Ensimmäinen kännykäsi?

• Viestiketjun aloittaja "Ellu"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24679874]Ringo vuonna -96[/QUOTE]

Oliko se niin, että tohon ringoon sai talletettua vain muutaman numeron? Ja siinä oli joku ihan oma liittymänsä? Mä muistan kun kavereilla oli tällaisia ja nää oli kivan värisiä :)

"vieras"
Eka oma oli Nokia 6110. Siskon kanssa oli sitä ennen pari yhteistä kännykkää. Ensimmäinen yhteinen tais olla Nokia 5110. Onneksi sain oman, koska sisko suuttuessaan heitti kännykän maahan/lattiaan.

Mulla myös kävi niin kerran, että olin humalassa jättänyt kännykkäni baariin. Tuttu portsari kertoi, että olin laittanut sen osiksi ja heittänyt roskiin, tietenkin sim-kortteineen. Itsellä ei mitään muistikuvaa, mutta eikun vaan uuden kännykän ostoon.

Ensimmäistä en muista, se oli semmoinen NMT puhelin eli ts. mitään tekstiviestejä siinä ei ollut saatika näyttöä. Vuosi 1994 tai ´95

Eka "oikea" kännykkä oli Nokian 1610, vuonna 96 ta 97, vaihdoin kun sai "hillittömästi" puheaikaa kun toi vaihdossa toimivan puhelimen.

ensimmäisiä taskuun mahtuvia motorolan puhelimia joskus -90 luvun alussa. siinä ei ollut edes näyttöä. vilkkuvia valoja vaan.
akun tilalle oli patterikotelo jos ei saanut ladattua akkua missään.

Meinasin sanoa ensin, että joku Nokia johon sai värikuoret, mulla oli keltaiset kuoret.
Mutta ihka ensimmäinen oli kuitenkin Ericson, isä voitti sen jostain arpajaisista ja mä sain sen käyttööni... Olisko ollut jotain -96, -97 en muista.
Sitten hankin tuon Nokialaisen ja oli tosi kallis, maksoi monta tuhatta markka" hankkia" se mahdollisuus lähettää tekstiviestejä.

Huom harmaana
Eka oma oli joku Ericsson, jossa oli yksirivinen näyttö. Vuosi oli varmaan 1997.
Meillä oli myös isällä ARP autossa ja sitten meillä oli sellainen järkyttävän kokoinen "kannettava" NMT.

"vieras"
Seurusteltiin miehen kanssa. Mies oli armeijassa ja mulla ei opiskelukämpässä puhelinta. Kerran viikossa sit kävelin lanttiluuriin soittamaan miehelle. Siellä sit mieletön jono odottamassa omia puheluita niin ehdittiin vaihtaa se kaks sanaa ja sai lopettaa.
Mies sit osti mulle kännykän. Oli Nokian 1610 ja sellasen marjapuuron väriset kuoret. Oli mulla vuosia.

"minä vain"
Joku Nokialainen se oli. Vuosi oli muistaakseni 1999 tai 2000 kun sain sen ja vähänkö noin 17-18 vuotiaana. Muistan kuinka ihmeelliseltä tuntui, kun sillä kännykällä pystyi lähettämään ja vastaanottamaan tekstiviestejäkin. Pelejä siinä ei ikävä kyllä ollut ja olikin kateellinen kavereille, joiden kännyköissä oli pelejä.....

Yhteistyössä