Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Moto76 toivotaan että kaikki menee nappiin ja huomenna pääset aloittamaan piinailun :) Kuulostaa ainakin todella lupaavalle!

Höpsötin, ei ole tyhmiä kysymyksiä :) Ymmärsin lääkärin puheista ettei hän ainakaan usko että tämä tästä kehittyisi ja etenisi normaaliin raskauteen hcg arvot liian alhaiset. Mutta tällä hetkellä ei voi tehdä mitään muuta kuin odottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Höpsötin
Hei uudet ja vanhat tutut !
On ollut pakko pitää vähän taukoa tästä hommasta, jotta pää saa välillä levätä :)
Ensimmäiseksi : Sintu, palstamme perustaja, mitä sinulle kuuluu ?

Moto Peukkuja huomiselle !

Neulatyyny Tsemppiä odotteluun !

ON 2. ICSI tehtiin alkuviikosta, komplikaationa iso verenvuoto vatsaonteloon, jota nyt parannellaan :( Saaliina kuitenkin 1 siirretty alkio ja 8 pakkaseen.
 
Tsemppiä piinailuun Kimalle_74 ja pikaista toipumista komplikaatioista :heart:

(.) Ei ole ovisplussaa, ei inssiä tänään. :( En tiedä ovuloinko olleenkaan tässä kierrossa. Kolme päivää on ollut hailee viiva, joka on haalentunut entisestään :headwall: Ei ole ollut mitään ovulaatio-oireitakaan. Olen In-Tiimissä hoidossa ja sieltä ei ole ehdotettu mitään folliultraa vaan ihan ovulaatiotestin mukaan pitää edetä. Kun olin viime kuussa siellä tutkimuskäynnillä, mulla oli kp 10 folli 17mm ja limis 11mm, ovisplussa oli silloin kp13. Nyt mulla oli eka kerran ne Clomit käytössä, eikä mitään muuta kuin vaihdevuosioireet pukkas päälle. :mad: Jokohan ne vaihdevuodet alko sitten oikeasti?:eek: No, tämmöstä. Ootellaan.
 
KimalleKiitos, pelonsekaisin tuntein mennään. Voisitko/haluatko kertoa tuosta verenvuodosta. Olen nimittäin itse ollut todella kipeä koko viikon, punktio maanantaina. Muistan, kun heräsin nukutuksesta niin anestesialääkäri kyseli gýneltä, näkeekö hän vuodanko johonkin?! Olen miettinyt sitä koko viikon ja nyt siirtoon mennessä ajattelin kysyä sitä, kun siirron tekee toinen lääkäri. Mitä oireita sinulla on ollut? Kivaa, jos viitsit vastata.
 
Höpsötin Kiitokset ! Minulla on muutamassa kierrossa ollut ovis niin nopea, että en ole saanut sitä pongattua kunnolla. Tein testin kerran vuorokaudessa ja noissa tapauksissa viiva lähti vain heikkenemään, vaikka odotin sen vahvistumista. UÄ:ssä kuitenkin näkyi, että ovis oli tapahtunut. Lääkäri sanoi sen olevan normaalia, ovulaatiopiikki voi kestää joskus vain hetken. Voisiko sinulla olla sama juttu ?
Moto Verrattuna ensimmäiseen punktioon olin minäkin selkeästi kipeämpi. Ekan päivän tuntemuksia en osaa verrata, kun sain kipulääkettä, mutta toisena päivänä eron kyllä huomasi. Vatsa oli myös kovasti turvoksissa ja ilmaa kertyi mahaan koko ajan, suoli ei tuntunut vetävän. Siirron yhteydessä tehtiin sitten UÄ, ja siellä näkyi iso verenvuotoalue, joka on kohtuakin kookkaampi. Näkyvää vuotoa oli myös ensimmäisenä päivänä enemmän kuin ekalla kerralla, mutta se loppui kyllä toisena päivänä.
 
