ensi viikolla alkaa sitten etälukion toinen vuosi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelijaa

Vieras
viime kesänä kyselin täällä kokemuksia etälukiosta ja sen aloittamisesta. Aloitin sitten lukio opinnot ja jo ensi syksynä kirjoitan ruotsin ja terveystiedon. Aika raskas oli viime talvi ja kesälomalle jäin jo maaliskuussa kun en yksinkertaisesti jaksanut mut nyt taas puhkun intoa:)
Onko muita etälukiolaisia paikalla? oletteko kotona vai töissä? ite olen 1 vuotiaan kanssa kotona ja aion olla kotihoidontuella koko opintojen ajan.

Itse myöskin miettinyt tuota vaihtoehtoa. Kotona opiskelu olisi mulle nyt tällähetkellä ihanteellisin vaihtoehto.
Miten tuo opiskelu käytännössä toteutuu? Teetkö tehtäviä sähköpostin välityksellä vai miten?

meillä on live tunnit iltaisin 17-20.30 istun netissä mikillä varustetut kuulokkeet päässä. Koneelle oon ladannut ton ilinc ohjelman ja sinne kirjaudutaan ja mennään luokkaan. Eri aineilla ja opettajilla on omat luokat. Kielten tunnilla käytetään paljon mikkiä kun taas esim.historia on pelkkää luentoa eikä tarvi kuin kirjoitella chatissä muille opiskelijoille ja opettajalle.

Muistakin kun oli tuosta etälukiosta viime kesänä puhetta ja silloin ajattelinkin että voisin tänä vuonna aloittaa tuota etälukioo.

Mutta kerropas nyt tuosta opiskelusta kun sinulla on jo siitä kokemusta.

ai niin... tehtävät teen wordilla ja palautan sähköpostilla opettajalle. Joskus on käsin pitäsnyt kirjoittaa esseitä ja ne oon lähettänyt postissa. Kokeet teen sitten koepäivänä tossa paikallisessa lukiossa jonka opinto-ohjaaja lähettää etälukioon. Kuuntelukokeet voi tehdä kotona ja vastaukset palautetaan chatissä.

Yhteistyössä