Entäpä jos... (pohdintaa Blumesta)

• Viestiketjun aloittaja Maailma mustavalkoinen
  • Ensimmäinen viesti
Maailma mustavalkoinen
Niin, entäpä jos Blume paljastuisikin henkilöksi, jolla on vaikea synnynnäinen fyysinen vamma, joka näkyy selvästi ulospäin ja joka on koko elämän ajan estänyt häntä liikkumasta normaalisti ja omin avuin muiden ihmisten joukossa, varsinkaan niin, etteikö aina olisi saanut osakseen ihmisten kauhistelevia katseita. Elämä hällä olisi mennyt niin, että on saanut seurata "oikeata" elämää vain televisiota katsellen ja lehtiä lukien. Ja kaikesta tavallisesta, normaalista ja ihanasta vain haaveillen. Ja että yksi kaunis päivä hän olisi keksinyt keinon millä päästä edes jollakin asteella tasavertaiseksi muiden kanssa. Keksittyä ( ja laitontakin ) virtuaalielämää, mutta mitäs pienistä. Kerrankin tasavertaisena, ja jopa ihalituna, muiden normaalien joukossa.

Entäpä jos... Olisimmeko sitten valmiita antamaan feikkeilyn anteeksi ja jopa ymmärtämään syyt sille?

(Ja ei, minä EN ole Blume)

voi apua
Ihme oletuksia :D. TUSKIN asia on juuri noin. Ja jos, niin yhtä typeränä pitäisin käytöstä. Voihan sitä elää elämäänsä netissä muullakin tavoin kuin huijaamalla kuukausia/vuosia ja varastamalla toisten henkilöllisyyksiä.

Muutenhan toi olis ok, mutta kenenkään kuvia ei saa käyttää ilman lupaa!!! Eikä sanoa olevansa kuvan henkilö! Tarkoitan, että mua ei haittaa, vaikka joku satuilee täällä. Lakeja pitää kuitenkin noudattaa!

minä
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Laitanpas tähänkin mun sherlock-ajatuksen: tytsi on blume (ja ehkä myös hensku). :xmas:

Tosin varmasti åbokin liittyy tähän jotenkin B)
Taidat olla itse.Yrität kääntää huomion toisiin.Senkö takia on pärstä pussissa piilossa

Rässi
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Laitanpas tähänkin mun sherlock-ajatuksen: tytsi on blume (ja ehkä myös hensku). :xmas:

Tämä ajatus on täällä aikaisemminkin tyrmätty mahdottomana.
Joo, joo, niin aina. Esim. tähän tyyliin:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Eipä vaan olekaan, sorry palstan salapoliisit :hug:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1617935

Alkuperäinen kirjoittaja naivi:

miksi
No koska tytsi on ollut meillä ihan fyysisesti samaan aikaan kun Blume on ollut mesessäni keskustelemassa.

Rässi
Alkuperäinen kirjoittaja naivi:

miksi
No koska tytsi on ollut meillä ihan fyysisesti samaan aikaan kun Blume on ollut mesessäni keskustelemassa.
Entä sitten?

sims
Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
Muutenhan toi olis ok, mutta kenenkään kuvia ei saa käyttää ilman lupaa!!! Eikä sanoa olevansa kuvan henkilö! Tarkoitan, että mua ei haittaa, vaikka joku satuilee täällä. Lakeja pitää kuitenkin noudattaa!
En ole tutustunut Blumeen muuta kuin näiden paljastusketjujen kautta ja kun katsoo ainakin noita kahta kuvaa, jotka nyt ovat olleet esillä, niin näyttävät niin selvästi jonkun kuvatoimiston kuvilta, että eivät olisi ainakaan minulta menneet läpi. Jos joku näyttää liian hyvältä ja kiiltokuvamaiselta, niin se ei ole todellisuutta. Sama koskee elämäntarinaa, mihin en kyllä ole Blumen kohdalla tarkemmin tutustunut. Minua jotenkin huvittaa, kun joillain paljastuu jotain ihan kamalaa heidän deittikaveristaan/miesystävästään/aviomiehestään ja sitten tilittävät: "tätä on vaikea uskoa, hän vaikutti niin täydelliseltä mieheltä". Joo-o, jos joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, niin yleensä se ei silloin ole totta...