Kimalle kiitos infosta :) Mulla oli kuulemma ollut hieman vuotoa, joka saatiin painamalla
loppumaan. Ja samaa sanoi lääkärikin, että kivut vaihtelevat hoidoittain, pääasia on että nyt ovat vähenemään päin.
Siirto on siis tehty 2 siirrettiin ja nyt sitten odotellaan :) Viikko on ollut niin raskas, että ei oikein osaa vielä iloitakkaan, mutta eiköhän se tästä lähde taas.
Höpsötin mulla oli silloin kanssa sama kun tikuttelin luomuyrityksissä, että aina viiva ei vahvistunut, eli ovis taisi mennä nopeasti ohi....Itse kävin silloin clomien kanssa ainakin jossain kierrossa ultrassa juuri sen takia, että lääkäri näki toimiiko clomit. Höh harmillinen tilanne sulla!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Moto76, mahtavaa, että sait kaksi kyytiin :cool:b Olikos ne vielä blastoja? :confused:

Voi olla, että se ovis sitten meni tai jäi välistä :whistle: Ollaan kuitenkin pupuiltu oikeaoppisesti joka toinen päivä, ja jopa ihan halutkin on ihan oikeita. Yritän, ettei tämä lapsen yritys tappais ihan tuota seksielämää. Viime kuu oli aika ankeeta sillä saralla, kun vain mietin sitä just oikeeta ajankohtaa ovistestit kiihokkeena. . Nyt kun oli tuo inssi suunnitelmissa, niin ei tarvinnut stressata pelkkää kotisiemennyksen onnistumista :LOL:

Minullahan on se pieni polyyppi ja poistatan nyt sen. Tänään lääkäri laittoi lähetteen. Kahden kuukauden sisällä operoidaan. En tiedä, että jatkaisiko noita hoitoja vasta sen jälkeen, kun on semmoinen olo, että tuo vaikuttaa onnistumiseen. :confused: Jos koittais mahdollisimman normielämää elellä siihen asti ilman paineita..
 
Höpsötin eivät olleet vielä, lääkärin mukaan viittä vaille?? Mitä se sitten ikinä mahtaa tarkoittaa :)
Pääasia, että teillä on ollut yritys koko ajan päällä :) Eli jos se ovis on ollut niin mahikset teillä sitten ainakin on!
 
Hei uudet ja vanhat tutut !
On ollut pakko pitää vähän taukoa tästä hommasta, jotta pää saa välillä levätä :)
Ensimmäiseksi : Sintu, palstamme perustaja, mitä sinulle kuuluu?
Hei Kimalle_74!
Mulla ihan samanlaiset aatokset ollu ku sulla eli viime kertaisen epäonnistuneen hoidon jälkeen kunnon irtiotto koko hoidoista, jotta sekä kroppa että mieli pääsee tervehtymään.
Mulla nyt käytössä Yasmin-pillerit seuraavaan hoitoon saakka, joka tarkoitus toteuttaa kesäkuussa.
Nuo e-pillerit ehkäisevät endon kasvamista tämän hoitotauon aikana.
Minullahan tuo endo on tehnyt tuhojaan jo aikalailla joten suotavaa olisi että tilanne pysyisi suht ennallaan seuraavaan hoitoon asti...

Olen kyllä käynyt aina välillä katsomassa mitä teille tänne palstalle kuuluu ja samalla päivittänyt listaa, mutta jotenkin en vaan ole jaksanut kommentoida kenellekään.

Joten vaikka nyt hiukan olenkin taustalla, niin seurailen kyllä teidän kaikkien kuulumisia ja peukuttelen kaikkien puolesta ja toivon onnistumisia ja ilon kyyneleitä tähänkin ryhmään.
Aika hitaastihan noita plussia ropisee, mutta jospa tämä kevät saisi aikaan sen plussa-aallon, kun mieli virkistyy muutenkin, pitkän ja pimeän talven jäljiltä.

Tsemppiä siis kaikille tällä hetkellä hoidoissa oleville ja varsinkin jo piinapäiviin edenneille! :heart:
T. Taustailija Sintu74 :)
 
Viimeksi muokattu:
Sintu, mukava kuulla sinusta ja kiitos että jaksat päivitellä etusivua! Kunnon irtiotto hoidoista on todellakin välillä tarpeen, saa edes vähän aikaa elellä normaalia elämää...

Neulatyynylle jaksamista piinapäiviin, jotka vaan jatkuvat. Toivotaan kuitenkin vielä ihmettä!

Kimalle, tsemppiä piinapäiviin ja pikaista paranemista muuten!

Jenksulalle ja Motolle myös onnea piinapäiviin!

Höpsötin, mikä kp sulla on menossa?
 
Kiitos kaikille tsempeistä !

