Ennenaikaisista supisteluista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Missä vaiheessa raskautta teillä alkanut supistelut? Tarkoitan ihan sekä näitä kovetteluja ja myös sellaisia, että on tehnyt jonkun verran kipeääkin? Millä viikolla synnytitte?

Mulla nyt toka raskaudessa kovettelut alkoi viikolla 15 ja nyt olen viikolla 23+ ja ollut noin pari viikkoa jo välillä sellaisiakin, jotka vähän sattuu. Lääkärissä eilen kuitenkin kaikki ok.

Esikoisesta kovettelut alkoi joskus rv 18 ja kipeitä alkoi tulla joskus 28-30 viikolla. Synnytys 40+4.

Missä vaiheessa olette mahdollisesti jääneet saikulle suppareitten takia ja oletteko jopa olleet sairaalassa vuodelevossa?

rv 22 ja samalla aukes ulkosuu, kohdunkaula pehmeni ja lyheni. jouduin saikulle ja olin äippälomaan saakka. synnytin lasketun jälkeen, vaikka olin 6 cm auki valmiiksi..

Ekassa ja tokassa raskaudessa ei noita suppailuja juuri ollut, mutta kolmannessa oli kipeitä supistuksia viikolta 20 lätien... Silloin jo lääkäri olis kirjoittanut mulle saikkua jos olisin ollut töissä (olin lasten kanssa kotona).. Poika syntyi käynnistettynä 41+0

Alkuperäinen kirjoittaja v:
rv 22 ja samalla aukes ulkosuu, kohdunkaula pehmeni ja lyheni. jouduin saikulle ja olin äippälomaan saakka. synnytin lasketun jälkeen, vaikka olin 6 cm auki valmiiksi..

Huhhuh! Kuulostaa hurjalta. Jännä, että monesti ne menee yli vaikka ois kuinka noita suppareita. Itteähän se vaan aina huolestuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Huhhuh! Kuulostaa hurjalta. Jännä, että monesti ne menee yli vaikka ois kuinka noita suppareita. Itteähän se vaan aina huolestuttaa.

Supparithan nyt yksinään eivät tarkoita yhtään mitään.
Jos ei sitten ala paikat aukeileen.

Niinpä. Kyllä mä silloin olin tosi peloissani, mutta mulla on kai vaan supistusherkkä kohtu ja supparit aukoo helposti paikkoja. Toisaalta hyvä niin synnytykset olleet nopeita.
Kohtalon ivaa, että sitten meneekin yli. :D
Ekasta oli kans suppareita, mutten tajunnut kun oli selkäsärkyä ja rv 32 + oli 4 cm auki mutta syntyi silti vähän ennen laskettua vasta.

Esikoisesta tunnistin ekat supparit joskus 15 viikon tienoilla. 25 viikon jälkeen ne alkoi olla jo niin kovia että jäin työstäni kuntosalilla sairauslomalle. Paikat ei onneksi kuitenkaan alkaneet aukeamaan ennenaikaisesti, vaikka supistelujen takia oli välillä vaikea nukkuakin. Vimpolla neuvolalääkärikäynnillä oli kohdunkaula lyhentynyt ja sormelle auki. poika syntyi rv 38+2.

Kuopuksesta tunnistin supistelut jo rv 12 tienoilla. Ennakoivia supistuksia oli kaiken aikaa, mutta sillä kertaa ne ei olleet niin kovia/kipeitä kuin esikoisen odotusaikana eikä saikulle tarvinnut jäädä. Paikat oli vimpolla neuvolalääkärikäynnillä yhtä paljon auki kuin ekalla kerralla, mutta se oli kuulemma uudelleen synnyttäjälle normaalitila. Toinen poika syntyi rv 41.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Supparithan nyt yksinään eivät tarkoita yhtään mitään.
Jos ei sitten ala paikat aukeileen.

No niinpä. Onneksi näin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä vaiheessa raskautta teillä alkanut supistelut? Tarkoitan ihan sekä näitä kovetteluja ja myös sellaisia, että on tehnyt jonkun verran kipeääkin? Millä viikolla synnytitte?

Mulla nyt toka raskaudessa kovettelut alkoi viikolla 15 ja nyt olen viikolla 23+ ja ollut noin pari viikkoa jo välillä sellaisiakin, jotka vähän sattuu. Lääkärissä eilen kuitenkin kaikki ok.

Esikoisesta kovettelut alkoi joskus rv 18 ja kipeitä alkoi tulla joskus 28-30 viikolla. Synnytys 40+4.

Missä vaiheessa olette mahdollisesti jääneet saikulle suppareitten takia ja oletteko jopa olleet sairaalassa vuodelevossa?
Asia ei ole ihan noin yksinkertainen.Jos sulla on kovasti suppareita,kivuliaitakin,niin sun kohdunsuun tilannetta seurataan tarkemmin - avaavatko paikkoja vai ei.Se kun on hyvin yksilöllistä.Mulla on kanssa ollu jatkuvia suppareita jo alle 20rv alkaen ja vähän päälle 20rv osa kipeitäkin.Kävin kolme kertaa äitipolilla niiden takia,mutta kohdunkaulaa on hyvin jäljellä ja paikat vaan vähän (tyypillistä toissynnyttäjälle ) pehmenneet.Nyt viikkoja jo 31 ja tilanne ennallaan.En ole saikulla,enkä käy enää äitipolilla,mutta mulla on lupa soittaa sinne ja mennä näytille jos kipeät supparit jatkuvat pitkään.Kaverini sen sijaan on jo pitkään ollut sairaslomalla ja osin ihan vuodelevossakin suunnilleen samanlaisten oireiden kanssa ja kohdunsuu alkanut auetakin.Mulle sanottiin että niistä kivuttomista kovettumisista mun ei tarvii välittää ollenkaan ja niitä tuleeki välillä kymmeniä päivässä! Mullakaan edellisessäraskaudessa ei ollu mitään tällasta - muutama harjotussuppari just ennen synnytystä ja siinä kaikki.

ekasta en muista millon alkoi harkkasupparit.pitkin raskautta niitä oli kyllä.kivuliaita ei tullut ennenkuin synnytys alkoi 40+3
tokasta noin viikolta 15 olen tunnistanut harkkasupparit mut kipuja ei ole ollut.nyt puolessa välissä mennään.

Yhteistyössä