Enpä ois uskonut tätäkään päivää näkeväni

  • Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti
työtön
Ilmoittauduin tänään työttömäksi ja olen LÄHIHOITAJA. Tähän asti olen saanut itse päättää missä työskentelen, mutta nyt ei tältä pikkupaikkakunnalta löydy muka töitä. Tai no okei, viikon parin pätkää saisi tehdä niin paljon kuin sielu sietää, mutta mitään kunnollista, pitkäaikaista työtä ei ole, kun ei ole rahaa palkata. Niin se vaan lama vaikuttaa näköjään duunarinkin arkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin no ei se keikkailu kaikille sovi:
Eli keikkaa löytyy vaikka hurumykke mutta sinä mieluummin makaat kotona syljeksimässä kattoon.

Miten vaan.
kai tiedät että loppupeleissä keikka työ ei kannata...
jos oot pari viikkoa kotona ja pari viikkoa töissä..
joka ikinen työssä tienattu penni vähennetään päivärahasta, ja joka työputken jälkeen tulee se samperin oma vastuu...
 
työtön
Alkuperäinen kirjoittaja niin no ei se keikkailu kaikille sovi:
Eli keikkaa löytyy vaikka hurumykke mutta sinä mieluummin makaat kotona syljeksimässä kattoon.

Miten vaan.
Kyllä mä kokoajan silti työtä haen ja keikkaa teen. Tänäänkin laitoin 7 hakemusta menemään. Ja jos tänään olen työnhakijaksi ilmoittautunut, niin en ole kauaa kerennyt kattoon syleksimään.
 
työtön
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja niin no ei se keikkailu kaikille sovi:
Eli keikkaa löytyy vaikka hurumykke mutta sinä mieluummin makaat kotona syljeksimässä kattoon.

Miten vaan.
kai tiedät että loppupeleissä keikka työ ei kannata...
jos oot pari viikkoa kotona ja pari viikkoa töissä..
joka ikinen työssä tienattu penni vähennetään päivärahasta, ja joka työputken jälkeen tulee se samperin oma vastuu...
Näinkin se on. Mitä järkeä käydä tekemässä pari päivää jossain jos sen jälkeen saa taas odottaa seuraavaa paria päivää joka tulee tai ei tule ja omavastuu on aina?
 
Alkuperäinen kirjoittaja työtön:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja niin no ei se keikkailu kaikille sovi:
Eli keikkaa löytyy vaikka hurumykke mutta sinä mieluummin makaat kotona syljeksimässä kattoon.

Miten vaan.
kai tiedät että loppupeleissä keikka työ ei kannata...
jos oot pari viikkoa kotona ja pari viikkoa töissä..
joka ikinen työssä tienattu penni vähennetään päivärahasta, ja joka työputken jälkeen tulee se samperin oma vastuu...
Näinkin se on. Mitä järkeä käydä tekemässä pari päivää jossain jos sen jälkeen saa taas odottaa seuraavaa paria päivää joka tulee tai ei tule ja omavastuu on aina?
ainakin viime vuonna tuli...3 työtä tein ja joka kerta oli se 7pv oma vastuu jolloin rahaa ei tule mistään
 
työtön
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja työtön:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja niin no ei se keikkailu kaikille sovi:
Eli keikkaa löytyy vaikka hurumykke mutta sinä mieluummin makaat kotona syljeksimässä kattoon.

Miten vaan.
kai tiedät että loppupeleissä keikka työ ei kannata...
jos oot pari viikkoa kotona ja pari viikkoa töissä..
joka ikinen työssä tienattu penni vähennetään päivärahasta, ja joka työputken jälkeen tulee se samperin oma vastuu...
Näinkin se on. Mitä järkeä käydä tekemässä pari päivää jossain jos sen jälkeen saa taas odottaa seuraavaa paria päivää joka tulee tai ei tule ja omavastuu on aina?
ainakin viime vuonna tuli...3 työtä tein ja joka kerta oli se 7pv oma vastuu jolloin rahaa ei tule mistään
Niinpä. Pakko siinä on sitäkin miettiä, että kannattaako kahden päivän työn takia ottaa 7 päivän omavastuuaikaa?
 
työtön
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eihän sen laman pitänyt hoitsuihin vaikuttaa :xmas:
No ei pitänyt ei. Siksi olenkin niin ihmeissäni. Mutta kai se on kun rahaa säästetään ja tehdään laittomalla miehityksellä, kun ei ole varaa palkata sijaisia. Eikä kukaan pidemmän päälle sellaseen parin päivän sillon tällön sijaisteluun edes lähde.
 
....
Ja kesä on muutenkin sellaista aikaa, että opiskelijoita palkataan paljon sijaisiksi. Ei tarvitse maksaa niin paljon palkkaa. Olen itse lh ja asun suuressa kaupungissa ja täälläkin on kesän ajan vastavalmistuneita työttömiä lähihoitajia. Syksyllä, kun opiskelijat palaavat kouluun, niin töitäkin tulee taas lisää. Itse onneksi sain heti valmistumisen jälkeen vakipaikan. Tosin ei mikään unelmatyö, mutta kelpaa toistaiseksi.
 
työtön
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Ja kesä on muutenkin sellaista aikaa, että opiskelijoita palkataan paljon sijaisiksi. Ei tarvitse maksaa niin paljon palkkaa. Olen itse lh ja asun suuressa kaupungissa ja täälläkin on kesän ajan vastavalmistuneita työttömiä lähihoitajia. Syksyllä, kun opiskelijat palaavat kouluun, niin töitäkin tulee taas lisää. Itse onneksi sain heti valmistumisen jälkeen vakipaikan. Tosin ei mikään unelmatyö, mutta kelpaa toistaiseksi.
Tuokin on kyllä totta, että kesällä otetaan niitä kesätyttöjä kaupungin tuella tekemään hoitajien hommia ja säästetään sijaisissa. Ehkä syksymmällä sitten on työtilanne tosiaan parempi.
 
työtön
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lama vaikuttaa nimenomaan niihin duunareihin eniten.

Lama on siitä paska juttu että köyhät köyhtyy entisestään ja rikkaat rikastuu..
Mutta luulis, että hoitajilta ei työt lopu, päinvastoin. Mutta toisaalta kaupunki säästää aina heikoimpien hoidosta, se nyt on nähty ennenkin. Päiväkodit, sairaalat ja laitokset tekevät jatkuvasti hommia alivoimalla, kun sijaisia ei saa palkata.
 
juu-u
tasan ei käy onnen lahjat! Jos mulle olisi tarjolla oman alan töitä omalta paikkakunnalta edes päiväksi niin ottaisin ilolla vastaan! Viikon pätkistä kertyisi aikanaan jo sen verran, että pääsisi edes sille päivärahalla eikä työmarkkinatuelle.
 
työtön
Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
tasan ei käy onnen lahjat! Jos mulle olisi tarjolla oman alan töitä omalta paikkakunnalta edes päiväksi niin ottaisin ilolla vastaan! Viikon pätkistä kertyisi aikanaan jo sen verran, että pääsisi edes sille päivärahalla eikä työmarkkinatuelle.
No olis nyt kuukaudessa edes kaksi kokonaista viikkoa työtä yhtäjaksoisesti, niin sitten kannattaisi. Ehkä juuri ja juuri kaksi erillistä viikkoakin. Mutta ei vaan mitään mieltä tehdä paria päivää kerrallaan, kun sitten jää häviölle.
 

Yhteistyössä