Moto Tarrasukkia ! Piinaillaan sitten samaan tahtiin ;)

Sintu Oli kiva kuulla sinusta ! Oman väsymyksen tunnistaminen ja sille tilan antaminen on tärkeää. Itse joudun kyllä tämän jälkeen pitämään taukoa, vaikka pakkasessa onkin paljon alkioita. Jo pelkkä klinikan näkeminen viime viikolla alkoi niin tympiä, että huomasin jatkossa tarvitsevani kyllä taukoa. Elämä on viimeisen vuoden pyörinyt niin tiiviisti tässä hommassa, että alkaa jo normaali arki unohtua. Tämän hoidon pusersin, koska kevään myöhempään aikatauluun olisi ollut hankala saada punktiota järjestettyä. Mutta kirjoittelehan taas, kun siltä tuntuu :heart:

ON Testipäivä on 27.3.2012, mutta koska olen taas reissussa, en pysty verikokeeseen taaskaan menemään. Täytyy siis tehdä virtsatesti pari päivää siitä eteenpäin. Viimeksi sain haamuplussan verikoepäivää edeltävänä päivänä, mutta vuoto alkoi verikoepäivänä. Jos nyt malttaisi testata vähän myöhemmin, niin ei nousisi turhia odotuksia mistään haamuplussista :snotty:
 
Sintu testipäivä on 30.3. Eli aika myöhään käskevät testaamaan vasta, koska se ón kahden viikon päästä siirrosta, mutta alkiot olivat viisipäiväisia. No tällä klinikalla mennään liusketesteille eli haluavat varmaan vaan varmistella, kun verikoetta ei oteta.
Vasen munasarja nippailee vieläkin aika kipeästi, mutta ekaa päivää viikkoon olen ollut koko päivän jalkeilla, joten eiköhän se tästä:)
Kimalle sukkia myös sinne :) Olet oikeassa tauon suhteen. Viime kierrossa oli mulla pas ja nyt ivf hoito ja tuoresiirto ja nyt tosiaan tuntuu, että jos nega tulee niin ennen passia ainakin yksi tai kaksi kk väliä. Ei tässä tosiaan ole mitään muuta elämää!
 
Täälläkin olis testipäivä tuo 27.3 mutta meinasin kyllä testailla jo aiemmin halpiksilla:p ja ist varsinaisena päivänä sit apteekin omalla. Se on mulla näyttäny aina oikein ilman viivanpaikkoja tai muitakaan ylimääräsiä.
olo on kyllä aivan totaali oireeton. Ei ees tissit oo kipeet. Tänään on kyllä ollu aika menkkamaiset olot. Muniksia vihloksinu. Nyt illallakin vaikka vaan istuskelis. On niinkun niiiiiiin negaolo ettei edes viimeks ollu näin nega vaikka olikin. Voisko joku tainnuttaa minut muutamaks päiväks :x
 
Heipparallaa! Sintu jo hätisteli mua tuolla toisaalla tänne kertomaan kuulumisiani, joten täällä sitä nyt sitten taas ollaan :) Tuttuja nimiä enimmäkseen täällä näyttää vielä pyörivän, joten joku ehkä muistaakin mut. Plussasin siis tammikuussa, mutta se raskaus meni kesken, ja yritys on sitten sen jälkeen jatkunut. Keskenmenon jälkeen meille on ehditty tehdä yksi inssi ja yksi ivf, joista kummastakaan ei tulosta. Ivf:ssä ei jäänyt mitään pakastettavaa, joten uusi rundi alkaa todennäköisesti sumutteluin tämän kierron lopussa. Keskenmenon jälkeen meni aika pitkään melko apeissa tunnelmissa enkä sen takia halunnut tulla tänne "vanhaan" porukkaan tuomaan huonoja ja ankeita uutisia ja pilaamaan niillä muidenkin fiilistä, vaan oon lähinnä kirjoitellut tuolla kuumeilupuolella, keskenmenon jälkeen kuumeilevien ketjussa. Tunsin jotenkin saavani parhaan vertaistuen siellä. Nyt alkaa se kokemus olla sen verran taustalla, että on taas ollut kiva kirjoitella muissakin ketjuissa :)

Nyt siis tilanne on se, että viikon päästä on seuraavaan ivf:n suunnittelukäynti ja todennäköisesti siis aloitetaan pitkän kaavan sumut tämän kierron lopulla sitten. Tässä kierrossa oon muuten vaan lepuuttanut ajatuksiani tästä hankkeesta, tosin ovistikkuja tilasin ajanvietteekseni, kun en oikein koskaan elämässäni oo kunnolla ovista tikutellut. Olishan se hauskaa plussata luomuna - meille on nyt tehty neljä hoitoa, ja ainoa plussa on tullut niiden välillä siinä yhdessä hoidottomassa kierrossa :)

Mut voi siis lisätä takaisin listallekin, eli ikää 35v ja nyt meneillään kp6/28-30.
 
