Ensimmäinen vanhempainilta jännittää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hi

Vieras
Jännittääkö muita? En edes tiedä mitä jännitän, ehkä sitä, että se on uutta. Mitä siellä puhutaan? Muistuu vaan jotenkin mieleen omasta lapsuudesta ne opettajien puhuttelut omien veljien takia...

Nyt ei ole mitään syytä kai jännittää, ellei sitten tule mitään yllätyksiä. :( :)

Vai olenko vain niin kiltti ja tunnollinen, että pelkään poliisia, opettajia, lääkäreitä ym...

Jos on koko koulun vanhempainilta, niin et joudu pakosti suutasi aukaisemaan lainkaan. Jos on vain oman luokan, niin silloin todennäköisesti joudut kertomaan nimesi ja kenen vanhempi olet =)

Yleensä siellä esitellään koulun henkilökuntaa, kerrotaan erilaisia yleisiä asioita koulusta ja sen toimintatavoista jne. Jos jollain on kysyttävää jostain kouluun liittyvästä, niin silloin voi kysellä.

Meillä oli tiistaina vanhempainilta. Ensin kokoonnuttiin ruokasalissa jossa hörpittiin kahvia ja syötiin pullaa ja reksi sekä muutama muukin opettaja piti kalvosulkeisia.
Sitten siirryttiin "omiin" luokkiin jossa opettaja kertoili omasta luokastaan. Opettaja jakoi myös käyttäjätunnukset sähköiseen reissuvihkoon ja saatiinpa joitain muitakin lappuja.

Mitä siellä vanhempain illassa oman luokan opettajan ja vanhempien kanssa puhutaan?
Itse en ole vielä kertaakaan kehdannut mennä.
Keskustellaanko oppilaitten asioista henkilökohtaisella pohjalla?

[QUOTE="Äiskä";21951439]Mitä siellä vanhempain illassa oman luokan opettajan ja vanhempien kanssa puhutaan?
Itse en ole vielä kertaakaan kehdannut mennä.
Keskustellaanko oppilaitten asioista henkilökohtaisella pohjalla?[/QUOTE]

Kolmen lapsen vanhempainillat olen käynyt eikä koskaan ole keskusteltu henkilökohtaisia. Joskus olen itse halunnut kysyä jotain lapsestani, niin olen sitten tilaisuuden jälkeen jäänyt vielä opettajan kanssa juttelemaan. Mikset ole kehdannut? On ihan kiva nähdä lapsen kavereiden vanhempiakin joskus.