Ennustan palstan joulukuun useimmin esiintyvät puheenaiheet.

Kotona Kirves Kädessä

Aktiivinen jäsen
08.04.2007
30 102
1
36
Joululahjat (lapsille), montako, minkä arvoisia, ja onko niitä ennen kaikkea tarpeeksi/liian vähä, jotain siltä väliltä. Ja sitä onkin hyvä sitten täältä kysellä. Ketä kiinnostaa ventovieraiden lahjojen määrä?

Osallistuminen joulujuhliin, miksei lauleta Hoosiannaa, onko se hyvä vai paha? Ja onko tää ok. asu meidän Nico-Jessiinalle?

Mitä teidän joulupöydässä tarjotan? Sivukaupalla tappelua, tekeekö se joulusta oikean, jos tarjoaa saarioisten äitien tekemät joululoorat niistä foliokipoista, vai pitääkö ne kipata ihan Kermansaven vuokiin, tuomaan oikean joulun tunnelmaa?

Joulujuominen, tekeekö se sinusta rappioalkoholistin, jos vedät jouluruualla pari mukillista punkkua? Useita ketjuja, jokaisen pituus väh. 5 sivua.

Joulupukki, ja onko oikein valehdella lapselle, että sellainen satuolento olis muka oikeestin olemassa? Koska sehän saattaa järkyttää, ja viedä perusturvallisuuden tunteen, ja luottamuksen vanhempia kohtaan, kun meidän herkkä piltti tajuaa, että prkl, eihän se oikee pukki olekaan, vaan naappurin Repe.

Joululahjat (omat) saako loukkaantua, kun mun mies ei ymmärrä mua, ja osti tänäkin jouluna mulle vaan paitulin?!

Jouluaaton vierailut/vierailijat. Onko pakko sietää anoppia, hullua miehen velipuolen serkkupoikaa joulupöydässä? Kun onhan se nyt niin kiva, että ollaan kaikki yhdessä?

Joululahjojen avaaminen, mihin kellonaikaan ne on soveliasta avata? Aamulla vai illalla?

Eiköhän noilla päästä alkuun. Lisäksi useita eri variaatioita näistä mainitsemistani ketjuista. Että ihan !"#¤%&/( lupsakkaa joulun odotusta palstalaisille toivottaa Kotona Kirves Kädessä :xmas:

no ne joululahjat. ennen kuin aattoilta on kulunut loppuun, niin täällä on jo useita haukkumaketjuja, kun ukko osti paska lahjan ja anoppi vielä paskemman, ja osa lasten saamista lahjoista on jo särkynyt ja kummi osti kummilapseleen vain 20 euron lahjan ja sitä rataa. ja sitten on niitä, jotka suree, kun ei ole saaneet ainuttakaan lahjaa.
ja sitten on niitä ketjuja, kun kinkkua on joko paistettu liikaa tai liian vähän ja mitäs sitten tehtäiskään

OT...Viddu mä vihan paituleita, toivottavasti KUKAAN ei sellaista minulle osta. Tosin mies vihani tietää ja toivon mukaan anoppikaan ei sellaista erehdy ostamaan.

Niin, tämä on keskustelupalsta, ja aihe on vapaa käsittääkseni. Jokainen voi valita, mitä keskusteluja lukee, ja mitkä kannattaa jättää väliin.
En ymmärrä teitä, joita niin vituttaa aihe kuin aihe, jossa ei ole itse aloittajana :) Ja varmaan tulee asiasta kuin asiasta monta eri aloitusta, mikä on minun mielestä ainakin kiva. En jaksa lukea pitkiä ketjuja, niissä ei usein loppupää vastaa enää aloitusta.

Oi, mä en malta odottaa <3
Täällä on aina niin kätevä käydä vähän palautumassa jos tuntuu et ittellä rupeaa tuo joulumieli menemään liian korkealle :D Sitten aina hoksaa, että perhana, meillä tehdään kaikki ihan väärin ja mie oon muutenkin ihan huono.
Kaikkein eniten odotan niitä joulun jälkeen tulevia "yhyy, minä lähetin paketin sinne ja sinne ja ei kiitoksen sanaa oo kuulunu...-ketjuja" Antaminen on ilomme.

