Entäpä jos... (pohdintaa Blumesta)

  • Viestiketjun aloittaja Maailma mustavalkoinen
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Käsitin, mutta teoriasi on epätodennäköinen.
no miksi sitten kirjoitit saman asian toiseen kertaan?
No lähinnä sitä tarkoitin, että en usko, että hän halusi vain päästä mukaan porukkaan, vaan että hän todella alusta asti halusi jymäyttää ihmisiä ja oli siinä aika taitava. Minä en usko, että hän olisi jotenkin vain ajautunut siihen.
 
nyt tuli mieleen
Åbossa ja Blumessa on kyllä paljon yhteistä. Ulkomaalainen mies, ei-uskovainen ja fiksut kirjoitukset, hyviä väittelijöitä molemmat. Åbo on ihan todellinen ihminen mutta mitä jos Blume oli hänen sivupersoonansa. Selittäis senkin miksi Åbo lopetti äkillisesti palstailun.
 
Siksi
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja Jopas:
No jopas olet tarkkaan seurannut!
ihan kuten kaikkia mustia nikkejä. :) minusta on mielenkiintoista seurata ja pohtia ihmisten käytöstä.

kuten aksunkin ;)
Seuraat tarkasti kaikkia mustia nikkejä? Apua.

Mutta totta kai feikin pitää aloittaa uransa normaalina ja tavallisena palstailijana, kunnes saa nikkinsä tutuksi. Jos tänne ryntää eilen kirjautunut musta kertomaan että olen kolmosten äiti ja työskentelen merikapteenina Välimerellä, perhe seilaa mukana ja mies hoitaa messissä vauvoja, kukaan ei usko. Ideana on se että ensin kirjaudutaan vauvakuumeilemaan, sitten paukahtaa plussa, sitten VOI HERRANJUMALA ultrassa näkyykin kolmoset, ja mites kun mun piti töihin palata mahdollisimman pian, ai miksikö, no koska merenkulussa tekniikka kehittyy niin nopeasti.

Pohjustusta. Uskottavimmat huijaukset vaativat pohjustusta.
 
Siksi
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
luulen ennemminkin siis, että hlö blumen takana halusi päästä palstailemaan ja mukaan porukkaan (koki ehkä kuvia laittamalla pääsevänsä paremmin porukkaan sisään), mutta lopulta kehujen ja huomion (ja epäilyjen) johdosta juttu lähti menemään överiksi, ja päätti tehdä itsestään muutenkin "täydellisen".
Sun logiikka vähän ontuu, jos Blume ei alun perin halunnu feikata vaan olla normaali ja päästä vaan porukkaan, niin mitenkäs hän sitten tuli laittaneeksi porukkaan päästäkseen pöllittyjä ammattilaistason kuvia? Homma lähti lapasesta jo siinä.
 
Suzyanne
Minä en usko että Blumella on oikeasti niin surkea elämä että siksi piti feikata. Uskon että hän on vaan nainen jolla on niin tylsä ja yksinäinen, tapahtumaköyhä elämä, että piti keksiä jotain "äksöniä". Ihan hemmetin säälittävää, eikä multa heru minkäänlaisia sympatioita hänelle. Tuomittava teko, eikä se siitä mihinkään muutu. :(
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Käsitin, mutta teoriasi on epätodennäköinen.
no miksi sitten kirjoitit saman asian toiseen kertaan?
No lähinnä sitä tarkoitin, että en usko, että hän halusi vain päästä mukaan porukkaan, vaan että hän todella alusta asti halusi jymäyttää ihmisiä ja oli siinä aika taitava. Minä en usko, että hän olisi jotenkin vain ajautunut siihen.
no minä tarkoitin sitä, että hän halusi kyllä alusta lähtien valehdella, mutta kuitenkin tuollaisten ihmisten motiivina on usein myös saada sitä hyväksyntää ja huomiota. jota kokee, ettei voi saada omana itsenään..
 
Siksi
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Käsitin, mutta teoriasi on epätodennäköinen.
no miksi sitten kirjoitit saman asian toiseen kertaan?
No lähinnä sitä tarkoitin, että en usko, että hän halusi vain päästä mukaan porukkaan, vaan että hän todella alusta asti halusi jymäyttää ihmisiä ja oli siinä aika taitava. Minä en usko, että hän olisi jotenkin vain ajautunut siihen.
no minä tarkoitin sitä, että hän halusi kyllä alusta lähtien valehdella, mutta kuitenkin tuollaisten ihmisten motiivina on usein myös saada sitä hyväksyntää ja huomiota. jota kokee, ettei voi saada omana itsenään..
No totta kai pointtina oli saada huomiota, eihän tuossa muuten mitään järkeä olisi tunkea kuviaan nettiin?

Mutta jotain on pahasti vialla jos on niin huomionkipeä että toisen ihmisen ulkonäöstä saadut kehut ja huomio lämmittää omaa mieltä. Silloin on jo sadun ja todellisuuden raja pahasti hämärtynyt.
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja Siksi:
Seuraat tarkasti kaikkia mustia nikkejä?
no mulla on melko hyvä muisti, ja omien kommentointieni lomassa seuraan väkisinkin sellaisen kirjoittajan reaktioita, joita täällä pidemmän aikaa on pyörinyt, tai jotka ovat kovasti esillä. en siis kenenkään kirjoituksia etsi tai laita sentään muistiin :D monesti vaan nikit, jotka paljon kirjoittavat, jäävät mieleen, ja usein heistä luo jonkinlaisia mielikuvia. ja joidenkin kohdalla sitten huomaa pieniä ristiriitaisuuksia.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Rossa:
Mitenkähän pitkään tämäkin aihe pyörii täällä? *haukotus* |O
Todella pitkään. Luulen, että huijari saa lisätyydytystä näidenkin lukemisesta. Saattaa aloittaa jopa itse muutaman, että tulisi reaktiota.
 

Yhteistyössä