Enpä olis uskonut olevani NÄIN nirppis viinien suhteen :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Perjantaina mies toi viinipullon mukanaan. Mä pyysin mun ehdotonta lempparia, eli Peter Lehman Barossa Shiraz 2006. Tuo on siis punkkua ja parasta sellaista mitä olen ikinä maistanut.

Mä en tuota vuosilukua muistanut, mutta maistoin heti ettei viini ollut yhtä hyvää kuin aiemmin. Eikä ihme, olihan se vuosimallia 2008 :snotty: :D .

Miten niin nirppis :D?

Muoks: siis en muistanut vuosilukua kun mies soitti Alkosta kysyäkseen mitä ostaa. Ilmeisesti tuo 2008 oli ainoa vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Sulla on vaan hyvä makuaisti :D

Mä oon aina huvittuneena ihmetellyt miten viininmaistajat maistaa eri makuja viineissä. Mun mielestä on olemassa kahta sorttia viiniä: hyvää ja pahaa :D.

Enkä mä kyllä oikeesti ole hyvä maistamaan. Mies pisti kahteen lasiin viiniä: toiseen jotain halpista ja toiseen tuota Peter Lehmania. Enkä mä erottanut niitä toisistaan :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No johan. Ja kuitenkin erotat eri vuosiluvut

No niinpä, sehän just on huvittavaa :D. Tuo uudempi on mun mielestä ihan eri makuista kuin vanhempi. Uudempi oli "ihan jjees"- viiniä, mitä mun mielestä useimmat punkut on. Vanhempi taas meinasi tehdä kepposet kun lipitin sitä himooni unohtaen että siinä on alkoholia :snotty: :snotty: .

Mietin vaan että voisko nuo vuosiluvut tarkoittaa että kyseessä on ihan eri viinit ja siitä johtuu makuerot? Toisaalta tuota vanhempaa juodessani olen aina syönyt hyvää naudanlihaa ja nyt taas naukkailtiin viiniä ilman lisukkeita :D. Ehkä se makunautinto oli sitten liha ja viini yhdessä? En mä vaan tiedä :)

Yhteistyössä