Ensiaskelkengät??

Missä vaiheessa lapselle kengät jalkaan? Sit ko rupeaa konttaamaan vai sit vasta ko kävelee?

Koska kesä tulossa, varmaankin saa ostaa sellaset ihanat ja tukevat sandaalit? Vai mitä mieltä olette? Mulla esikoinen siinä vaiheessa, että kankäasiaa oon alkanu miettiin.. Kiitos vastaajille jo etukäteen :flower:

Täsmentäisin, että sitten kun konttaa, kävelee tuettuna ja möyrii ulkona. Tossuilla on ikävä kontata hiekkalaatikossa tai kävellä taaperokärryllä. Ei kannata ostaa kovin etukäteen, jotta on oikean kokoiset, mutta kyllä kohta alkaa olla hyvä aika ulkoilla. Meillä oli talveksi ostettu talvikengät, joten niillä mentiin tämä kurja aika. Unohda kumpparit aluksi, vasta ensi syksynä harkitse niitä.

Mä pistin neidille kengät jalkaan ulos heti kun rupes nousee tukia vasten ylös. Tais olla 7kk. Kaverilta ostin käyttämättömät Tepsun talvikengät. Niillä mentiin vielä muutama viikko sitten ja nyt oli alennuksessa Tepsun kevätkengät ja ne kävin ostaa. Sen verran reilut ostin, että mahtuu vielä villasukka kenkään. Jospa toi ilma lämpenis niin ei tarttis niitäkään enää käyttää.

Ekat kengät ostettiin, kun poitsu oppi seisomaan tukea vasten eli vajaa vuoden ikäisenä.
Kuomat ostin nyt talveksi. Kevääksi ostimme Tepsun tehtaanmyymälästä nahkakengät ja
Prismasta lenkkarit hiekkalaatikolle.
Kesäksi käymme taas ostamassa kunnon sandaalit Tepsun tehtaanmyymälästä.

Meillä ostettiin ensikengät Stockmannilta kun rupesi ottamaan askeleita sisällä tukia vasten. Ulkona meillä käytössä kumisaappaat vaikka hän konttaa vielä ulkona. Näin ei äidin tarvitse olla koko ajan pesemässä tossuja ym :LOL: kun jalat pysyvät kuivina, oli sää mikä tahansa. Tottakai kesälämmöllä sitten käytetään kenkiä tai sandaaleja ulkona.
Mielestäni on parempi että lapsi tottuu käyttämään kenkiä alusta pitäen ja samalla ne tukevat pientä hentoa nilkkaa.

Yhteistyössä