisestikin omilta lapsilta. Lasten päiväkodissa on enteroa nyt tosi paljon liikkeellä.
Eilen tuli rakkulat ja tänään niitä on tullut kämmeniin vielä lisää...jiihaaaa :kieh:

Kiitos haleista
Eiköhän tämä tästä

suu-ja sorkkatauti on ihan sama juttu ku enterorokko!ennen vanhaan sanottiin tuolla nimellä!

Alkuperäinen kirjoittaja mummo 56v:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:

Kiitos haleista
Eiköhän tämä tästä

suu-ja sorkkatauti on ihan sama juttu ku enterorokko!ennen vanhaan sanottiin tuolla nimellä!

Väärin. Eri sairaus vaikkakin ennen sama nimi. :snotty: :snotty: Että näin :D

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=696/sprog=4/grp=2/menu=1/

Sama tautihan tuo on, vain nimi on muutettu. Eläinten suu- ja sorkkatauti on sen sijaan eri juttu.

Yhteistyössä