Ensimmäistä kertaa paloi pinna joululomalla

• Viestiketjun aloittaja zigzag
  • Ensimmäinen viesti
zigzag
Ja mistäpä muusta kuin syömisestä.Muuten lapset ovat leikkineet ihanasti ja sovussa.
Mutta kun mitään ruokaa eivät syö. Aina on pahaa. Eivät tykkää.
Hermo meni ja sanoin, että jos ei lautaset tyhjene, niin karkkipäivää ei ole tällä viikolla.
Ja minä kun vannoin, ennen lapsia, että en ala samanlaiseksi kuin oma äitini, pakottamaan lapsia syömään.
Itse ole nollut huono syömään. samoin mies.

Viikko oltu joululomalla, vähn reilu, ja lapset ovat syöneet, muroja, maitoa, mehua, herkkuja, joitakin hedelmiä.

zigzag
Mietin, että pitäisiköhän ne viedä lääkäriin. Esim. oli pitsaa iltaruoaksi. pari suupalaa söivät ja samaa ollut koko joululoma. siis lusikallinen menee ruokaa.
Voivatko pysyä terveenä ja miten pitkään esim. koululainen tuollaisella ruokamäärällä. Hermo alkaa olla kireänä. Ja minä lapsena päätin, että jos saan lapsia, en koskaan ala pakottaa vaan ruokailut pysyvät normaalina juttuna. Se tarjotaan ja jos ei syödä, se korjataan pois. Mutta kun eivät syö mitään.

tänäänkin ennen sitä lounasta, oli oikein selvästi jo kiukkua ilmassa, niin nälkä oli, mutta silti ei kelvannut. Voi helve...

meillä ei ole pakolla eikä kiristämällä syöty.lapsilleni olen syömättömyydestä todennut: mulle ei jää nälkä,vaikka te ette söisikään.jos eväs ei ole kelvannut,olen korjannut pois ja sitte on katottu seuraavalla ruoka-ajalla asia uudelleen.ja niin on kelvannut kalat ja hernekeitotkin :) ja jääkaapin ovea olen pitänyt silmällä,että sieltä ei mitään naposteltavaa haeta!

hr
No kaikki lomat meni meillä just nuin, mut jätin lounaan pois ja annoin tilalle pienet jogurtit. Kylläpä oli nälkä ku seuraavaa ruokaa tajos. Ja se itku ja kiukku pysy pois. Siis saivat aamupalan ja välipalan, mut lounaan jätin tavallaan pos..

Yhteistyössä