T
Tsemppari
Vieras
Minä joka olen päiväkodissa hoitanut lapsia monta vuotta, olen ihmetellyt miten joku voi muka sairastua synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Nyt uskon. Meillä kärsittiin ekat kaks kuukautta koliikkia. Ensin vauva itki illat => sitten iltapäivät ja illat, lopulta huuto alkoi aamulla enkä muista aikaa koska loppui. Apua en saanut koska sukulaiset asuvat kaukana ja miehellä raskas työ. En syönyt, en nukkunut, yritin hoitaa vauvaa ja kotia koska olinhan minä äitiysLOMALLA. Mihinkään en voinut lähteä enkä voinut ketään kutsua meille. En kuitenkaan masentunut vaan jaksoin käydä lenkillä ja etsiä positiivisia asioita elämään. Kun koliikki loppui 2kk iässä helpotuin ja aloin nauttimaan äitiyslomasta. Nyt kun itkut ovat taas alkaneet johtuen kiinteiden aloittamisesta, korvikkeen maistelusta, kasvamisesta palasin alitajunnassa koliikin aikaan ja nyt tuntuu että en jaksa keskittyä muuhun kuin vauvaan. Koti ja muu häsläys saa jäädä.
Mutta se on varma että töihin en palaa kun tämä valtion suoma 9kk äitiysloma loppuu josta puolet menee lapsen "kasvukipuihin". Äitiysloman pitäisi olla vähintään vuosi, ehkäpä sitten pienemmällä rahalla mutta tuo aika on naurettavan lyhyt.
Pointti tässä on se että toivotan kaikille äideille voimia ja masennuksesta kärsiville tsemppiä & voimia. Ei ole häpeä pyytää apua vaikka se voi tuntua kamalalta myöntää että kaikkea ei jaksa. KAIKKEA ei pidä jaksaa yksin.
Mutta se on varma että töihin en palaa kun tämä valtion suoma 9kk äitiysloma loppuu josta puolet menee lapsen "kasvukipuihin". Äitiysloman pitäisi olla vähintään vuosi, ehkäpä sitten pienemmällä rahalla mutta tuo aika on naurettavan lyhyt.
Pointti tässä on se että toivotan kaikille äideille voimia ja masennuksesta kärsiville tsemppiä & voimia. Ei ole häpeä pyytää apua vaikka se voi tuntua kamalalta myöntää että kaikkea ei jaksa. KAIKKEA ei pidä jaksaa yksin.