Ensimmäisen vuoden osakatsaus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rontto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rontto

Aktiivinen jäsen
28.09.2004
6 773
4
38
Kun tytön koulu alkoi olin varma , että lukeminen tuottaa vaikeuksia, mutta matikka sujuu ilman enempiä mutinota.
Vaan kuinkas on käynyt......

Lukeminen sujuu sujuvasti ja matikka takkuaa pahasti :|

Nyt pitäisi motivoida tyttö harjoittelemaan noita matikan tehtäviä, jollain konstilla. Kun vain keksisi sen konstin. :snotty:

Jotain jo kokeiltu, eli jos läksyt menee kiukkuamatta (kun ei muka osaa ) niin saa katsoa lastenohjelmia ym. tälläisiä pieniä positiivisia asioita.
Rangaistuspuolelta on kokeiltu, esim. vastaavasti ei saa katsoa lasteohjelmia.

Kun tässäkin tuo kertaaminen on kaiken avain. Siis matikassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Kyllä se siitä tasottuu.... :)

Tiedän, että varmasti on vaikea luovia äitinä tyttären ja koulun välillä, varsinkin, kun tytär on kaikki-mulle-heti-nyt välillä :D

Ongelma on vissiin siinä, kun neiti ei osaa heti niitä laskuja, niin alkaa kiukkuaminen :snotty:

Kun on neiti "mä osaan kaiken heti" :headwall: Ja jos en osaa, en edes halua opetella |O

Alkuperäinen kirjoittaja Rontto:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Kyllä se siitä tasottuu.... :)

Tiedän, että varmasti on vaikea luovia äitinä tyttären ja koulun välillä, varsinkin, kun tytär on kaikki-mulle-heti-nyt välillä :D

Ongelma on vissiin siinä, kun neiti ei osaa heti niitä laskuja, niin alkaa kiukkuaminen :snotty:

Kun on neiti "mä osaan kaiken heti" :headwall: Ja jos en osaa, en edes halua opetella |O

No tätäpä juuri tarkoitin :D

mulla oli sama asia koulussa aikanaan,en osannut laskea (en osaa vieläkään kyllä hyvin) :D ja lukeminen ja muut onnistui.
tuntui vaan et mulla on ollu aina huono matikkapää.mun vanhemmat yritti auttaa mut ei nekään osannu oikein ja koulussa se asia vaan sivutettiin,en saannu mitään lisäopetusta asiaan.
ja toi on hyvä että antaa jotain motivaatioita.
itseltäni ei kielletty mitään koskaan,tuntuu et ketään ei oikein kiinnostanu etten osaa/jaksa keskittyä matikkaan.

tsemppiä.

minusta olisi ollut kiva että jos olisin oikein kovasti laskenut/opetellut olisin saannut lahjaksi jotain hyvästä työstä,esim: päässyt kesällä huvipuistoon/kylpylään yms :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Onko teillä viikkoraha käytössä?
Meillä meinaan lapsia kiinnosti kummasti laskemisen oppiminen, ettei kukaan vaan huijaa viikkorahan kanssa :D
(Tosin ehkä porukassa on se "vaara", että jos ei osaa laskea ja toinen saakin enemmän... :whistle: )

Viikkorahansa osaa kyllä laskea :whistle: Ja nytkin säästää niitä :D

*Kokeiltu jo*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla oli sama asia koulussa aikanaan,en osannut laskea (en osaa vieläkään kyllä hyvin) :D ja lukeminen ja muut onnistui.
tuntui vaan et mulla on ollu aina huono matikkapää.mun vanhemmat yritti auttaa mut ei nekään osannu oikein ja koulussa se asia vaan sivutettiin,en saannu mitään lisäopetusta asiaan.
ja toi on hyvä että antaa jotain motivaatioita.
itseltäni ei kielletty mitään koskaan,tuntuu et ketään ei oikein kiinnostanu etten osaa/jaksa keskittyä matikkaan.

tsemppiä.

minusta olisi ollut kiva että jos olisin oikein kovasti laskenut/opetellut olisin saannut lahjaksi jotain hyvästä työstä,esim: päässyt kesällä huvipuistoon/kylpylään yms :D

Mulla on itsellä aivan surkea matikkapää :ashamed: Mutta vastaavasti miehellä sitäkin parempi :saint:

No, täytyy kehitellä jotain :xmas:

mua pelottaa kun omat lapset menee kouluun,oon tosi surkee matikassa juuri.osaan peruslaskuja,siihen se jää :D
toivon et mies olisi fiksumpi sitten jos tarvii kotona opettaa.

ylä-asteella jäikin opiskelu sitten kun alkoi murrosikä niin tuntu ettei kyllä oppinu paljon mitään koko kolmen vuoden aikana :D voi sitä menoa ja meininkiä.

Yhteistyössä