Ensimmäisen kerran kamalan huono olo äitinä olemisen aikana,itkettää oikein oma julmuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti,poika ja tytär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuossa kasvaa kyllä pahankurinen terroristi. Ihan sama vaika väsyttää, niin väsyttää muitakin, mutta hänen velvollisuus on laittaa itsensä kouluun, ja käyttäytyä paremmin. Kiusaaja vähintän tai äidin poika tuollaisesta tulee, ei mitään kuria hänellä. Ja vielä pitäisi 1 km matka viedä isoa miestä!!!

Vai että oikein terroristi...kuulostaa aika hurjalta syytökseltä.Kiusaaja?Ei tosiaan ole mitään tuollaisia piirteitä hänessä,rumasti puhui ja kiukutteli,eikai aamukiukuttelu vielä kenestäkään terrostistia tee.Tuskin edes kellekkään muulle tuollain tekisi kun meille vanhemmille.

Ihmettelen vaan kun sallit mitä tahansa ja keksit huonolle käytökselle perusteluja. Miksi olisi oikeutettua kohdella toista huonosti, jos itse on väsynyt?

Tuossa kasvaa kyllä pahankurinen terroristi. Ihan sama vaika väsyttää, niin väsyttää muitakin, mutta hänen velvollisuus on laittaa itsensä kouluun, ja käyttäytyä paremmin. Kiusaaja vähintän tai äidin poika tuollaisesta tulee, ei mitään kuria hänellä. Ja vielä pitäisi 1 km matka viedä isoa miestä!!!

Vai että oikein terroristi...kuulostaa aika hurjalta syytökseltä.Kiusaaja?Ei tosiaan ole mitään tuollaisia piirteitä hänessä,rumasti puhui ja kiukutteli,eikai aamukiukuttelu vielä kenestäkään terrostistia tee.Tuskin edes kellekkään muulle tuollain tekisi kun meille vanhemmille.

Pah, huonoja päiviä on meillä kaikilla ja vaikka tuollaista käytöstä ei tietenkään pidä sietää ja hyväksyä niin kyllä silti tulee vanhempien ymmärtää että 8-vuotias on kuitenkin vielä lapsi. Toki jo joutuu jossain määrin maksamaan virheistään (eli nyt myöhästyi koulusta) mutta ei se nyt vielä lapsesta terroristia tee.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Ihan taatusti pojalla on myös paha mieli, mutta ihan oikeesti lapsen ei todellakaan kuulu puhua äidilleen noin. Eli hyvä että et antanut periksi ja sun ehkä pitäis koittaa olla tiukempi lapsen kanssa muutenkin. Johdonmukaisesti rangaistus tuollaisesta puheesta ja käytöksestä.

Tuo on ihan totta että olen ollut lasteni kanssa kyllä liiankin lepsu,kaiken teen heidän eteen jopa autan pukemisessakin toisinaan isoja lapsia*nolo*

Ruoat laitan eteen jne.Itselläni on vaan ollut hurjan kurja lapsuus,mua on pahoinpidelty jne ja mies sanookin että mulla menee sitten aina toisinaan tuo hoivaaminen pikkasen yli..

Mutta älä nyt hyvä ihminen oo itellesi noin kriittinen :hug: . Mä myös yritän aina hyvitellä pojalle kaikkea mitä itse en oo saanut ja pelkään ihan hirmusti että poitsulla on jotain traumoja tai muuta.

Mutta ainakin omasta jälkikasvustani oon huomannut että aina kun löysään rajoja ja alan liian kiltiksi, niin poitsu aloittaa mahdottoman kiukuttelun. Ja jos rajat on selvillä ja niiden rikkomisesta tulee rangaistus, niin poitsu on älyttömän iloinen ja valoisa lapsi.

Puhukaa kun poika tulee koulusta kotiin ja tehkää sovinto, kyllä se siitä :hug: .

Kiitos viestistäsi,onneksi tää oli taa spitkästä aikaa tällainen huono aamu.pakko mun on kanssa aloittaa olemaan hiukan "kovempi"tällaisissa tilanteissa.Ei sitä vaan jotenkin käsitä että nuo lapset kasvaa ja niitä voi kohdella jo enemmän aikuismaisemmin kuin ihan vauvoja

Ihmettelen vaan kun sallit mitä tahansa ja keksit huonolle käytökselle perusteluja. Miksi olisi oikeutettua kohdella toista huonosti, jos itse on väsynyt?