Minua ei kyllä sinänsä haittaa kovin paljoa, vaikka jotkut ketjun aloitukset tai henkilöt paljastuvat feikeiksi, niistä alkava keskustelu voi silti olla aitoa ja antoisaa. Kivempi tietysti jos ei huijattaisi.

Rässi
Alkuperäinen kirjoittaja sims:
Minua jotenkin huvittaa...

Kivempi tietysti jos ei huijattaisi.
Minustakin nämä tavallaan nämä ovat huvittavia juttuja, mutta varmaan eri mielessä kuin sinusta. Mutta siinä olet väärässä, että olisi kivempi jos ei huijattaisi. Tai oikeastaan tässä tulee esille palstailijoiden perinaisellinen ambivalenssi. Tätä palstaa seuranneena voi sanoa, että kaikenalita provooilua täällä suorastaan kaivataan ja sellaiseksi koko palstan kulttuuri on ylläpidollisin keinoin luotukin. Provoilu halutaan ja sitä harrastetaan.

huom
Alkuperäinen kirjoittaja sims:
Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
En ole tutustunut Blumeen muuta kuin näiden paljastusketjujen kautta ja kun katsoo ainakin noita kahta kuvaa, jotka nyt ovat olleet esillä, niin näyttävät niin selvästi jonkun kuvatoimiston kuvilta, että eivät olisi ainakaan minulta menneet läpi. Jos joku näyttää liian hyvältä ja kiiltokuvamaiselta, niin se ei ole todellisuutta. Sama koskee elämäntarinaa, mihin en kyllä ole Blumen kohdalla tarkemmin tutustunut. Minua jotenkin huvittaa, kun joillain paljastuu jotain ihan kamalaa heidän deittikaveristaan/miesystävästään/aviomiehestään ja sitten tilittävät: "tätä on vaikea uskoa, hän vaikutti niin täydelliseltä mieheltä". Joo-o, jos joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, niin yleensä se ei silloin ole totta...

Minua ei kyllä sinänsä haittaa kovin paljoa, vaikka jotkut ketjun aloitukset tai henkilöt paljastuvat feikeiksi, niistä alkava keskustelu voi silti olla aitoa ja antoisaa. Kivempi tietysti jos ei huijattaisi.
Ne kkuvathan oli aidot. Erään amerikkalaisen naisen kuvia. Ihan hänen itsensä ottamia ja omasta elämästä. Et kuvat oli aidot, Blume ei vaan ollut se nainen niissä.

Minusta
Alkuperäinen kirjoittaja Maailma mustavalkoinen:
Kerrankin tasavertaisena, ja jopa ihalituna, muiden normaalien joukossa.

Entäpä jos... Olisimmeko sitten valmiita antamaan feikkeilyn anteeksi ja jopa ymmärtämään syyt sille?
Ensinnäkin: Ainakaan mulle ei Blumen viesteistä tullut millään lailla mielikuvaa että hän olisi halunnut esiintyä TASAVERTAISENA ja NORMAALINA muiden joukossa, vaan nimenomaan YLIVERTAISENA ja massan yläpuolella olevana superälykkönä, supermallina ja superäitinä.

Toisekseen: toisen ihmisen kusettaminen oman pahan olon helpottamiseksi ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Varsinkin kun Blume vielä todella julmasti hyödynsi toisen elävän ihmisen elämää, jonkun naisen ulkomuotoa, miestä, lapsia, sukulaisia.... Vähääkään välittämättä siitä miltä tuntuu äidistä, joka kuulee jonkun pösilön varastaneen lapsensa kuvat ja väittävänsä lasta omakseen.

Kolmanneksi: toistuva ihailun ja kehujen kerjääminen ulkonäön perusteella on minusta todella säälittävää ja surkeaa, tässä tapauksessa vain sama potenssiin kolme kun sen tekee vielä jonkun toisen ulkonäöllä.

