ennen supistuksia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...kertokaa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on joka raskaudessa (3 kpl) ollut paljon ennakoivia supistuksia eikä ne ole mitenkään eronneet sit varsinaisten supistusten alkamisesta. Sitä vaan jossain vaiheessa on tajunnut, että nää eivät lopukaan vaan kovenevat vaan... Tosin vatsa on ollut ennen tositoimia löysällä, mutta silloin on kyllä supparit jo olleet käynnissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ok...:
mutta kaikillahan ei vissiin vedet edes mene, tai ainakin niin mein suvussa kuulemma, et kaikilta joutunu kalvot puhkoo sitten synnytyksessä

Yksi lääkäri mulle kertoi, että synnytys alkaa vesien menolla vain 20% synnytyksistä.

Huomasin molemmista sen, päivää ennen maha tuntui jotenkin "valahtaneen" alaspäin. Paineen tunne oli kova, jatkuvasti pissahätä mutta ei oikein mitään tullut. Ekasta lapsesta meni limatulppa aamulla ja sitten alkoivat supistukset. Toisesta lapsesta ei ollut muuta kuin nuo päivää ennen olleet "oireet" ja tietty supistukset sitten kun lähti käyntiin. Ja vedetkin menivät vasta salissa kun puhkaistiin kalvot.

Alkuperäinen kirjoittaja onko:
kukaan joutunu miettii et onko nää nyt niitä oikeita kipeitä supparei, vai tunteeko sen ihan varmana sitten kun ne alkaa

Minulla supisteli toisesta lapsesta todella paljon, ja olivat kipeitä. Välillä saattoi supistella yhden päivän, eikä mitään tapahtunut. Silloin mietin etten varmasti enää tunnista, tai ota tosissani kun synnytys alkaa. Mutta toisin kävi.. kyllä sen heti ensimmäisestä supistuksesta tiesi, ettei sitä yhtenä kappaleena enää kovin kauaa olla :D

Yhteistyössä