ensi yönä mä häivyn ja jätän mieheni ja lapseni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja venla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valtakunnallinen kriisipuhelin
01019 5202

Pikkulasten vanhemmille tarkoitetusta tukipalvelusta voisi olla myös hyötyä:

Lisätietoja (09) 6127 102 (ma klo 10-11.30 ja ke klo 13-14.30)

http://www.vaestoliitto.fi/pikkulasten_vanhemmat/yhteystiedot/

ei ole ikinä vauvan vika että äitiä väsyttä.lupaan että kadut .ne on pieniä vaan hetken ja et voi vaan olla ja ei oollaäiti.itsepä valitsit pitää lapsesi ,kanna vastuu

ihan turha länkyttää väsähtäneelle ja epätoivoiselle ihmiselle siitä että muutkin on yksin :headwall:

Mikään ei ole törkeämpää kuin mennä kertomaan pulassa olevalle ihmiselle siitä kuinka itsellä menee vielä huonommin..

MMutta ap, soita oikeasti ensin vaikka neuvolaan, tk-päivystykseen tai jotain ja hanki apua että saat levättyä ja selviteltyä tilannetta

Niin ja jos mies on koko ajan töissä, niin miten se noin yhtäkkiä saa järjestettyä lapsenhoidonkin? Lapsi tuossa kaikista eniten kärsisi, ajattele nyt vähän, sehän teistä kolmesta kuitenkin taitaa kaikista eniten syytön tuohon tilanteeseen olla?

Mutta jos lähdet, niin älä tule sitten tänne itkemään, ettei enää huolitakaan takaisin sitten joskus jos/kun olisit valmis palaamaan perheesi luo. Ja voisin kuvitella, että tuollaisen ratkaisun jälkeen on mies aika vahvoilla jos joskus pitää neuvotella huoltajuusasioista. Mutta toisaalta, eihän sinua näköjään kiinnosta lastasi huoltaa nytkään, miksi sitten myöhemminkään?

Ratkaisuja on vaikka miten paljon jos niitä haluaa miettiä. Ihan viisaitakin, usko pois.

Mahdoton ajatus ylipäätään, että joku voisi yksin ilman neuvotteluja tehdä toisten puolesta ratkaisun joka on kaikille paras.

Ja tässä tapauksessa tuo ratkaisu ei olisi paras edes yksistään itsellesi. Miten oloasi voisi helpottaa se että olet salaa jossain, miten lepäisit? Jos olet yksinäinen ja vailla tukea, ei sitä ainakaan sillä saa, että poistuu paikalta ja tekee tekoja joita ei voi ymmärtää vaikka haluaisi.

Jos mies on samaa mieltä, että voit mennä, niin silti vastuu lapseen vaikuttavista ratkaisuista on edelleen itselläsi. Turha vedota, että parempi lapsella ilman äitiä kuin äidin kanssa joka ei jaksa. Ei ole pakko jaksaa, mutta ei ole lapsen tehtävä maksaa siitä. Silloin on järjestettävä lapselle hyvät olot ja romahdettava vasta sitten. Ja yritettävä tehdä se niin, ettei lapselle jää kyseenalaiseksi se rakastaako äiti silti.

imetatko viela+?? osaako vauva juoda pullosta...jos EI niin miten luulet etta vauva parjaa!!!!??? Ethan VOI vaan jattaa lastasi oman onnensa varaan!!!! Vaikka isa on siina niinlapsi TARVITSEE aitia!! Ajatteletko ollenkaan lastasi...miksi teit lapsen???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
on sinä taas hyvä äiti. minkä takia te niitä lapsia teette kun ette niiden kanssa jaksa olla?

minkähän takia tosiaan niitä lapsia tehdän... hmm... mietihän sääkin sitä!! hyvä jos sinä et ikinä ole väsynyt ja jaksat aina touhuta ja mennä lapsen mukana!! sinähän olet ihan hyvä äiti, hyvä hyvä!

joskus vain on niin väsynyt, ettei jaksa enään!! Mutta apua pitää osata hakia/pyytää. Ja omaa aikaa varmasti saat ap, kun kerrot miehellesi kuinka väsynyt ja lopen uupunut olet, voimia sulle :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja toinen väsynyt äiti myös:
on sinä taas hyvä äiti. minkä takia te niitä lapsia teette kun ette niiden kanssa jaksa olla?

minkähän takia tosiaan niitä lapsia tehdän... hmm... mietihän sääkin sitä!! hyvä jos sinä et ikinä ole väsynyt ja jaksat aina touhuta ja mennä lapsen mukana!! sinähän olet ihan hyvä äiti, hyvä hyvä!

joskus vain on niin väsynyt, ettei jaksa enään!! Mutta apua pitää osata hakia/pyytää. Ja omaa aikaa varmasti saat ap, kun kerrot miehellesi kuinka väsynyt ja lopen uupunut olet, voimia sulle :hug:

tottakai oon väsynyt välillä yms, mutta kun on vaan pakko jaksaa, onhan siinä kyseessä oma rakas lapsi! ei tulisi ikinä mieleenkään tuollasta mitä ap miettii, sen verran hyvä äiti olen! en voisi koskaan hylätä lastani! apua pitää osata hakea ajoissa!!

Hei!

