Enpä ois uskonut tällaista aloitusta tekeväni! (valitusta anopista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meidän reilu 2-vuotias oli nyt vkonloppuna anopilla hoidossa. Ensinnäkin lapsen vaipankäyttö on vain vanhempien laiskuutta (lapsi käy kyllä pöntöllä monesti päivässä, mutta ei vaan sinne pissaa/kakka, pakottaako pitäisi?) ja nyt rupesi sitten vielä mosottamaan siitä, kun lapsi oli ikävöinyt kotiin! Ei ole kauheasti hoidossa, tiedetään, mutta pitääkö mun nyt väkisin tunkea sitä hoitoon ties kelle, että ei ikävöisi kotiin? Eikös se ole ihan normaalia, että ikävöi kotiin? Ja varmasti ikävöi vielä enempi senkin takia, kun anoppi näkee lasta max kerran kuussa (asuu kauempana) ja on siis lapselle vieraampi aikuinen...

Sori purnaus :D Kun ei viitti tolle miehelle valittaa ;)

Anoppi on opettanut oman lapsensa kuivaksi aikana, joilloin oli ihan tavallista, että alle 2-v oli vaipaton. Nykyään se on harvinaisuus, josta mä olen saanut kahden lapsen osalta kuulla ihmettelyä mm. neuvolassa ja päiväkodissa. Ymmärrän anoppiasia tässä asiassa ihan hyvin. Päiväkuivaksi oppiminen on munkin mielestä pitkälti vanhemmista kiinni, sillä en jaksa uskoa, että omat, nuorena oppineet lapseni olisivat tässä asiassa jotenkin supertaitavia ihan itsestään.

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Anoppi on opettanut oman lapsensa kuivaksi aikana, joilloin oli ihan tavallista, että alle 2-v oli vaipaton. Nykyään se on harvinaisuus, josta mä olen saanut kahden lapsen osalta kuulla ihmettelyä mm. neuvolassa ja päiväkodissa. Ymmärrän anoppiasia tässä asiassa ihan hyvin. Päiväkuivaksi oppiminen on munkin mielestä pitkälti vanhemmista kiinni, sillä en jaksa uskoa, että omat, nuorena oppineet lapseni olisivat tässä asiassa jotenkin supertaitavia ihan itsestään.

On varmasti vanhemmistakin kiinni, mutta iso osa myös kiinni lapsesta itsestä. Ei toiset vaan ole valmiita edes päiväkuivaksi alle kaksi vuotiaana. Luulisi sinunkin jo kahden lapsen äitinä tajuavan, että JOKAINEN LAPSI ON YKSILÖ!

Alkuperäinen kirjoittaja no voi voi sulle:

On varmasti vanhemmistakin kiinni, mutta iso osa myös kiinni lapsesta itsestä. Ei toiset vaan ole valmiita edes päiväkuivaksi alle kaksi vuotiaana. Luulisi sinunkin jo kahden lapsen äitinä tajuavan, että JOKAINEN LAPSI ON YKSILÖ!

Joo yksilöitä ne on vanhemmatkin. Mun toinen lapsi oli täysin vaipaton sen ikäisenä, kun jotkut ei ole käyneet kertaakaan vielä potalla. Että pitkälti se on vanhemmista kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja no voi voi sulle:

Joo yksilöitä ne on vanhemmatkin. Mun toinen lapsi oli täysin vaipaton sen ikäisenä, kun jotkut ei ole käyneet kertaakaan vielä potalla. Että pitkälti se on vanhemmista kiinni.

Joo varmasti tapauskohtaista. Mutta on siltikin ihan faktaa, että vaikka kaksi lasta kävisi potalla saman ikäisestä, niin toinen oppii myöhemmin kuivaksi ku toinen.

Yhteistyössä