Ensi viikolla käynti työkkärissä ja mitähän "satuja" siellä nyt pitäisi keksiä, kun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön ja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön ja raskaana

Vieras
en ole kuitenkaan tässä mitään töitä edes hakenutkaan. Olen raskaana ja loppuvuotena oli kaikenlaista pientä raskausvaivaa, etten siksi hakenut mitään töitä. Noh' yhdessä työhaastattelussa olin hetki sitten ja sanoin olevani raskaana + kerroin, että minulla on nyt ollut kivuttomia supistuksia. Työnantaja sanoi, että hän voi soitella sinua lyhyisiin sijaispätkiin töihin ja katsotaan miten jaksat tehdä töitä?

Äitini kanssa kun asiasta kanssa keskustelin hänkin oli sitä mieltä, että voisit ihan hyvin olla kotona tämän loppuajan ennen vauvan tuloa (LA toukokuun lopussa ja äitiysloma alkaa huhtikuun lopussa). Että ei sinua kukaan enää näin lyhyelle ajalle töihin palkkaa.

Itsekin tykkäisin olla täällä kotona. Hyvinhän tässä on aika mennyt. Ei ole yhtään pitkäksi tullut. On taatusti lapsestakin kivaa, kun äiti on kotona, kun hän tulee koulusta kotia.

Toivottavasti seuraava käyntiaika menisi maaliskuulle, niin sitten voi jo vetää henkeä. Ei tarvitse enää sitten stressata töitten hakemisella, kun äitiysloma on jo melkein käsillä.

jalmir, mutta minulla on sen verran täti työkkärissä, että ei hän tykkää jos noin hälle sanon. Sanoihan hän silloin marraskuun alussakin, että jäät vasta huhtikuussa äitiyslomalle, joten voit vielä hyvin olla töissä.

Et selittele mitään, kerrot, että olet raskaana ja äitiysvapaa alkaa huhtikuussa. Ja että supistuksia ja kipuja on ollut. Tuskin sua laitetaan mihkään työhön edes hakijaksi, kun tiedetään, että kuitenkin jäät kohta pois.

Jos valittavat, ettei raskaus ole mikään sairaus, niin kerrot vaan, että olet työmarkkinoiden käytettävissä (ettet menetä tukeasi), mutta et ota mitään riskejä ja jos supistuksia tulee, menet lääkäriin (=haet saikkua)

hakisin sairaslomaa tapauksessasi. ja ensimmäiseen kysymykseen vastaan että älä satuile, sanot vain suoraan. itseäni ei edes patistettu tuossa vaiheessa työnhakuun vaan annettiin olla rauhassa, työkkärintäti ymmärsi

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27825771:
jalmir, mutta minulla on sen verran täti työkkärissä, että ei hän tykkää jos noin hälle sanon. Sanoihan hän silloin marraskuun alussakin, että jäät vasta huhtikuussa äitiyslomalle, joten voit vielä hyvin olla töissä.

Niin sinä voitkin, mutta ei kukaan estä sinua sanomasta työnantajalle milloin jäät äitiyslomalle.

Toisaalta ymmärrän mutta toisaalta en. Työttömyyskorvauksen ehtona lienee, että henkilö hakee töitä eikä niin, että on kiva hengailla kotona vaan.. Elämää on myös lapsen syntymän jälkeen, ei oo varmaan kiva jos sulla on kaikki päivät jo käytetty jos et vaikka silloin heti saakaan töitä kun haluaisit?

Mulla on sama tilanne kun sulla ja valitettavasti se vaan on niin että rahan takia sitä olen siellä työkkärin kirjoilla. Joten ei kuulkaa paskaakaan kiinnosta hakea mitään sairaslomaa tai miettiä "miksi olen työtön työnhakija jos en edes hae töitä"
Työkkärissä aijon sanoa että kukaan ei ole oikein halukas palkkaamaan minua, koska laskettuaika on huhtikuun alussa. Ja varmasti se on myös täysin tottakin, vaikkakaan en ole yhdestäkään työpaikasta edes kysynyt työmahdollisuuksia enää kahteen kokonaiseen kuukauteen.
Itkekää, vetäkää herne nenään tai tulkaa vetämään turpaan, ihan sama. ;) Työttömyyskorvaukset katkeaa jälleen maaliskuussa kuitenkin ja alan nostamaan äitiyspäivärahaa.

