Entäs sit mun joulumenu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tilasin töiden kautta valmiit laatikot: porkka-, peruna-bataatti-, lanttu. Punajuuri-punakaalivuoka, jouluista poropataa, kinkku, kastikkeen teen itse johon kinkun paistolientä, kermaa, omenahilloa, sinappia+ joitakin mausteita.
Sit salaatit ja leivät. Ja puuro tietty aluks. Unohdinko jotain olennaista??

Toiset näkee ihan hirveästi vaivaa näiden eteen. Me ollaan siipan kanssa vain kaksistaan, joten ruokapöydässä meillä näkee peruna-, lanttu- ja porkkanalaatikkoa, kinkkua, rosollia + kermavaahto, keitetyt perunat + kastike ja perunasalaattia. Ruokajuomaksi maitoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vierasap:
Juomat tietty erikseen joo, toi oli vaan ruokapuoli. Kala vois olla kiva... lohi uunissa.
Ja ehkä niitä pottuja.

Jos tykkäätte graavilohesta niin sellasta, ja sit sinappi silakoita ja lasimestarin silliä :)

Kalat mä lisäisin vielä tuohon.

Meillä muuten ei ole ratkaissut joulua se, montako joulunviettäjää on. Se (ainut) joulu, kun oltiin miehen kanssa ihan kahdestaan, meillä oli kauppalista silti noin kilometrin pituinen. Kinkku, laatikot, rosollia, torttuja, kaloja, leikkeleitä, äyriäsiä, salaatteja, juustoja jne. Määrät olivat tietty naurettavan pieniä, mutta emme pahemmin lajikkeista tingi oli porukkaa kuinka vähän vain.

Mutta kukin tyylillään.

Mä en paljoa jaksa nähdä vaivaa, siks tilaan laatikot valmiina. Ja kinkkukin melkein paistuu itekseen :)
Ei meitäkään ole kuin pari aikuista ja kolme lasta....ellei sit yllätysvieraita tule.

Yhteistyössä