Entäs jos lapsi ei halua/suostu uimakouluun?

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen.

Kun meillä tyttö on aina ollut arka uimaan opettelemaan ja koskaan ei ole suostunut uimakouluihin, joka vuos oon ehdottanut.

On 9-vuotias, nyt ui, mutta ei mitenkään taitavasti. Edelleenkään ei mielellään kastele kasvojaan/päätään.

Oisko lapsi sitten ptänyt pakottaa uimakouluun kun aina sanotaan että uimakouluun vain jos ei muuten lapsi opi "ajoissa" uimaan!
 
arkailijan mamma
Meillä on arka poika yleensäkin innostumaan mistään urheiluun viittaavastakaan. Kyllä hänelle on sanottu että toitakin taitoja on hyvä oppia ja varmaan yrittäisin kaikin keinoin saada tyttösi kaltaisen uimaan koska jos ei osaa tulee koulussakin helposti kiusatuksi erilaisena.
Vaikea kysymys kuitenkin...
 
Hp
Pakottamalla ei ikinä tule hyvää van voi jopa tulla vesikammo tms. Aikaa ja rauhallisesti neuvoisin minä. Kannattaa käydä kahdestaan lapsen kanssa uimassa omalla ajalla ja vähitellen tutustua veteen. Toiset ovat arempia kuin toiset ja tarttevat enemmän aikaa.
 
Kyllä lapsen kanssa on kesät vietetty suunnilleen päivittäin rannoilla ja talvella käydääb jonkun verran uimahallissa. Ja kehoitettu/yritetty opettaa uimaan. Sen mitä itse on pystynyt rannalta käsin opettamaan.
 
as
Alkuperäinen kirjoittaja Hp:
Pakottamalla ei ikinä tule hyvää van voi jopa tulla vesikammo tms. Aikaa ja rauhallisesti neuvoisin minä. Kannattaa käydä kahdestaan lapsen kanssa uimassa omalla ajalla ja vähitellen tutustua veteen. Toiset ovat arempia kuin toiset ja tarttevat enemmän aikaa.
Just näin mutta siis missään tapauksessa et saa mennä tohon arkailuun mukaan vaan viedä lapsi uimaan totuttelemaan veteen. Siihen kyllä voi "pakottaa".
 
hulda
Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Kyllä lapsen kanssa on kesät vietetty suunnilleen päivittäin rannoilla ja talvella käydääb jonkun verran uimahallissa. Ja kehoitettu/yritetty opettaa uimaan. Sen mitä itse on pystynyt rannalta käsin opettamaan.
Oma esimerkki on paras eli aikuinen myös veteen. Miten voi opettaa rannalta käsin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulda:
Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Kyllä lapsen kanssa on kesät vietetty suunnilleen päivittäin rannoilla ja talvella käydääb jonkun verran uimahallissa. Ja kehoitettu/yritetty opettaa uimaan. Sen mitä itse on pystynyt rannalta käsin opettamaan.
Oma esimerkki on paras eli aikuinen myös veteen. Miten voi opettaa rannalta käsin?
Joo helppoa kun on esim. taapero jota on vahdittava rantavedessä :D

Ymmärrän kyllä että oma esimerkki olis paras. Mutta harvoin vaan meidän tilanteessa onnistuu lähteä koko perheen voimin uimaan :/
 
Ei saa pakottaa, mun mielestä. Mä olisin halunnut että kaikki lapset olisivat menneet uimakoulun ns. tekniikka kurssille, mutta yksikään ei ole vielä innostunut. Kaksi vanhinta kävivä't uimakoulussa alkeet, toisella siitä oli jopa hyötyä, toinen ei oppinut siellä yhtään mitään. Itse ollaan opetettu uimista aina kun ollaan uimassa oltu. Se oma esimerkki on varmaan paras. Ihan kuten joku tuolla jo kirjoittikin. Eli veteen vaan aikuisetkin! :)
 
vieras
pakolla ei tuu mitään...meillä vedenarka poika...ja oppi kyllä uimaan ennen pitkää mutta päänkastelu on se hankalin. Eli ei ssukeltele. Voi olla pienenä podetuista lukuisista korvatulehduksistakin seurausta. Mutta on tosiaan ihan vauvasta vihannut pään kastumista. Ollaan kuitenkin yhdessä sitten koitettu käydä uimahallissa että taidot petraantuisi, ja koulun uimatunneillakin pystyisi toimimaan...uimatunnit ovat yhtä piinaa, kun ei halua eikä osaakaan tehdä samoja juttuja kuin ikätoverit...
 

Yhteistyössä