ON Aika kuluu hitaasti, mutta varmasti. Koitan parhaani mukaan olla ajattelematta mitään oireita suuntaan tai toiseen. Ainut ikävä uusi puoli on päänsärky, joka alkoi jo eilen eikä loppua näy.
Scarleth mukava kuulla, että olet jo vähän toipunut keskenmenosta. Välillä sitä itsekkin miettii, etteivät ne kaksi viivaa testissä vielä mitään lupaa, mutta harva varmaan pystyy olemaan innostumatta, kun ne saa. Välikuukausi tekee varmasti hyvää ja sitten taas uuteen hoitoon:)
Jenksula mitkä fiilikset siellä?
 
Moto76, jokseenkin täälläkin aika kuluu niiiiin hitaasti. Viikko vasta menny ja toinen pitäis vielä jaksaa. Miehelle tänään ilmotin että testailen sit perjantaina (pp10) eka kerran. Ei kuulemma käy mutta eihän sitä hältä sen kummemin kysellä:LOL: jos ei haluu tietää tulosta sillon pitäkööt aamulla korvat ja silmät kii sen aikaa kun minä testaan :p Oikeesti tekis mieli kyllä testata jo huomennakin (pp8) ja siitä sit joka toinen päivä. Mut en tiiä. Se voi olla että sortuu jos saa miehen taivuteltua :ashamed:
Oireita.. no eipä juurikaan ole. Äkkiä sängystä noustessa repee koko alamaha. Tissiarkuus on palannu ainakin osittain, tänäänkin vasta illasta kipeet. Niskaan on tullu pari hervotonta finniä. Siinäpä ne sit on. Toisinaan paleltaa ja toisinaan ei :) ja nytkin nenässä tunne että kipeeks tulis. niiin ja huimaus on hävinny. Ei huimaa enää niin usein eikä niin kovasti kun tossa lugejen alkuvaiheessa.
Siinäpä ne sit onkin mitä on, ota noista nyt sit juuta taikka jaata.

Muoks! Närästääkin aina välillä ihan kivasti:x
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoiset terveiset kaikille!

Sintu oli kiva kuulla sinunkin kuulumisia :) Olenkin miettinyt monta kertaa, että mitä sinulle mahtaa kuulua! Tauko tekee välillä oikeesti hyvää. Olen omalta osalta huomannut, että hoidon ollessa päällä jotenkin on vaikea keskittyä muuhun elämään vaikka pitäisi. Silloin, kun ensimmäiseen hoitoon lähdin niin ajattelin, että katsotaan nyt miten käy, jos on käydäkseen..nyt tämä jotenkin imee kaiken muun energian ja ajatus pyörii vaan epätoivosemmin lapsettomuuden ympärillä.

Täällä tosiaan edelleen odotellaan ja odotellaan. Aamulla kävin verikokeissa..taas. Nyt odottelen puhelinsoittoa polilta. Oireita ei juurikaan ole. Välillä on etovaa oloa ja paleltaa, mutta vuotoa ei ole vieläkään tullut. Todennäköisesti joudun tyhjennykseen. Toivon, että ehtis yhden PAS:n ennen kesätaukoa. Sitten täytyy sanoa omalta osalta, että onneksi tulee kesätauko.

Tsemppiä piinailijoille kovasti!!! Moto, hitsi minä jännitän sun tuplia :)
 
Täällä pp6 ja mieliala vaihtelee ylös alas. Nyt olen yllättävän hyvin pystynyt olemaan tarkkailematta itseäni, kaiken maailman oireita on, mutta niin on ollut aiemminkin eli ovat varmasti lugejen aiheuttamaa. Koska meille tehtiin pitkä viljely, ajattelin alkaa viikonvaihteessa testailemaan niin mahdollinen nega ei tuntuisi niin pahalta... Viime passissa tein samoin ja ehkä pettymys ei ollut niin suuri, kun ei odottanut sitä testipäivää. Luulisi, että jotain haamuviivaa tulisi jo paria päivää ennen. No tiedä häntä.

Neulatyyny pidän kanssa peukkuja, jos se sittenkin olisi.... onko normaali raskaus sitten täysin poissuljettu?
Jenksula onneksi voidaan tosiaan testailla sanoivat miehet mitä tahansa :) Mulle on kaikkien oireiden lisäksi tullut ihan kamala väsymys, mutta musta tuntuu että olen herkistynyt kaikille hormoneille niin paljon, että kaikki miljoona oiretta tulee mitä tuoteselosteessakin lukee :) Meidän piinailu se vain jatkuu :)
 

Yhteistyössä