Entä jos ei ovuloi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuku84

Jäsen
16.10.2009
31
0
6
Hei vaan kaikille! Olen kuumeillut (esikoista) kesästä saakka, mutta kovasta yrityksestä huolimatta en ole vieläkään tiineenä :) Olen kuitenkin vasta tässä kierrossa mittaillut aamulämpöjä sekä tikutellut ovista, että tarkkaan seurannut limoja, mutta en ole kp 16/28 mennessä huomannut mitään ovikseen viittavaa.
Joten, nyt kyselenkin, että mitähän kannattaisi tehdä tai kehen ottaa yhteyttä, jos ei tässäkään kierrossa tärppää ja jos en vielä seuraavassakaan kierrossa tunne ovuloivani? Tuntuu nimittäin vähän "turhalta" edes yrittää, jos ei ole varma ovuloiko ollenkaan... :whistle: Siis kun kuitenkin joka kierron lopussa joutuu jännäämään, että tärppäsikö ym. ressaamista.
Vyöhyketerapiassa olen yhden kerran käynyt ja vielä toinen käynti on edessä tähän kiertoon.
Kiitos vaan, jos joltain liikenee jokunen sana viestin jatkoksi!

Hei Miuku84.. Mulla täällä ihan samat asiat pyörii mielessä.. en tunne enkä havaitse minkäänlaisia ovikseen viittaavia oireita tai merkkejä. en ole ikiään tuntenu. Ovistestit ei myöskään näytä kunnollista tulosta..välillä vähän tummempaa viivaa mut ei kuitenkaa yhtään niin tummaa ku kontrolli.. mietin myös et mihin ottaa yhteyttä ja milloin.. meillä nyt yk 3 menossa ja nyt kp21/28-40. kierto ollu sekasi pillereiden lopetuken jälken.

Olen lukenut, että clomeista olisi apua, mutta määräköhän lääkärit niitä kuinka herkästi. Varsinkaan tämmöiselle, joka on ihan alkutekijöissään raskautumisen kanssa.. :| Mulla kierto on melko säännöllinen, mutta n. viikko ennen varsinaisia kuukautisia alkaa tiputteluvuoto, johon ei ole löytynyt syytä. Vuotoa tuli silloinkin, kun söin pillereitä. Huoh... Toivoisin vain niin paljon, että saisin pian tehdä positiivisen testin. Olisi todella tervetullut tauko työelämäänkin! :headwall:

minä varasin itselleni ajan gyneltä siten että ooletan kiertopäivän olevan 10. Joku kirjoitteli että kiertopäivät 10-14 olis otolliset gynekäyntiin niin lääkäri voi sanoa onko munarakkula kehittynyt tarpeeksi irrotakseen ja jos ei ole niin voisi määrätä niitä clomeja jotta munasolu kehittyisi tarpeeksi. Itse en löytänyt viime kierrosta ovulaatiota ollenkaan vaikka kiertoni ovat suht säännölliset. Tosin mulla on ikääkin jo. mutta mulla on PCO-tyyppisyyttä ja huolestuin joten menen kyselemään asiasta.

Jos kuukautiskierto on suht säännöllinen, varmaan ovuloi. Eihän kaikki mitään tunne tai huomaa limoissa muutoksia tms. Yhtä lailla, oireita voi olla vaikka ei sitten ovulaatiotakaan tapahdu, niinkun mulla välillä on niin. Mulla menossa yk 12 ja vuoden kokemuksella epäilen että ovuloin ehkä joka toinen tai kolmas kierto. Pco-tyyppisyys ongelmana täälläkin. Kierrot mulla ovat vaihdelleet siinä 24-46 välillä, keskiarvo jossai 34..

Aamulämpöjä en suosittele mitattavaksi, se on niin herkkä menemään pieleen. Huonosti nukuttu yökin jo vaikuttaa esim. Ovistestejä ennemmin suosin, ja vaikka koko kierron tikuttas sitten. Tosin niinkun gyne sanoi mulle, ovuloida voi vaikka ei testissä näy mitään, ja toisaalta ovisplussakaan ei takaa satavarmasti että munis irtoaa..

Kyllähän se vaan niin on että vuosi yritystä pitäsi olla ennen hoitoja, mutta jos on tiedossa jo jokin häiriö tai epäsäännöllinen kierto, lekurille kannattas mennä 6kk:n yrityksen jälkeen.
Tuntuukohan kylmältä kun sanon, mutta jos ei montaa kiertoa takana niin ei paljoa lääkäriin kannata mennä jos pariskunta perusterve.. Joillain vaan kestää vähän kauemmin, ja itseasiassa aika pieni todennäköisyys heti raskautua. Yhtä kiertoa kohti se oli 20% jos molemmat terveitä.

suosittelen taas kerran greippimehua.
lasi päivässä sitä ja aloin heti tietää millon ovuloin. siis ovulaation aikana kananmunan valkuaisen tapainen valkovuoto lisäänty tosi paljon ja siitä tiesin ne päivät millon ovuloin. enkä itekkään saanu ikinä täysin yhtä vahvaa viivaa ovulaatiotestiin mut silti raskaaksi tulis.
kokeilkaa sitä greippimehua!!

Ella-83: Kiitos tiedoistasi :) Ei tietenkään tunnu kylmältä, tosiasioita on turha yrittää välttää. nea85: Olen tuota mehua juonutkin, mutta en siitä huolimatta huomaa limoissa suuria muutoksia, varsinkaan tuota "kananmunavalkuaista". Kahtena päivänä kierrossa vuoto on tosi vetistä, melkein kuin vettä. Mielestäni se ajoittuu oletetun oviksen jälkeen.

Moikka!

Mulla on ovulaatio todennäköisesti noin kp 18 / 28, joten voi se myöhempäänkin olla. =) Me ollaan just tässä kierrossa käyty lääkärillä ja siellä nyt seurataan yksi kierto läpi, jotta selviää onko kaikki ihan ok. Oletettavasti jotain hormoonia laittavat syömään, jotta raskautuminen onnistuu.

Yhteistyössä