Entä miten saatte vauvan pestyä suihkussa?

• Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
?
Kun osa on täällä sanonut, ettei kylvetä vauvaa lainkaan vaan ottaa suihkuun niin miten se ihan käytännössä onnistuu? Nyt olen pari kertaa kokeillut enkä saa pestyä kunnolla kaikkia taipeita, kaulaa ym. Missä asennossa pidätte vauvaa sylissää?

Pelottaa vielä että se luiskahtaa lattialle.. :( Kylvetän siis normaalisti mutta nyt lähti vauva liikkeelle ja pakko pesaista jotenkin joka päivä kun on koiran karvoissa ym. (imuroin kyllä päivittäin)

vieras
Pystyasennossa sylissä, tosin ihan muutaman viikon ikäistä on hankala pitää, kun ei vielä pidä päätä kunnolla itse. Taipeet ym. puhdistuu kädellä pyyhkimällä. Kylvyssä minunkin mielestäni on parempi, mutta onnistuu se pesu suihkussakin ihan ok.

Niin, helposti tuo menee. Otat lapsen sylii ja pidät tiukkaa kiinni ja siinä peset. Tosin jos lapsesi osaa istua, laita lattialle ja siinä levität pesuaineen ja huuhtelet. Niitä on myynnissä suihkumattoja ettei liukastuis:)

!
Kun noi meidän muksut oppi istumaan niin laitoin ne sille "istumaan opettelu-tuolille" ja siinä sai hyvin pestyä eikä tarvinnu pelätä, että tippuu sylistä tai itse rasittaa selkää vannan kanssa :)

..
Alkuperäinen kirjoittaja JonnaN:
Niin, helposti tuo menee. Otat lapsen sylii ja pidät tiukkaa kiinni ja siinä peset. Tosin jos lapsesi osaa istua, laita lattialle ja siinä levität pesuaineen ja huuhtelet. Niitä on myynnissä suihkumattoja ettei liukastuis:)
siis täh? pesuainetta vauvalle? jo on aikoihin eletty

No ei oo koskaan ollu ongelma saada pestyksi. :D Eka etuperin syliin, pesen kasvot, taipeet, kainalot, sit takaperin vähän sama asento kuin peppupesulla ja pesen pepun. Tukan huuhdon tollleen etuperin asennossa, et lapsi on takakenossa eikä vesi tule kasvoille.

Näin tehty parikuisesta asti ja täytyy sanoa, et etuna on se, et tyttö ei pelkää suihkua, kuten serkkunsa, jota on aina kylvetetty. :)

hhh
Saatteko oikesti pestyä niin että olette alusta loppuun yksin vauvan kanssa suihkussa? Siinähän pitäis kuitenki saada myös itsensä pestyä, ei kai tunnu kivalta mennä hikisenä suihkuun ja suihkutella vaan vauva (kun joutuu kuitenki itse myös olla siellä suihkun alla), kastua samalla ja tulla peseytymättä pois?

Me tehdään niin että mies menee ekana suihkuun ja suihkuttelee itsensä.
Minä riisun vauvan ja vien hetken kuluttua. Mies istuu saunan sillä ala-askelmalla ja minä olen auttamassa mm.kaulan ja kainaloiden pesussa ja otan vauvan vastaan pyyhekeeseen ja puen. Mies saa rauhassa peseytyä loppuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Näin tehty parikuisesta asti ja täytyy sanoa, et etuna on se, et tyttö ei pelkää suihkua, kuten serkkunsa, jota on aina kylvetetty. :)
Meillä pelkäsi myös suihkua pienempänä. Niin ei sitten moneen kuukauteen kokeiltukaan. Nyt rakastaa käydä suihkussa kun ikää reilu 6kk.
Musta on paljon mukavampaa käydä suihkussa kuin kyykistellä vannan ääressä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja hhh:
Saatteko oikesti pestyä niin että olette alusta loppuun yksin vauvan kanssa suihkussa?
Meillä suihkuttaja menee edeltä lämmittämään kylppärin (noh, näillä ilmoilla tarpeetonta :D ), toinen tuo hetken päästä riisutun vauvan.
Suihkuttaja pesee vauvan ja käärii pyyhkeeseen, toinen tulee noutamaan.
Suihkuttaja peseytyy yksin.

vieras
Minkä ihmeen takia te itse sinne suihkuun änkeätte? :eek:

Mä pesen vauvan suihkun alla näillä helteillä 5-6 x päivässä, enkä todellakaan änkeä itseäni jokma kerta suihkuun myös.
Meillä vauva 6 kk.

vv
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
No meillä pestiin vauvaa suihkussa ainoastaan uimahallissa ja kyllä ne kloorit on jollain pestävä pois iholta. Ja meillä oli kyllä muutenkin aina kaulapoimut täynnä maitopulautusta, niin että pestiin vauvan pesunesteellä kotona kylvettäessäkin.