Minulla ei ole mitään anteeksiannettavaa kyseiselle tyypille kun en ihmeemmin hänen juttuihinsa kiinnittänyt huomiota, mutta ilmeisesti jotkut ovat jopa mesetelleet tämän mielikuvitusolennon kanssa, joten hänellä todellakin on anteeksipyydettävää. Jos hänellä oikeasti olisi joku ap:n keksimä nyyhkytarinaselitys (mitä epäilen), hän toki voisi sen selityksen kertoa näille ihmisille anteeksipyynnön kera, eikä vain häipyä kuin puuppa Saharaan.

hih
Alkuperäinen kirjoittaja Rässi:
Tätä palstaa seuranneena voi sanoa, että kaikenalita provooilua täällä suorastaan kaivataan ja sellaiseksi koko palstan kulttuuri on ylläpidollisin keinoin luotukin. Provoilu halutaan ja sitä harrastetaan.
kyllä, ihan saman huomannut. täällä ei sellaista pitkäkestoista keskutelua juurikaan ole, ja provoisoivat aloitukset saavat enemmän huomiota ja kommentteja. (ja tarkoitan nyt ihan kaikenlaista provoilua, en mitään feikki-identiteettiä tai keksittyä tarinaa)

hih
Alkuperäinen kirjoittaja Minusta:
Ensinnäkin: Ainakaan mulle ei Blumen viesteistä tullut millään lailla mielikuvaa että hän olisi halunnut esiintyä TASAVERTAISENA ja NORMAALINA muiden joukossa, vaan nimenomaan YLIVERTAISENA ja massan yläpuolella olevana superälykkönä, supermallina ja superäitinä.
silloin kun blume tuli palstalle, hän oli hyvinkin "normaali" ja yritti päästä keskusteluihin normaalisti mukaan. kovin kauaa ei kuitenkaan hänen palstailuaan ollut kestänyt, kun alkoi tulla aloituksia "onpa blume kaunis" yms. siinä vaiheessa, kun huomiota alkoi tippumaan koko ajan, hän mielestäni alkoi myös kertoa enemmän persoonastaan.

luulen ennemminkin siis, että hlö blumen takana halusi päästä palstailemaan ja mukaan porukkaan (koki ehkä kuvia laittamalla pääsevänsä paremmin porukkaan sisään), mutta lopulta kehujen ja huomion (ja epäilyjen) johdosta juttu lähti menemään överiksi, ja päätti tehdä itsestään muutenkin "täydellisen".

Jopas
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
silloin kun blume tuli palstalle, hän oli hyvinkin "normaali" ja yritti päästä keskusteluihin normaalisti mukaan. kovin kauaa ei kuitenkaan hänen palstailuaan ollut kestänyt, kun alkoi tulla aloituksia "onpa blume kaunis" yms. siinä vaiheessa, kun huomiota alkoi tippumaan koko ajan, hän mielestäni alkoi myös kertoa enemmän persoonastaan.

luulen ennemminkin siis, että hlö blumen takana halusi päästä palstailemaan ja mukaan porukkaan (koki ehkä kuvia laittamalla pääsevänsä paremmin porukkaan sisään), mutta lopulta kehujen ja huomion (ja epäilyjen) johdosta juttu lähti menemään överiksi, ja päätti tehdä itsestään muutenkin "täydellisen".
No jopas olet tarkkaan seurannut!

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja hih:

Totta kai oli normaali, eihän kukaan muuten ois uskonut.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja voi apua:
Voihan sitä elää elämäänsä netissä muullakin tavoin kuin huijaamalla kuukausia/vuosia ja varastamalla toisten henkilöllisyyksiä.
Mä olen kanssasi samaa mieltä. Ja JOS tilanne olisi tuo ap:n kuvaama, niin sitä enemmän olisi syytä pitäytyä totuudessa. Ainakin, jos täältä haluaisi löytää itselleen ystävän. Tää netti on siitä mielenkiintoinen paikka, että kun täällä pitkään jonkun kanssa keskustelee ja tyyppi tuntuu mukavalta, niin jos sitten lopulta päätyy vaikka tapaamaan irl, niin on täysin yhdentekevää miltä se toinen henkilö näyttää. Ensivaikutelma ihmisestä kun on jo syntynyt palstakirjoittelun perusteella eikä sitä vaikutelmaa enää muuta se, vaikka henkilöllä olisi 2 päätä ja 5 jalkaa.

Mulla ei ole mitään virtuaalipersoonia vastaan, mutta mielestäni Blume meni siinä liian pitkälle, että otti palstalaisia Messengeriinsä ja esitti siinä samaa tarinaa. Mun mielestä mese ei ole enää virtuaalielämää vaan sama kuin jos soittaisi toiselle. Eli ei enää nikki vaan ihminen nikin takana.

Yhteistyössä