Ja sinäkö et ikinä koskaan kiukuttele väsyneenä ilman syytä kenellekkään?Eikä sinua harmita silloin mikään?Mitä tuossa tilanteessa nyt tein väärin?Poika joutui kävelemään kouluun ja todenäköisesti myöhästyikin vielä.Ja kyllä tästä puhutaan ja selvitetään kun kaikki kotiutuu.Mielestäni on aika inhimillistä tuntea muutakin kuin vihaa rajun yhteenoton jälkeen,varsinkin kun kyse on omasta lapsesta.

Ja minä komensin ipanat autosta ulos ma-aamuna, sanoin että kyytiin voi pyytää kun osaavat olla tappelematta, eipä pitkään kävelleet, mutta pointti tuli selväksi.
Ja kyllä, pahaltahan se tuntuu, niin itsestä kuin muksuistakin, mutta tilanne purettu samanapäivänä ja ymmärsivät mikä oli tarkoitus ja syy.

Pojalla on varmasti ollut paha mieli......äiti oman lapsensa tuntee. Ja sinulla oli paha mieli. Jospa kävisitte pojan kanssa keskustelun siitä, miksi niin kävi, kun hän tulee koulusta. Näin on varmasti kummallakin parempi mieli sen jälkeen.

Peesi. Ja pitäisi varmaan saada poika illalla aiemmin nukkumaan. Ihan oikein silti, ettet vienyt autolla, varsinkin kun haukkui sinua niin rumasti.

Oi miten tutta!!!
Oma tyttö myös 8v ja KAMALAA aikuistumista ja uhmaa :headwall:

Mutta usko mua: olen tehnyt saman tempun, muutaman kerran ja sitä oli HYÖTYÄ, ainakin muutamaksi päiväksi :whistle: ;)
Eli ei siitä traumoja tule kun ei kerran ottanut opikseen :D

Ja sinäkö et ikinä koskaan kiukuttele väsyneenä ilman syytä kenellekkään?Eikä sinua harmita silloin mikään?Mitä tuossa tilanteessa nyt tein väärin?Poika joutui kävelemään kouluun ja todenäköisesti myöhästyikin vielä.Ja kyllä tästä puhutaan ja selvitetään kun kaikki kotiutuu.Mielestäni on aika inhimillistä tuntea muutakin kuin vihaa rajun yhteenoton jälkeen,varsinkin kun kyse on omasta lapsesta.

Minusta pojalla on kyllä suuret luulot itsestään, pitääkö häntä palvella kuin kuningasta ja syöttääkin oikein ja pyyhit varmaan takamuksenkin? Kun noin sinua haukkuu, että et sinä tee mitään, ja itse sanoo, että ei aio pukea eikä tehdä mitään. Odottiko sinua viel äpukemaan itsensä?

Aivan vilunväreet kulkevat, että joku tyttö valitsee tuollaisen mamman pojan joka ei per.settä pyyhi, itselleen. Saa kuulla läskittelyä ja haukkumista ja ei tee poika varmasti mitän kotona töitä. Ei arvosta naisia yhtään, en kyllä tiedä arvostaako ketäänmuutakaan.

Jos tuolla mallilla asiat, niin pojalle joka päivä tunti pari kotitöitä, tiskejä ym. jotta ymmärtää, että hän on vain ihminen, eikä kuningas, ja jokainen tekee töitä! Ja äiti töihin paapomasta poikaa, kiireesti!

Jos tuolla mallilla asiat, niin pojalle joka päivä tunti pari kotitöitä, tiskejä ym. jotta ymmärtää, että hän on vain ihminen, eikä kuningas, ja jokainen tekee töitä! Ja äiti töihin paapomasta poikaa, kiireesti!

Yhden huonon päivän takia? Se on kiva että isolla osalla kommentoijista ei varmaan ole itselläänkään koskaan huonoja päiviä ja lapsetkin hellan tuuteleita joka hetki.

