Ensi viikolla käynti työkkärissä ja mitähän "satuja" siellä nyt pitäisi keksiä, kun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön ja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä hittoa! On valtava määrä äitejä, jotka ovat raskausaikana töissä. Osa tekee fyysisesti raskasta työtä. Osa henkisesti. Ja kärsii niistä raskausvaivoista töissä ollessaankin. Jos äitiysloma alkaa huhtikuussa, tässä on todellakin hyvin aikaa tehdä vielä töitä. Ihan suoraan sanon, että ihme lusmuilua!

Mulle totesi työkkäristä rouva, että tule sitten taas heinäkuussa, kun toissapäivänä kävin. Tai toki JOS työllistyt sitä ennen niin ilmoita netissä. Ei tarvinnut selitellä yhtään mitään, hän vain merkkaasi käynnin ja antoi uuden ajan. Enkä ole edes raskaana.

Ei sille työkkärin tätille tarvitsee yhtään mitään satuilla. Jos ei kerran töihin halua, kiinnosta eikä kykene, niin siitä vaan pois työkkärin listoilta. Simlpe!
Sen jälkeen voit ihan rauhassa odotella kotona äitiysloman alkua ja nauttia olostasi :)

mä ainkin sanoin siloin Villeä odotaessa että olen raskaana ja koska on laskettu aika. Itse sanoivat etteivt siten laita mulle työhönosoituksia . Jouduinkin sitten jämään sairauslomalle aiemmin, ja senkin heti ilmoitin sitten työkkäriin.

mä ainkin sanoin siloin Villeä odotaessa että olen raskaana ja koska on laskettu aika. Itse sanoivat etteivt siten laita mulle työhönosoituksia . Jouduinkin sitten jämään sairauslomalle aiemmin, ja senkin heti ilmoitin sitten työkkäriin.

Ja mulle siis lääkäri määrsi saikkua ja laiitoi että äidin ja sikiön tila vaativat lepohoitoa, kun olin juuri saanut tietää että pikkuisemme on pahasti kehitysvammainen eikä raskaus tule kestämän loppuun asti. Ville syntyikin sitten rv 27 .

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mullakin on käynti ensi viikolla työkkärissä.Olen nyt kuudetta päivää työttömänä.En aio kertoa siellä mitään satuja, vaan katsastan mitä mahdollisuuksia on työllistymiseen selkäsairaudesta huolimatta.Se pikkuisen rajoittaa, mutta katsotaan ja mietitään olisiko jopa ammatinvaihto paikallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27825888:
Nedra, no ei sitä saa näin vain. Kysyin asiasta jo alkumetreillä lekurilta. Hän sanoi, että pitää olla töissä ensin ja jos ei työnteko onnistu, niin sitten haet sairaslomaa.

Rietas, no samaa toki itsekin mietin. Mutta ei lisäraha tähän huushollinkaan pahitteeksi ole.
aika hassua että et saisi työttömänä sairaslomaa. itse olin toisenraskauteni aikana vkolta 20 sairaslomalla vaikka olin työtön. itse en edes ajatellut että voisin ottaa sairaslomapaperit työttömänä ollessani, mutta lääkäri antoi ne ettei päivät kulu. ja oli ihan fiksu muutenkin. ilmeisesti käytäntö on sitten kiinni lääkäristä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No tuskin sinua kukaan palkkaa mihinkään viimeisillään raskaana, etköhän ihan huoletta voi olla hakea töitä. Ethän edes ehtisi perehtyä uuteen paikkaan (riippuen tietysti työstä), joten tuskin kukaan sinua haluaa palkata. Ja jos olo on sen mukainen, ettei työt onnistu, niin sitten ei onnistu, jokainen raskaus on erilainen ja lapsi ennen kaikkea!

Tokihan tuossa tilanteessa kannattaisi hakea vakituista paikkaa, olisi sitten työpaikka odottamassa äitiysloman jälkeen + saattaisit saada 3 ensimmäiseltä äitiyslomakk:lta täyttä palkkaa.

Olen itse viimeisilläni raskaana ja ymmärrän kyllä aloittajan asenteen hyvin (kaikista näistä "loinen" -kommenteista huolimatta), itse en JAKSAISI aloittaa uudessa paikassa, perehtyä työhön, opetella talon tapoihin jne. Olen mielettömän väsynyt koko ajan, olen kyllä töissä, mutta tutussa sellaisessa ja sekin jo tekee tiukkaa, olen iltaisin ihan kuolemanväsynyt. Sen lisäksi sairastan nähtävästi jokaisen liikkeellä olevan viruksen vaikka normaalisti en ole kipeä koskaan. Että oman jaksamisen mukaan se on mentävä.. miten muutenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Edelliseen lisäten;27830463:
Olen itse viimeisilläni raskaana ja ymmärrän kyllä aloittajan asenteen hyvin (kaikista näistä "loinen" -kommenteista huolimatta), itse en JAKSAISI aloittaa uudessa paikassa, perehtyä työhön, opetella talon tapoihin jne. Olen mielettömän väsynyt koko ajan, olen kyllä töissä, mutta tutussa sellaisessa ja sekin jo tekee tiukkaa, olen iltaisin ihan kuolemanväsynyt. Sen lisäksi sairastan nähtävästi jokaisen liikkeellä olevan viruksen vaikka normaalisti en ole kipeä koskaan. Että oman jaksamisen mukaan se on mentävä.. miten muutenkaan.

Ap ei ole viimeisillään raskaana jos la on toukokuussa

[QUOTE="poikia3";27826030]Mitä hittoa! On valtava määrä äitejä, jotka ovat raskausaikana töissä. Osa tekee fyysisesti raskasta työtä. Osa henkisesti. Ja kärsii niistä raskausvaivoista töissä ollessaankin. Jos äitiysloma alkaa huhtikuussa, tässä on todellakin hyvin aikaa tehdä vielä töitä. Ihan suoraan sanon, että ihme lusmuilua![/QUOTE]

Peesi tälle

Yhteistyössä