Tervehdys
Marge77, ja onnea plussasta! Itse sain omani kaksi päivää aiemmin
Hurjalta kuulostaa tuo pahoinvointi - toivottelen minäkin omasta puolestani jaksamista sen kanssa... On tosiaan vaikea yhtälö tuo työnteko ja pahoinvointi, ja tosi suuri osa raskaana olevista joutuu sen yhtälön jotenkin hallitsemaan. Tsemppiä kovasti!
Ja
myymeli82:lle myös onnittelut jo hieman pidemmälle ehtineestä raskaudesta! Ei täällä niin tarkkaa ikärajaa ole, eli ilman muuta tervetuloa mukaan juttuun.
Mites muuten
SysterP ja myös
myymeli82, jotka olette ehtineet vähän pidemmälle raskaudessa, millaisia vaiheita olette raskaudessa huomanneet noin omien fiilisten suhteen? Tämä alkuaika taitaa olla monelle stressaavaa keskenmenon pelkoa, ainakin myymeli82 sanoit myös noista peloista kärsineesi. Missä vaiheessa pelko on hellittänyt, ja miltä sen jälkeen on tuntunut?
Täällä yökötys on palannut, ja olen ollut siitä helpottunut. Huomenna aamulla olisi bodypump-tunti, ja juuri mietin, että onko fiksua mennä painoja nostelemaan, jos yököttää. No, viime viikollakin kyllä pärjäsin siellä - kerran vaan jouduin vähän huilailemaan, kun tuli paha olo. Haluaisin kuitenkin pitää urheiluharrastuksista kiinni, jotta kunto pysyisi hyvänä ja myös pelot pois mielestä
Mites muut, oletteko urheilleet myös alkuraskauden ja pahan olon aikana?
Mahis, minä uskon, että tuo lonkkakipu voi hyvinkin johtua raskaudesta. Ehkäpä tässä raskauden alkuvaiheessa, kun hormonipitoisuus on korkealla, jotkut oireet tulevat voimakkaina, ja lievenevät ainakin raskauden keskivaiheilla. Minulla ei ole tästä mitään tieteellistä todistusta, mutta ainakin minulla jotkut oireet (kuten limakalvojen kuivuus) ovat jo nyt helpottaneet, eli olivat voimakkaammillaan jo plussaamisen aikoihin ja vähän sen jälkeen.
Melkein hävettää myöntää, mutta tänään käyn jo hakemassa postista ensimmäiset äitiysfarkkuni! Annoin itselleni luvan konkretisoida tilannetta tuollaisella ostoksella, kun löysin tammialesta niin makeet farkut (
MamaMia.fi - ). Ilo irti raskaudesta, vaikka ei noita vielä vähään aikaan tarvita... Ja jos jotain pahaa tapahtuu, sitten käytän niitä seuraavassa raskaudessa tai annan jollekin kaverille