Ensikengät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ensiaskeleet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 23:23 Ensiaskeleet kirjoitti:
Minkä kokoiset ensikengät teillä oli/on?

Millaiset ne oli/on?

Olivat kenkäkaupasta ostetut. Merkkiä en muista, mutta hyvät olivat. Koko taisi olla 19 tai sinnepäin. Luottaisin kenkäkaupan myyjään. Siellä on asiantuntemusta.

Meidän neidillä oli kokoa 21 olevat kangaskengät, ostettu Stockmannilta, taisivat maksaa noin 10 euroa. Tyttö tosin lähti kävelemään jo 10 -kuisena , joten kunnon kengät piti saada, joilla ensin harjoiteltiin sisällä ja sitten siirryttiin ulos.

Meidän neidin Kavat ovan kokoa 20 ja ne ostettiin kun tyttö 11 kk vanhana alkoi kävellä tukea vasten. Samat kengät ovat käytössä nyt 1 v ja 1 kk. Kengät ovat tarralliset, tukevat nahkakengät.

Minä selvittelin kenkäasiaa enemmänkin kuukausi sitten kun ostin omalle pojalle popoja. Kenkäkaupan myyjä suositti etsimään kengät, joissa irrotettava pohjallinen. Sen avulla helppo mitata oikea koko, pohja pois ja jalka sen päälle. Varpaiden eteen saa jäädä sormen leveys tyhjää tilaa, silloin kenkä on sopiva ja jalalla on tilaa liikkua. Liian iso kenkä ei saa olla. Erityisesti ekat kengät on tärkeää olla sopiva, kenkien kanssa kävely kun on muutenkin vasta taapertamaan oppineelle uusi (ja ainakin meillä, karmea) kokemus. Myyjä neuvoi myös kokeilemaan kantapään ylöosaa, sen täytyy olla kova, mutta kengänpohjan vastaavasti taipuisa.

Minä ostin kotimaiset ensiaskel-kengät ja maksoin 59?. Ovat nahkaiset, nauhakengät, meillä poika saa tarrat itse auki. Koko on 20, kumpparit ovat kuitenkin (villasukan takia) 2 nro isommat. Kesäksi ostamme vielä avonaiset sandaalit ja näillä kolmella kenkäparilla uskomme selviävämme siihen saakka kun jalka kasvaa seuraavaan kokoon. Lapsen jalka kasvaa tavallisesti 2 nroa puolessa vuodessa. Turhan monia popoja ei siis kannata hyllyyn hankkia pölyttymään.

Ja se kengillä kävely - alkujärkytyksen jälkeen sujuu jo mainiosti :)

meillä kavatin mokkaiset nahkakengät koko 22..ostettiin 11kk!
lisäksi ostin lekakrit kokoa 22..noi kavatin on aika hiostavat lämpimillä (mutta ei vielä sandaali ilmoilla).
lisäksi on kontion saapaat kokoa 21! kaikilla muilal tykkää kävellä oikein aplon mutta noi saapat on nyt vasta alkaneet pysyä kunnolla jalssa..tahtoivat ainalähteä kun neiti kaatui.

lisää kokemuksia ensikengistä???

Olemme itsekin vasta hyviä kenkiä etsimäss.Poika ottaa vasta muutamia askelia, mutta ensiaskelkengät pitäisi ostaa piakkoin.Onko järkevää ostaa nyt kesää vasten kunnon kengät vai ensiaskelsandaalit?Tosin onhan kesälläkin kylmiä päiviä, mutta tuntuu siltä, että nahkakengät kesäksi eivät sovi meidän todella hikoilevalle pojalle.Mitä mieltä asiasta?

tiedosta kiitollinen mamma

Meillä oli nahkaiset, nauhalliset ensiaskelkävelykengät kokoa 20. Ostettiin ne lastenkenkäkaupasta. Olivat kyllä oikein hyvät, mutta eihän niiden käyttöikä järin suuri ole. Palvelivat jokusen kuukauden ja sitten olikin jo talvikenkien aika. En itse ostaisi vasta kävelemään oppineelle kenkiä, joissa on avonainen kärki. Voi olla hyvin nopeaan varpaat verillä...

Mä ostin Tepsut ensikengät kokoa 21,nahkaiset tarramalliset. Poika on nyt 1v2kk ja kävellyt 11 kk asti. kesäksi ostin myös sandaalit. Hyviin ensikenkiin kannattaa satsata ,niin ei tule myöhemmin hankaluuksia jaloille.Poika tottui heti kenkiin ja tarrat ovat nyt kovassa testissä,kun osaa niitä itse avata ja laittaa kiinni...

Me hankittiin tytölle ensikengiksi eccot kokoa 20,hyvän malliset,helppo laittaa jalkaan,tukevat nilkasta,kärjet vahvistettu samalla materiaalilla kun pohjat(meillä pääasiassa kontataan vielä)...Saa pyyhkäsemallä siistiksi hiekkalaatikon jäljiltä...ja tyttö oli 10kk kun hankittiin ne...

Meillä ensikengät olivat kokoa 20.Mun tuttu on fysioterapeutti ja hän suositteli Davis merkkisiä kenkiä(Andiamot myy).Nätit punaiset nahkakengät löyty,tukevan tuntuiset,tarrakiinnityksellä.

Yhteistyössä