Mulla tuli tästä aloituksesta sellainen olo etä ap on todella väsynyt, ja jotenkin kuulosti siltä että et oikeasti halua lähteä ja jättää lastasi. Uskon että haluat että me saadaan puhuttua sinulle järkeä ja käännettyä pääsi. En usko että oisit muuten kirjoittanut tänne. Älä hyvä ihminen tee tuollaista virhettä mitä aivan varmasti tulet katumaan. Puhu miehesi kanssa ja mene vaikka vko:n lopuksi jonnekkin rentoutumaan, niin että saat levättyä. Monesti vain muutama tuntikin yksin tekee oikein terää ja tulee ihan erimielellä kotiin =) Uskon että kaikkia äitejä väsyttää aina joskus, sehän kuuluu vauva-arkeen. Kerro miehellesi että olet jo niin epätoivoinen että mietit jo lähteväsi kotoa, ehkä hän silloin havahtuu että nyt oikeasti tarvit jo vapaa-aikaa. TOIVOTTAVASTI tulet toisiin aatoksiin...

tottakai oon väsynyt välillä yms, mutta kun on vaan pakko jaksaa, onhan siinä kyseessä oma rakas lapsi! ei tulisi ikinä mieleenkään tuollasta mitä ap miettii, sen verran hyvä äiti olen! en voisi koskaan hylätä lastani! apua pitää osata hakea ajoissa!!

no ei tulisi mullakaan mieleeni hylätä lastani sen takia etten jaksa! enkä ole yhtään samaa mieltä ap:n kanssa että pitäisi karata, vaan hakea apua. mutta ajoinkin takaa että sun kommenttis oli aika tökerö...

Hyvästä äitiydestä on ehkä vähän sopimatonta kuitenkin puhua jos ihminen on vaipunut depressioon jossa koko minuus on alkanut hämärtyä ja haluaa paeta omaa elämäänsä. Sitä voi olla hyvä äiti myös sellaisessa tapauksessa kun jättää lapse toisen huostaan. Sellainen tulee kuitenkin yrittää tehdä oikein, ei aiheuttaa vahinkoa itselle ja muille.

no ei tulisi mullakaan mieleeni hylätä lastani sen takia etten jaksa! enkä ole yhtään samaa mieltä ap:n kanssa että pitäisi karata, vaan hakea apua. mutta ajoinkin takaa että sun kommenttis oli aika tökerö...

no mun mielestä ap ei vaikuta kovin hyvältä äidiltä kun on lapsensa hylkäämässä. että minkä takia tehdä niitä lapsia jos ei niiden kanssa jaksa olla? mitä tökeröä tuossa on?

Alkuperäinen kirjoittaja Rahina:

Hyvästä äitiydestä on ehkä vähän sopimatonta kuitenkin puhua jos ihminen on vaipunut depressioon jossa koko minuus on alkanut hämärtyä ja haluaa paeta omaa elämäänsä. Sitä voi olla hyvä äiti myös sellaisessa tapauksessa kun jättää lapse toisen huostaan. Sellainen tulee kuitenkin yrittää tehdä oikein, ei aiheuttaa vahinkoa itselle ja muille.

Niimpä, mutta ap puhuu tässä lapsensa hylkäämisestä, niin ymmärsin. Ei vaikuta kovin hyvältä äidiltä kun tuollasia miettii.

eikö ole ihanaa kun lapsesi hymylee ja katsoo sinua syvälle silmiin ikään kuin sanoen rakastan sinua äiti.. lapsesi oikeasti tarvitsee sinua ja hän luottaa sinuun kun on hätä äiti on lähellä ja antaa turvaa.. voimia sinulle ap. hae oikeasti apua, sitä kyllä varmasti saat. onko sinulla ketään sukulaisia tai ystäviä siinä lähellä?

Ota nyt järki käteen ja tajua, että olet ÄITI 24/7, se on sun osas eikä se miksikään muutu!!! Miks hiivatissa olet lapsen tehnyt jos et sen kanssa kestä olla. Herää pahvi, tämä on elämää ja unohda samalla tollaiset lapselliset läpätykset karkaamisesta ja omasta ajasta.

Ota nyt järki käteen ja tajua, että olet ÄITI 24/7, se on sun osas eikä se miksikään muutu!!! Miks hiivatissa olet lapsen tehnyt jos et sen kanssa kestä olla. Herää pahvi, tämä on elämää ja unohda samalla tollaiset lapselliset läpätykset karkaamisesta ja omasta ajasta.

täysin samaa mieltä sun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja venla:
Alkuperäinen kirjoittaja MieletönMelinda:
Oletko nyt miettinyt tän asian aivan loppuun asti?
Aika raju ratkaisu. Pystyisittekö vielä keskustelemaan?

koko ajan mietin mitä tekisin ja tuo pako on viimeinen ratkaisu jos muuta keinoa ei ole. olen todella loman tarpeessa. mieheni tekee vain töitä ja minä hoidan vauvaa 24/7. :(

kun sinä hylkäät hänet?!!!

Mulla on välillä semmonen olo et annan lapset pois ja teen itelleni jotain. lapset pakottaa mut aina jaksamaan. :ashamed: Tiedän et pitäs hakea apua mut kun en vaan osaa/jaksa/saa aikaiseksi.

Ap:lle :hug:

Jos mahdollista, ota lapsesi mukaan ja lähde vaikka kyläilemään muutamaksi päiväksi vanhempiesi/sisarustesi tms. luokse. Josko sieltä löytyisi se lapsenvahtikin, että saisit ottaa sitä aikaa itsellesi. En ehdota tätä lopullisena ratkaisuna ongelmaasi (Sinun luonnollisesti pitää puhua miehesi kanssa ja sanoa, ettet jaksa tätä menoa enää. Kerrot hänelle, että olet miettinyt jopa lähtemistä, kun olet niin väsynyt.), vaan lähinnä nyt avuksi siihen, ettet oikeasti tee tyhmyyksiä.

Yhteistyössä