Ei kai tykkääkkään,mutta mitä sitten ajattelit keksiä?
Ne voi laittaa sulle vaikka osoituksena paikan,johon joutuu reagoimaan hakemalla paikkaa ja kuittaamalla sen virkailijalle sähköpostilla.Ja hakeminen voi johtaa työhaastatteluun,jne.
En usko,et satuilutkaan auttaa...ainakaan pitemmän päälle.

Ei kai tykkääkkään,mutta mitä sitten ajattelit keksiä?
Ne voi laittaa sulle vaikka osoituksena paikan,johon joutuu reagoimaan hakemalla paikkaa ja kuittaamalla sen virkailijalle sähköpostilla.Ja hakeminen voi johtaa työhaastatteluun,jne.
En usko,et satuilutkaan auttaa...ainakaan pitemmän päälle.

Itse olen valmis menemään työhaastatteluun kanssa. Päivää taloon, ensin tulee maha ja sitten tulen minä. Ja siinävaiheessa jos on valmis palkkaamaan minut niin halleluja sanonpahan vaan :D (Minä siis se jolla LA huhtikuun alussa)

Miksi kulutat työttömyyskorvauspäiviäsi, säästä ne tulevaisuuten. Äitiys- ja sairauslomat on ylihypättävää aikaa ja sitä voi olla yhteensä 7vuoden ajan. Jää ihmeessä sairauslomalle ja ole myöhemmin työttömänä, kun olet työkykyinenkin.

Kaikkea hyvää Sinulle =)

Nedra, no ei sitä saa näin vain. Kysyin asiasta jo alkumetreillä lekurilta. Hän sanoi, että pitää olla töissä ensin ja jos ei työnteko onnistu, niin sitten haet sairaslomaa.

Rietas, no samaa toki itsekin mietin. Mutta ei lisäraha tähän huushollinkaan pahitteeksi ole.

Onhan vakipaikassa olivatkin tuossa vaiheessa töissä, joten en pidä kummallisena, että töitä on haettava. Jos on rehellinen tilanteestaan ja tekee ehkä yhden tai useammankin lyhyen sijaisuuden, niin aina on pieni mahis saada sieltä tai heidän kauttaan töitä myöhemmin. Itse tein lyhyitä sijaisuuksia yhdessä paikassa ja kun he kuulivat saman alan paikan etsivän työntekijää, niin he ehdottivat minua. Sain paikan.

Ahaa, eli parempi olisi elää jonkun siivellä, kun ilmottautua työnhakijaksi.. Hassua, minä kun luulin, että se, että saan työttömyyskorvausta liitosta sen muutaman kk:n olisi ollut parempi kun elää siivellä.. Jopas nyt sitten. No, äitisloman aloitin nyt kanssa, niin empä enää hae paikkaa turhaan..

[QUOTE="...";27825816]Itse olen valmis menemään työhaastatteluun kanssa. Päivää taloon, ensin tulee maha ja sitten tulen minä. Ja siinävaiheessa jos on valmis palkkaamaan minut niin halleluja sanonpahan vaan :D (Minä siis se jolla LA huhtikuun alussa)[/QUOTE]

On olemassa myös 1-2 kk:n työsuhteita,määräaikaisia sellaisia ja työnantaja ei laske raskautta sairaudeksi. :) Eli voi hyvin palkatakkin jos olet työnantajan mielestä pätevä ja ammattitaitoinen hänen tarjoamaan työhön parin kk:n ajaksi. :)

Täällä sama tilanne. Työkkärin eukko kuitenkin
patisti hakemaan töitä, jotka alkavat kesäkuussa ja laskettu aika on maaliskuussa. Ei kuunnellut selityksiä. Pakkohan se oli hakea, että ei tukia menettänyt. Ehdotti vielä, että jatkan työnhakua äitiysloman aikanakin. No enpä taida.

Niin no, sehän sen työkkärin tehtävä onkin, koittaa saada asiakkailleen töitä -hekin ovat asiakaspalvelijoita ja koittavat hoitaa työnsä kuten pitää. Toki oletus on, että asiakkaat ovat hakemassa töitä! Jos eivät ole, niin haloo, miksi ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi? Voi jeesus...

Yhteistyössä