Ensimmäisen kerran myin huutonetissä tavaraa ja ongelmaksi muodostuu postikulujen laskeminen.

Esimerkiksi mulla on tossa vajaa 400g (kotivaa`alla punnittuna) painava riippumatto, meneekö se kirjeenä vai maksikirjeenä?
Ilmoitin ostajalle sit pienemmän eli kirje-summan ku en kehtaa liikaa pyytää jos sit meneekin halvemmalla... Mut tosiaan oli outo ku en löytänyt ainakaan nopeeta vilkaisemalla kirjeen maksimi kokoa, painonhan sinne laskuriin saa näppärästi laitettua, siinä ei mitään ongelmaa.
 
kirjeen max mitat on 3cm x 25cm x 40cm

Monet tekee niin että perivät isommat kulut jos ei varmuutta ja postituksen jälkeen tarvittaessa palauttavat ylimääräiset, minusta hyvä noin.

Riippumatto ei varmaankaan mahdu kirjeenä menemään, eli maksikirje tai paketti.

Jos tavara ei mahdu kirjeeseen, ja painaa yli 500g niin silloin maksikirjettä edullisempi on postipaketti (alle 2kg), se maksaa 8,50?
 
minun tapani tämä yleensä
Itse myyn yleensä niin, että huutohinta sisältää postikulut, koska on tosiaan hankalaa välillä tuo tarkan hinnan määrääminen. En edes vaakaa omista. Ja ylimääräisten palauttelu kuulostaa vähän työläältä. Ja jos itse ostan jotakin, niin kuitenkin ne postikulut on aina otettava huomioon. Jos tavara maksaakin vaikka vain 3e, mutta postikulut on 6e niin 9e sitä joutuu kuitenkin maksamaan.
 
narsku
Minä teen sillain, että ilmoitan kohteessa postikulut, että esimerkiksi 6?.
Se huutaa, kuka huutaa.
Pääasia on kuitenkin, että ilmoitat postikulut etukäteen, niin ei ostaja voi narista sen suuruudesta yhtään mitään.
Ja tuleehan postitukseen välillä muitakin kuluja, kuin pelkästään se postimaksu (mm. paketoimiskulut, kuljetusmaksut jne.), niin mieluummin otan postikuluja 2? yläkanttiin, kuin alakanttiin.
 

Yhteistyössä