enpä olisi uskonut että meilläkin nyt sitten suositaan yhtä lastenlasta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ihan vastaavaa, siskoni sai pojan niin heti unohtui kaikki muut. Mulla siis kaksi lasta, jotka muutaman vuoden vanhempia kuin tuo poika. Kyllä sille nyt ostellaan kalliit lahjat jne.
Vaan eipä mua harmita, siinäpähän miettivät muutaman vuoden päästä mitä tekivät väärin kun lapset ei haluu olla tekemisissä.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Taloyhtiön kerhotilat on kanssa joskus hyvä vaihtoehto. Ainakin mun lapsuudenkodissa sai varata kerhotilan yksityskäyttöön.

Lisäys: Oli naapureiden suosiossa tuo kerhotila, siellä vietettiin milloin kenenkin naapurin lapsen synttäreitä.

Meillä on sama juttu. Asutaan kerrostalo kolmiossa niin kuin moni muukin tuttavaperhe ja kun ollaan järjestetty suurempia lastenjuhlia niin ollaan turvattu juuri tuohon kerhotilaan tai millä juhlahuoneiston nimellä se toimiikaan. =) Jos ei sellaista ole käytössä niin ehkä löytyisi läheltä joku muu juhlatila minkä saisi edullisesti vuokrattua?

Muuten, mitä vanhempiisi tulee, niin ehkä tämä oikeasti on heille huonompi ajankohta kuin siskosi lapsen aikana? Muutenkin heille voi olla helpompi viettää aikaa 3v:n kanssa, ottaa tätä hoitoon jne kuin 1v:n kohdalla? Ja tietty se ensimmäinen lapsenlapsi on aina se ensimmäinen, myös isovanhemmille se mullistavin kokemus...

Miksi te aikuiset ihmiset joilla on jo oma perhe otatte itseenne toisten käytöksestä.

Toki olisi ihana jos maailma olisi tasa-arvoinen, mutta näin se ei ole. Olkaa itse aikuisia ja pitäkää itse haluamanne juhlat siellä missä tahdotte, sotkematta siihen muita ja sitten loukkaannutte kun se ei toiselle käykään.

Eikö se napanuora ole vieläkään katkennut?Vanhemmat eivät halua niin sitten eivät halua.
Ihan oikeasti, heidän ei tarvitse.

Hoitakaa oma huushollinne ja kutsukaa sen mukaan mihin omat resurssit riittävät. On hyvä että oma lapsenne on teille tärkeä, mutta muistakaa pahus vieköön, ettei hän ole mikään näyttelyesine.

olisko synttärit samana vuodenaikana, kesällä kekkerit on paljon helpompi järjestää kun tammikuulla jos asuu omakoti tai rivitalossa, mäkin inhoon pitää talvijuhlia , kesällä taas pitäisin vaikka kuinka monet.

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
olisko synttärit samana vuodenaikana, kesällä kekkerit on paljon helpompi järjestää kun tammikuulla jos asuu omakoti tai rivitalossa, mäkin inhoon pitää talvijuhlia , kesällä taas pitäisin vaikka kuinka monet.

joo siskon tytön juhlat olivat kesällä ja keväällä.

Alkuperäinen kirjoittaja semmosta se on:
Meillä ihan vastaavaa, siskoni sai pojan niin heti unohtui kaikki muut. Mulla siis kaksi lasta, jotka muutaman vuoden vanhempia kuin tuo poika. Kyllä sille nyt ostellaan kalliit lahjat jne.
Vaan eipä mua harmita, siinäpähän miettivät muutaman vuoden päästä mitä tekivät väärin kun lapset ei haluu olla tekemisissä.

Samaaa mieltä. Meidän lapset ovat jo teinejä, mut eivät halua käydä mummulassa kun ehkä 2-3 kertaa vuodessa. Mummu ja pappa asuvat 200 metrin päässä. Kyllähän lapset vaistoovat ketkä lapsenlapsista ovat tärkeitä ja ketkä eivät. Tosin mä pelkään , et appivanhemmat luulevat ,et mä en päästä lapsia heille kylää. Mut asia ei oo näin. Päin vastoin yritän kannustaa heitä meneen sinne kylään, mut eivät halua. Harmi. =(
Ite muistan lapsuudesta kuinka kiva oli käydä mummulassa kylässä vielä isonakin tyttönä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Haluaisin että nämä 1v juhlat olisivat kunnolla sukulaisille, olen kovin ylpeä lapsestani ja hirmusti haluaisin muiden näkevän onnemme ja ihanan lapsemme. Pidän juhlista joten minusta tuntuu pettymykseltä jos olisi tosi pienet juhlat.
Ristiäisetkin hieman edelleen harmittavat, kun oltiin taas äidin kanssa juteltu että pidetään kunnolla isot juhlat ja sitten taas pidettiinkin tosi pienet :/

Minkä kokoinen talo teidän vanhemmilla on? Harvaan kotiin mahtuu 35 vierasta ja istumapaikatkin olisivat kiva yllätys. Ajattelitko järjestää vuosittain vastaavan vastaanoton?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Haluaisin että nämä 1v juhlat olisivat kunnolla sukulaisille, olen kovin ylpeä lapsestani ja hirmusti haluaisin muiden näkevän onnemme ja ihanan lapsemme. Pidän juhlista joten minusta tuntuu pettymykseltä jos olisi tosi pienet juhlat.
Ristiäisetkin hieman edelleen harmittavat, kun oltiin taas äidin kanssa juteltu että pidetään kunnolla isot juhlat ja sitten taas pidettiinkin tosi pienet :/

Minkä kokoinen talo teidän vanhemmilla on? Harvaan kotiin mahtuu 35 vierasta ja istumapaikatkin olisivat kiva yllätys. Ajattelitko järjestää vuosittain vastaavan vastaanoton?

iso omakotitalo, tilaa olisi riittävästi. Olisin halunnut 1v synttäreitä viettää isommalti, en muita. Mutta kuten aikasemmin laitoin niin juhlat ovat nyt meillä kotona ja vieraita kaikki 10 hlö, eli minun ja mieheni perheet.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti myös:
Miksi te aikuiset ihmiset joilla on jo oma perhe otatte itseenne toisten käytöksestä.

Toki olisi ihana jos maailma olisi tasa-arvoinen, mutta näin se ei ole. Olkaa itse aikuisia ja pitäkää itse haluamanne juhlat siellä missä tahdotte, sotkematta siihen muita ja sitten loukkaannutte kun se ei toiselle käykään.

Eikö se napanuora ole vieläkään katkennut?Vanhemmat eivät halua niin sitten eivät halua.
Ihan oikeasti, heidän ei tarvitse.

Hoitakaa oma huushollinne ja kutsukaa sen mukaan mihin omat resurssit riittävät. On hyvä että oma lapsenne on teille tärkeä, mutta muistakaa pahus vieköön, ettei hän ole mikään näyttelyesine.

Kyllä minusta aikuinenkin lapsi voi kovin odottaa, että isovanhemmat ovat lapsenlapsestaan kiinnostuneita ja tasapuolisia. Ei minusta lapsi-vanhempisuhde ole mikään kaveri-kaverisuhde ja ei tällä ole mitään tekemistä napanuoran katkaisemisen kanssa. Mikä siinä sitten on mennyt pieleen, jos lapsi lakkaa olemasta vanhempiensa lapsi, kun täysi-ikäisyys koittaa?

Yhteistyössä