Ennen niin hyvän tuulinen vauva muuttunut täysin päinvastaiseksi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todella väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

todella väsynyt äiti

Vieras
Ennen niin hyvän tuulinen/perus tyytyväinen vauva muuttuunut täysin päin vastaiseksi.
Kitisee, kitisee, kitisee. Itkee huuta ja huutaa.

Ennen nukkui yöllä hyvin nyt herää hetken päästä ja huutaa ja huutaa. Maha täynnä vaippa kuiva ei oo hyvä mitenkään päin.

Ennen viihtyi lattialla katselemassa ja jutteli iloisesti ja nyt sitten kitisee ja itkee.

Pitää kannelle eessun taassun ja sittenkään ei kelpaa.

Mä alan olla jo ihan loppu vaikka tätä on kestänyt "vain" jonkun neljä-viis päivää. Mut ei tätä jaksa kuunnella 24/7 varsinkaan kun ei saa itse levättyä. (meillä toinenkin pieni lapsi)

Nyt oli äsken pakko viedä vauva omaan sänkyyn huutamaan kun multa lähtee järki :'(
Paska äiti olen joo ei tarvitse sitä alkaa kenenkään toitottaa mutta nyt en vaan jaksanut kuunnella kun alkaa itseäkin itkettää tää väsymys ja päätä särkee.

Perjantaina sai rotavirus rokotetta ekan annoksen en tiedä voiko siihen liittyä vai mitä hittoa tää on.

Voiko 2kk ikäiselle antaa supon jos toista vaikka koskee johonkin?

Ikenet pullottelee niinkuin esikoisella hampaita teki ja parista kohtaa tuntuu sellaista kovaa mut voiko ton ikäisellä tehdä hampaita?

Äääh. Olen loppu :'(

Onko vatsa kipeä, allergioita? Koliikki? Kipeänä?

Auttaisko jokin vyöhyketerapia? Joillekin kuulemma on auttanut.

Jos epäilet, että lapsi on kipeä, niin varmaan kannattais lääkärissä kävästä. Onko kuumetta?

No kannattaisiko ehkä selvittää mistä huuto johtuu. Ap:n tapauksessa voi johtua rokotteesta mutta jos tuota jatkuu vain viikko tolkulla ja vauva vain huutaa niin kannattaa viedä lääkäriin. Taustalla voi olla allergiaa, refluksia, tai vaikka korvatulehdus.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Onko vatsa kipeä, allergioita? Koliikki? Kipeänä?

Auttaisko jokin vyöhyketerapia? Joillekin kuulemma on auttanut.

Jos epäilet, että lapsi on kipeä, niin varmaan kannattais lääkärissä kävästä. Onko kuumetta?

pepusta mitattuna 37 eli sehän ei ole kuumetta.
Mistä tietää onko koliikkia?
Voiko alkaa vielä hyvän alun jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
No kannattaisiko ehkä selvittää mistä huuto johtuu. Ap:n tapauksessa voi johtua rokotteesta mutta jos tuota jatkuu vain viikko tolkulla ja vauva vain huutaa niin kannattaa viedä lääkäriin. Taustalla voi olla allergiaa, refluksia, tai vaikka korvatulehdus.

Refluksiassahan pitäisi olla muitakin oireita eikö?

Korviketta syö. (nannia) ei puklaile mitenkään paljon, silloin kuin ahminut liikaa saattaa hieman tulla.

Piereskelee paljon ja röyhty tulee aina ruokailun jälkeen.

Voiko "rokote" tosiaan vaikuttaa vielä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:

Refluksiassahan pitäisi olla muitakin oireita eikö?

Korviketta syö. (nannia) ei puklaile mitenkään paljon, silloin kuin ahminut liikaa saattaa hieman tulla.

Piereskelee paljon ja röyhty tulee aina ruokailun jälkeen.

Voiko "rokote" tosiaan vaikuttaa vielä?

Jos refluksi on Silent tyyppinen niin muita oireita ei välttämätä ole. Mekin ihmeteltiin jatkuvasti vain meidän itkevää poikaa kunnes selvisi että reluksista kärsi.
Onko paukuttelu lisääntynyt viime aikoina paljon? Jos niin voisi epäillä maitoallergiaa.
Ja kyllä, rokotusten sivuvaikutukset voivat kestää viikon.

Alkuperäinen kirjoittaja KerroTokiLisää:
Hampaat ne taitaa olla =) Meidän tyttö teki ensimmäisensä yhden kuukauden iässä.Laita vaan suppoa ainakin yöksi että pieni saa nukkua.

saako tosiaan laittaa? Muistelen että alle 3kk vauvalle ei sais mennä ite laittaa?

Minulle antoi ainakin lääkäri luvan antaa supon, kun poika oli alle kolme kuukautta. Riippuen ihan painostakin. Soitappa omaan terveyskeskukseen ja kysy asiaa sieltä. Jos vaikka saisi puhelimitse neuvoja lääkäriltä.

kyllä mä soittasin tk.hon ennenkun mitään suppoja antaisin. Kuitenkin kun vasta 2kk vanha. Siis soita niin kertoovat kyllä jos täytyy käydä näytillä ja uskaltaako antaa suppoja!

Alkuperäinen kirjoittaja tarkistuttaisin:
kyllä mä soittasin tk.hon ennenkun mitään suppoja antaisin. Kuitenkin kun vasta 2kk vanha. Siis soita niin kertoovat kyllä jos täytyy käydä näytillä ja uskaltaako antaa suppoja!

mä asun reilun 10km:n päässä neuvolasta enkä pääse mitenkään näiden lasten kanssa sinne. :(

Yhteistyössä