• Tykkää
Reactions: SininenSatutar
Hautausmaalla käynti aattona tai olet huono ihminen, kuten unohdit aattokirkon jos sinne et mene olet ihan kamala :( Niin ja olikos listassa vielä joulusauna, sehän ei käy päinsä että saunot sähkösaunassa vaan puusauna se olla pitää, sama se vaikka kerrostalossa asuisit, kiukaan alle vaan puut ja tulet perään :D

[QUOTE="Sirkkeli";25137869]Niin, tämä on keskustelupalsta, ja aihe on vapaa käsittääkseni. Jokainen voi valita, mitä keskusteluja lukee, ja mitkä kannattaa jättää väliin.
En ymmärrä teitä, joita niin vituttaa aihe kuin aihe, jossa ei ole itse aloittajana :) Ja varmaan tulee asiasta kuin asiasta monta eri aloitusta, mikä on minun mielestä ainakin kiva. En jaksa lukea pitkiä ketjuja, niissä ei usein loppupää vastaa enää aloitusta.[/QUOTE]

Ja tässä jo loistava esimerkki hiljakseen orastavasta joulumielestä ;):D

[QUOTE="Sirkkeli";25137869]Niin, tämä on keskustelupalsta, ja aihe on vapaa käsittääkseni. Jokainen voi valita, mitä keskusteluja lukee, ja mitkä kannattaa jättää väliin.
En ymmärrä teitä, joita niin vituttaa aihe kuin aihe, jossa ei ole itse aloittajana :) Ja varmaan tulee asiasta kuin asiasta monta eri aloitusta, mikä on minun mielestä ainakin kiva. En jaksa lukea pitkiä ketjuja, niissä ei usein loppupää vastaa enää aloitusta.[/QUOTE]

Ensimmäiset herneenpalkot jaettu :D

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25137854:
no ne joululahjat. ennen kuin aattoilta on kulunut loppuun, niin täällä on jo useita haukkumaketjuja, kun ukko osti paska lahjan ja anoppi vielä paskemman, ja osa lasten saamista lahjoista on jo särkynyt ja kummi osti kummilapseleen vain 20 euron lahjan ja sitä rataa. ja sitten on niitä, jotka suree, kun ei ole saaneet ainuttakaan lahjaa.
ja sitten on niitä ketjuja, kun kinkkua on joko paistettu liikaa tai liian vähän ja mitäs sitten tehtäiskään

Ja se kuinka etenkin kummit ja isovanhemmat haukutaan kuinka tuli nyt vaan 20e lahja ja kyllä heillä rahaa on kun löytyy omakotitalot autot ja kesämökit.Ihan kuin oikeasti joku näkyvä maallinen mammona ertosi sen hetkisen taloustilanteen tai ihan kuin pitäsi siksi myydä ne kesämöksät jotta saa kummilapselle kalliin 100e lahjan :D

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25137924:
toivottavasti ei tule kuitenkaan kovin monta ketjua siitä, kun isä riehui päissään ja ajoi perheensä ulos. : /

Ei, ne tulee vasta uutenavuotena kuinka isä joi riehui ajoi perheen ulos ja ampui raketinkin silmäänsä ja nyt se minun rakkaani on sairaalassa ja kuina paljon häntä rakastankaan :)

Ei sovi unohtaa jokavuotisia kiistoja siitä, miten väärin on että ateistitkin viettää joulua ja saa nauttia kirkollisista juhlapyhistä, vaikka eivät edes - Luoja paratkoon! - kirkollisveroa maksa.

Päiväkodin ja koulun joulujuhlat haukutaan saletisti. Ne on liian aikaisin tai liian myöhään, liian hengelliset tai liian uskonnottomat, ja aina jotkut muut pukeutuu niihin aivan liian arkisesti.

Mies, se paskiainen, ei osallistu jouluvalmisteluihin riittävästi ja käy ehkä oluellakin tiistaina vaikka jo lauantaina on aatto, sitäpaitsi raskausviikolla 28 oleva vaimokin voi synnyttää hetkenä minä hyvänsä.

Ei sovi unohtaa jokavuotisia kiistoja siitä, miten väärin on että ateistitkin viettää joulua ja saa nauttia kirkollisista juhlapyhistä, vaikka eivät edes - Luoja paratkoon! - kirkollisveroa maksa.

Päiväkodin ja koulun joulujuhlat haukutaan saletisti. Ne on liian aikaisin tai liian myöhään, liian hengelliset tai liian uskonnottomat, ja aina jotkut muut pukeutuu niihin aivan liian arkisesti.

Mies, se paskiainen, ei osallistu jouluvalmisteluihin riittävästi ja käy ehkä oluellakin tiistaina vaikka jo lauantaina on aatto, sitäpaitsi raskausviikolla 28 oleva vaimokin voi synnyttää hetkenä minä hyvänsä.
just nämä mäkin olisin voinut kirjoittaa tohon kirjoitukseeni

bahahahaha :laugh: kiitos aamun piristyksestä.

• Tykkää
Reactions: SininenSatutar

Yhteistyössä