Höh. Monesti olen laittanut kävelemään, vaikka en ole varma ehtiikö, ja vaikka ei ole edes kiukutellut saati minua haukkunut, mitä en kyllä kuuntelisi. On vain pyytänyt viemään, enkä ole vienyt ja matkaa 2 km.

Kyllä teillä on lellitty poika, kun tuolla tavalla saa puhutella sinua ja sinä vain säälit häntä. Ei tuollaisesta kunnon miestä kasva.

On lellitty minun osalta,tiedän.Mies ei anna mitään periksi ja osaa olla tiukempi.

Ei tarvita edes lellittelyä. Jokainen lapsi kokeilee rajojaan jossain vaiheessa. Onneksi mies heräsi ja otti ohjat, sinä olet ehkä turhan hellämielinen rajojen asettamiseen. Lapsella kun pittäkin olla joskus paha mieli, jotta voisi kasvaa tasapainoiseksi aikuiseksi.

Tosin sinä varmasti hoidat hellimiset ja turvallisen sylin huomattavan hienosti :) Tosin kuulostaa hyvin perinteiseltä tuo työnjako teillä, aivan samalta kuin omilla vanhemmillani. Kunhan et lankea samaan kuin siskoni, joka käyttää kurinpitämiseen "Odotahan kunhan isi tulee kotiin."

Minusta pojalla on kyllä suuret luulot itsestään, pitääkö häntä palvella kuin kuningasta ja syöttääkin oikein ja pyyhit varmaan takamuksenkin? Kun noin sinua haukkuu, että et sinä tee mitään, ja itse sanoo, että ei aio pukea eikä tehdä mitään. Odottiko sinua viel äpukemaan itsensä?

Aivan vilunväreet kulkevat, että joku tyttö valitsee tuollaisen mamman pojan joka ei per.settä pyyhi, itselleen. Saa kuulla läskittelyä ja haukkumista ja ei tee poika varmasti mitän kotona töitä. Ei arvosta naisia yhtään, en kyllä tiedä arvostaako ketäänmuutakaan.

Tai sitten pojalla on vain voimakas tahto. Hän tarvitsee selkeät rajat mutta niiden avulla hän pääsee pitkälle. Kannattaa lukea leijonalapsen kuvaus, välittämättä siitä mikä horoskooppi pojallasi on. http://www.nicehouse.fi/omahuone/astroa/lapset/leijona.htm

Itse pidän mamman poikina sellaisia, jotka eivät äidilleen sano poikkipuolista sanaa ikinä.

Ihan taatusti pojalla on myös paha mieli, mutta ihan oikeesti lapsen ei todellakaan kuulu puhua äidilleen noin. Eli hyvä että et antanut periksi ja sun ehkä pitäis koittaa olla tiukempi lapsen kanssa muutenkin. Johdonmukaisesti rangaistus tuollaisesta puheesta ja käytöksestä.

Tuo on ihan totta että olen ollut lasteni kanssa kyllä liiankin lepsu,kaiken teen heidän eteen jopa autan pukemisessakin toisinaan isoja lapsia*nolo*

Ruoat laitan eteen jne.Itselläni on vaan ollut hurjan kurja lapsuus,mua on pahoinpidelty jne ja mies sanookin että mulla menee sitten aina toisinaan tuo hoivaaminen pikkasen yli..

:hug: Kuule, minä olen ihan samanlainen äiti.

kiitos kaikille viesteistä,kyllä oma olokin on jo parempi.Niille jotka pitävät poikaani kuninkaana en viitsi alkaa paasaamaan mitään,te voitte noin kuvitella.pelottaa vaan miten kohtelette kenties omia lapsianne kun sattuu paha päivä eteen.

Kenenkään pyllyjä en enään pyyhi ja ketään en enään syötä:)Joskus saatan aamuisin sukissa auttaa ,ei pitäis varmaan sitäkään kyllä.

Auttaa usein kyllä juuri tiskeissä,pyykinpesussa ja imuroinnissa.Pihan siivoaa aina leikkien jäljiltä jne.Ja minä olen tälläkin hetkellä töissä:)

Yhteistyössä