Eihän se suihkussa peseminen sinällään ole yhtään sen kummempaa kuin kylpyammeessakaan, vesi vain tulee eri suunnasta. Tai peppupesuun hanan ala voisi myös verrata. Kainalo-ote!

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
No meillä pestiin vauvaa suihkussa ainoastaan uimahallissa ja kyllä ne kloorit on jollain pestävä pois iholta. Ja meillä oli kyllä muutenkin aina kaulapoimut täynnä maitopulautusta, niin että pestiin vauvan pesunesteellä kotona kylvettäessäkin.

Eihän se suihkussa peseminen sinällään ole yhtään sen kummempaa kuin kylpyammeessakaan, vesi vain tulee eri suunnasta. Tai peppupesuun hanan ala voisi myös verrata. Kainalo-ote!
Kyllä meilläki pestään aina ihan pesuaineella. Nyt taitaa olla jotain liberon tai ainun kylpynestettä, tai mitä lie. Tuo on niin hikoileva tapaus, tulee ainakin itelle olo, että ipana on puhtaampi pesuaineella pesun jälkeen, kun pelkällä vedellä. Ja tolla on niin paljon hiuksia (ja pitkät) että ne kerää kivasti esim. ruokaa :p

vieras
meillä tehdään niin että jompikumpi minä tai mies menee ensin suihkuun ja pesee itsensä,sitten vauva viedään hänen syliin ja toinen pesee vauvan kun toinen pitää sylissä,ei meillä ainakaan ole hankalaks koettu.sitten kun vauva on pesty niin se kuka meni ensiks suihkuun niin ottaa vauvan ja toinen jää suihkuun peseytymään.koitin kerran yksin ja musta oli vähän hankalaa yksin kun vauvan iho on omaa ihoa vasten tosi liukas vaikka mitään pesuaineita ei käytetä.sitten kun osaa istua kunnolla niin otetaan bumbo varmaan käyttöön.

kaisa
Kaisa mä oon nyt pessu vauvan (7kk) siten et laitan istuun lattialle tai sit isoon (pyykinpesuun takoitettuun altaaseen, minkä oon ensin pessy) ja sit siinä joko suihkun tai hanan alla pessy.
Pienempänä otin syliin vatsa alaspäin ja pesin siinä..

pööp
5-viikkosesta olen pessy suihkussa kanssani istuen, siis lapsi syliin ja ensin seisaaltaan huuhtasin itteltäin pään ja persukset, nehän voi siis pestä yksinään sitte kun vauva nukkuu vähän paremmin, sitte istumaa jakkaralle tai pöntölle ja semmost vaa suihkutteluu, kahva siis kiinni seinän pidikkeessä, siinä alemmassa jossa yleensä vain säilytetään. En ole käyttäny vielä kertaakaan lapselle mitään pesuaineita, en edes hiuksille. Ipana nyt 2v. eikä ole ollu mitää ihottumia eikä karstaa. Ja parturissa käydään kolmen viikon välein, tukkaa kyllä on. Kerronpa vielä että olin siis ekat 11 kuukautta kahestaa muksun kans joten pakko oli oppia kaikki niksit.

..
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:

Kyllä meilläki pestään aina ihan pesuaineella. Nyt taitaa olla jotain liberon tai ainun kylpynestettä, tai mitä lie. Tuo on niin hikoileva tapaus, tulee ainakin itelle olo, että ipana on puhtaampi pesuaineella pesun jälkeen, kun pelkällä vedellä. Ja tolla on niin paljon hiuksia (ja pitkät) että ne kerää kivasti esim. ruokaa :p
ei mikään ihme, että iho-onglmat yleistyvät kun vauvasta asti pilataa ihoa pesuaineilla

no hyvin sai suihkussa pestyä, kun vaan pitää kunnolla kiinni ja kääntelee. Joskus jos tuntu että tarvii saada jalkoväli kunnolla huuhdeltua, istuin saunajakkaralla ja lapsi tuossa reisien päällä, sai taipeet alapäästä kunnolla pestyä.

Ja sitten yleensä käärin pyyhkeeseen ja laitoin siihen nenän eteen hoitopöydälle siksi aikaa että itse pesen loppuun.

Yhteistyössä