Ennen kun herkuttelette liikaa juhannuksena niin katsokaa tämä

Mä tiedän tapauksen, jossa suomalainen äiti on syöttämässä lastaan samaan kuntoon. Tyttö painaa 2½-vuotiaana yli 20 kiloa. He ovat käyneet sairaalassakin tytön ylirasituksesta vääntyneiden jalkojen takia ja silti äiti jatkaa herkkujen antamista ja pakko syöttöä (äidin annostelema lautanen aina tyhjäksi!). Tota seuranneena toivoisin, että Suomessa voitaisiin ottaa lapsi huostaan ylipainon takia samalla lailla kuin Ruotsissa. Tai ainakin äiti pitäisi lastensuojelun toimesta pakottaa panemaan lapsi dieetille.

vieraampi
Alkuperäinen kirjoittaja KÖYHÄ:
En laittanut edes pyörimään, kun teksteistä luin mitä sieltä olis tullut. Itse olen sitä mieltä että tämän tytön tarinan linkittäminen tänne, ja vielä tälläisen otsikon alla. :x
samaa mieltä. onko ton heilin mielestä tässä jotain huvittavaa??

itkusilmä
Mulla tuli itku. En voi kestää tällaista välinpitämättömyyttä. Lapsi raukka! Varmaan vanhemmat hakee jotain julkisuutta tms, ihan sirkuseläimen ovat näemmä tehneet omasta lapsestaan. Miks tollasille suodaan omia lapsia, en kestä..

kyllä
kai tänne saa linkittää kaikenmaailman uutisia ja asioita?

Miks aina ollaan kommentoimassa tolleen jos joku haluaa herättää keskustelua näinkin vakavasta asiasta?
Siksi ettei hyvinvoivilla äideillä tulis vaan paha mieli?

Ihan vasta oli tästä tytöstä uutisissa ja kerrottiin hänen puottaneen painoa jo reilusti ja suunta on parempaan.

Mie en oo tarkemmin seurannu kyseisen ihmisen elämää enkä hänen tarinaansa tiedä. Sen vaan tiedän, että maailman typerin äiti taitaa lapsella olla kun tuossa kunnossa olevalle lapselle tunkee pitsaa ja herkkuja naamariin... :eek:

En tiedä onko tuossa sinänsä mitään hauskaa, pikemminkin kuvottaa katsella moista touhua ja äidin käytöstä.

Niin ja äidillekin on maistunut herkut, pahemman päälle :x

Alkuperäinen kirjoittaja makaki:
Mä tiedän tapauksen, jossa suomalainen äiti on syöttämässä lastaan samaan kuntoon. Tyttö painaa 2½-vuotiaana yli 20 kiloa. He ovat käyneet sairaalassakin tytön ylirasituksesta vääntyneiden jalkojen takia ja silti äiti jatkaa herkkujen antamista ja pakko syöttöä (äidin annostelema lautanen aina tyhjäksi!). Tota seuranneena toivoisin, että Suomessa voitaisiin ottaa lapsi huostaan ylipainon takia samalla lailla kuin Ruotsissa. Tai ainakin äiti pitäisi lastensuojelun toimesta pakottaa panemaan lapsi dieetille.
Kääk! Tekeeköhän meistä joku ilmoituksen kun 3v. painoi neuvolassa 20kg! :whistle: ;)

Vieras
Voi hyvä luoja, lapsi parka... Huostaan pitäisi ottaa, se on minun mielipide. Miten äiti voi tehdä lapselleen tuollaista? Oma 5-v. tyttö painaa 18 kg ja kyllä tuli kyynel silmään kun tuota lasta katsoin...

entäpä jos paino ei johdukkaan vanhemmista ???

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
entäpä jos paino ei johdukkaan vanhemmista ???
Mistä muusta se voi johtua? Toki jotkut sairaudet edesauttaa ja aiheuttaa lihomista, mutta kyllä siihen tarvitaan myös rutosti kaloreita ja niiden saannista vanhemmat/huoltajat on vastuussa tuon ikäisen lapsen kohdalla.

Yhteistyössä